Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pärjätä jälkivuodon kanssa töissä (keskenmeno)

Vierailija
18.08.2024 |

Hei, mulla tulee pian lääkkeellinen tyhjennys keskenmenon takia. Sairauslomaa on muutama päivä osastolle sisäänoton jälkeen.

Miten olette pärjänneet vuodon kanssa? (Ainakin synnytysten jälkeen ollut kohtuu runsasta ja kestänyt pitkään).Meillä ei ole käsisuihkuja töissä eli pesuja en voi tehdä 

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ainakin vuoto vastasi ihan kuukautisvuotoa ensimmäisen päivän jälkeen. 

Eli töissä pärjää samoin kuin kuukautisten aikaan, vaihda sidettä usein, käytä tarvittaessa kosteuspyyhkeitä. Tai sitten teet alapesun ihan käyttäen pullovettä, kai teillä ihan vesi-wc kuitenkin on.

Joillakin vuoto on todella runsasta. Sinulle ei ollut, mutta monella on. Ja työt on erilaisia, kaikissa töissä ei pääse vessaan kun tarvii. Joissakin töissä on pakko pitää valkoisia vaatteita asiakkaiden edessä eli kaikki asiakkaat näkee ylivuodot. Minun vanhassa työpaikassa ainoat henkilökunnan vessat oli asiakkaiden odotustilassa missä asiakkaat istui ihan niiden vessojen ovien vieressä odottamassa ja vessojen ovet ei pitäneet yhtään ääntä vaan kaikki äänet kaikui sinne odotustilaan. Käy siinä sitten vaihtamassa jotain rapisevia vaippoja itsellesi ja lorottelemassa vesipullolla vettä alapäähän. Ei kiitos.

Vierailija
22/34 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen jälkivuoto ja abortin jälkivuoto on kaksi ihan eri asiaa. 

Synnytyksessä kohtu on iso, ja siellä on iso istukka. Kalvojen ja istukan irtoaminen aiheuttaa ison hasvaoinnan, joka vuotaa. 

Abortin tai keskenmenon alle 12 viikkoisena on ihan eri asia, kohdun tyhjennyksestä aiheutunut haavapinta on paaaaaaljon pienempi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö työterveys kirjoita sairaslomaa siinä tapauksessa?

No riippuu ihan siitä millainen sopimus aloittajan työpaikalla on. Meillä esim. Ei kuuluisi työterveyteen, koska vain lakisääteinen minimi.

Vierailija
24/34 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö työterveys kirjoita sairaslomaa siinä tapauksessa?

Joo yritän varmaan sitä kautta jos en selviä siinä kohtaa vielä töihin/ töissä t aloittaja 

Vierailija
25/34 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytyksen jälkivuoto ja abortin jälkivuoto on kaksi ihan eri asiaa. 

Synnytyksessä kohtu on iso, ja siellä on iso istukka. Kalvojen ja istukan irtoaminen aiheuttaa ison hasvaoinnan, joka vuotaa. 

Abortin tai keskenmenon alle 12 viikkoisena on ihan eri asia, kohdun tyhjennyksestä aiheutunut haavapinta on paaaaaaljon pienempi. 

Minusta on ikävä puhua abortista jos kyse on keskenmenosta ja sen tyhjennyksestä

Vierailija
26/34 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät lisää sairaslomaa, jos ei ensin annettu riitä. Me ollaan erilaisia ja kehot reagoi eri tavalla. Itse olin vastaavan toimenpiteen jälkeen useamman päivän sairaalassa ja vielä senkin jälkeen pitkään sairaslomalla. Mun keho toimii näin eikä siinä ole mitään standardia, kuinka asioiden pitäisi mennä ja mihin mun pitäisi kyetä.

Vierailija
27/34 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, minulla oli keskeytynyt keskenmeno noilla viikoilla. Eka päivä oli kamala lääkkeen oton jälkeen. Oisko ollu 3pvä saikkua ja töihin. En muista, että olisi ollut ongelmia vuodon kanssa töissä, kun palasin. Työ on liikkuvaa ja fyysistäkin. 

Vierailija
28/34 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en olisi kyllä synnytyksen jälkivuodon kanssa millään töissä pärjännyt. Jouduin käyttämään koko ajan paksuinta yösidettä ja käymään puolen tunnin välein vessassa tsekkaamassa ettei vuoda ohi ja yli. Silti usein vuosi ohi ja yli. Kotona tämä ei nyt niin ongelma ollut, mutta työni on sellaista, että vessaan pääsee vain kolmen tunnin välein. 

Mulla on itselläni sama kokemus jälkivuodosta, kotona se toki meni ja oli pesumahdollisuus.

Joten jos nyt on sama homma nii miten pärjään, vaikka vessaan pääsee usein, mutta ei kesken asiakaskohtaamisen esim ja pestä ei voi. Pesu (ei mikään rättipyyhintä) on käsittääkseni tärkeää tulehdusten estämiseksi. Lisäksi meillä on töissä ne kangaspäällysteiset tuolit ja valkoiset vaatteet...

Tarpeeksi isot ja paksut siteet ja tuolille vaikka jokin viltti yms. niin se on helpompi pestä kuin tuoli jos vahinko sattuu. Kannattaa myös suoraan kertoa esimiehelle mikä on tilanne ja samalla vaikka vihjata, että varsinkin naistenvessassa käsisuihkun pitäisi olla melko itsestäänselvyys. Eikä olisi edes iso investointi sellaisen asennus. 

Vierailija
29/34 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, minulla oli keskeytynyt keskenmeno noilla viikoilla. Eka päivä oli kamala lääkkeen oton jälkeen. Oisko ollu 3pvä saikkua ja töihin. En muista, että olisi ollut ongelmia vuodon kanssa töissä, kun palasin. Työ on liikkuvaa ja fyysistäkin. 

Olitkin tyhjennyksessä sairaalassa vai teitkö kotona? Meillä on on vauvan koko jo sellainen että toteutettava osastolla t aloittaja

Vierailija
30/34 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en olisi kyllä synnytyksen jälkivuodon kanssa millään töissä pärjännyt. Jouduin käyttämään koko ajan paksuinta yösidettä ja käymään puolen tunnin välein vessassa tsekkaamassa ettei vuoda ohi ja yli. Silti usein vuosi ohi ja yli. Kotona tämä ei nyt niin ongelma ollut, mutta työni on sellaista, että vessaan pääsee vain kolmen tunnin välein. 

Mulla on itselläni sama kokemus jälkivuodosta, kotona se toki meni ja oli pesumahdollisuus.

Joten jos nyt on sama homma nii miten pärjään, vaikka vessaan pääsee usein, mutta ei kesken asiakaskohtaamisen esim ja pestä ei voi. Pesu (ei mikään rättipyyhintä) on käsittääkseni tärkeää tulehdusten estämiseksi. Lisäksi meillä on töissä ne kangaspäällysteiset tuolit ja valkoiset vaatteet...

Tarpeeksi isot ja paksut siteet ja tuolille

Meillä on kyllä todella vaikea työpaikka kun ei ole edes omia paikkoja, vaan ne vaihtuu kun joku käy tauolla tms pitääkin päästä asiakkaan kanssa työpisteelle tms. Että sitten saan vilttiä kuljetella mukana päivät pitkät. Ja ottaa varaviltit mukaan 

Vierailija
31/34 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olitkin tyhjennyksessä sairaalassa vai teitkö kotona? Meillä on on vauvan koko jo sellainen että toteutettava osastolla t aloittaja

Jos nyt kuitenkin pitäisit mielessä, että sairauslomaa saa, jos et voi mennä töihin. Turha etukäteen murehtia. Jos sairausloma ei riitä, soitat ja pyydät lisää. 

Vierailija
32/34 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt kuitenkin pitäisit mielessä, että sairauslomaa saa, jos et voi mennä töihin. Turha etukäteen murehtia. Jos sairausloma ei riitä, soitat ja pyydät lisää. 

Kiitos, yritän ottaa rauhallisesti. Sain jo kuitenkin aika ruhtinaallisesti s lomaa ihan pyytämättä toimenpidepäivään asti (pari kaveria joutunut lähtemään töihin vauvan kuoleman toteamisen jälkeen) ja lisäksi 3 päivää siitä eteenpäin, toimenpideosastolta olisivat saattaaneet antaa vain 1-3 pv aloituspäivästä laskien.

Niin pelottaa että lisää ei myönnetä 

Vierailija
33/34 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, yritän ottaa rauhallisesti. Sain jo kuitenkin aika ruhtinaallisesti s lomaa ihan pyytämättä toimenpidepäivään asti (pari kaveria joutunut lähtemään töihin vauvan kuoleman tot

Tämä siis aloittajan viesti 

Vierailija
34/34 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suututtaa nykyajan ihmisten avuttomuus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme