Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS On surullista, että lapsenlapsemme eivät tunne meitä isovanhempia

Vierailija
18.08.2024 |

Nämä isovanhemmat ovat tehneet tai sanoneet jotain todella typerää. Muuten ei isovanhempiin välit katkea. 

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010634889.html

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti. On surullista kun et hyväksynyt kumppaniani. On surullista kun kävelit aina yli. On surullista kun pahoitit mielemme niin monta kertaa. On surullista kun valitsit olla ilkeä. On surullista kun kuvittelit että sinulla on kaiken jälkeen oikeuksia meidän rakkaisiin lapsiimme. 

Erittäin harva on tieten tahtoen ilkeä. Ei ne tuon sukupolven ihmiset vaan ymmärrä. Eivät ymmärrä mitä lapsille voi sanoa ja mitä ei. Toistavat edellisten sukupolvien oppeja laput silmillä. 

Vierailija
22/28 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miehen sisar katkaisi kaikki välit entisen puolisonsa sukuun. Kaikki me muut ollaan sitä mieltä, että se entinen puoliso olisi pitänyt alunperinkin määrätä huoltajaksi ja siihen on todella hyvä syy. Uskon, että hän olisi kyllä antanut lasten tavata myös toisen puolen isovanhempia. Vanhimmat lapset pääsivät pois kotoa kun lähtivät muualle heti peruskoulun jälkeen ja nuorin otettiin huostaan, joten tämä kertonee jotain siitä tilanteesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös jos vanhempi alkaa lapselleen perustella isovanhemmista eristämistä omilla tunnekokemuksillaan tai jopa terapiassa saamillaan oivalluksilla, niin eikä vanhempi juuri silloin toimi rajattomasti ja asetu itse lapsen asemaan. Osittain samaa toimintaa, mitä jotkut harrastavat avioeron jälkeen kun yrittävät vierottaa toisesta vanhemmasta ja alkavat jakaa "aikuisten asioita".

Tämä on niin totta. Jotkut vanhemmat ovat toki sellaisia väkivaltaisia tai alistavia hirviöitä, ettei niille voi mitään lasta altistaa. Mutta ihan yhtä lailla monet konfliktit lapsen ja vanhemman välillä eivät ulotu mitenkään enää lapsenlapsiin. Lapsella voi olla lämpimät välit isovanhempiinsa vaikka vanhemmalla ja isovanhemmilla olisi ollut jos minkälaista riitaa. Siinä vaan pitäisi osata ajatella asiaa lapsen kannalta.

Olen itse ollut tuo lapsenlapsi. Äitini tuli välillä mustasukkaiseksi siitä, että olin isovanhempieni kanssa niin läheinen, koska he eivät hänen mielestään ansainneet sitä.

Vierailija
24/28 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on sosiaalisesti kyvytön, älyttömyyksiä laukova narsisti, joka on mm. opettanut lapselleni rasistisia juutalaisvitsejä 30-luvulta. Pistin välit poikki, kun perseily lopulta kumosi kuppini. Lapsi on jo melkein täysi-ikäinen, ja saa minun puolestanu olla halutessaan yhteydessä isoäitiinsä,m. Äitini ei juuri pidä yhteyttä ainoaan lapsenlapseensa... ja ehdan narskun tapaan vastuuttaa siitä muita.

Vierailija
25/28 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Surullista on, että isovanhemmat ovat niin hirveät, että lapsia täyyy heiltä suojella. No, lehdessä uhriutuminen ja lapsihimo kertoo ihan tarpeeksi

Vierailija
26/28 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä välien katkaisemiseen on todellinen syy. Se, joka ei tajua miksi hänet on hylätty, on todennäköisemmin se osapuoli jonka on syytä katsoa peiliin. Kaikkein typerintä on syyttää siitä terapeutteja.

Vierailija
27/28 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti olen itse törmännyt enemmän naisiin/äiteihin, jotka ihan avoimesti kertovat, että estävät tai jarruttelevat yhteydenpitoa esim. miehen vanhempiin tai koko ex-miehen sukuun tai miehen siskoon tai miehen lapseen edellisestä liitosta tai omaan äitiinsä jne. ja pitävät sitä oikeutenaan ja perustelevat omalla hyvinvoinnillaan. Tätä jakavat toisille ikään kuin naisille ominaisena toimintatapana "sisarellisesti"

Vierailija
28/28 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä välien katkaisemiseen on todellinen syy. Se, joka ei tajua miksi hänet on hylätty, on todennäköisemmin se osapuoli jonka on syytä katsoa peiliin. Kaikkein typerintä on syyttää siitä terapeutteja.

Terapiasta on opinkappaleineen tullut joku outo uskonto. Tieteeseenhän se ei perustu mitenkään. Ja terapeutteja - noita papittaria - ei tietenkään saisi arvostella mitenkään.

Outo kuvio on tämä, että lapsi menee terapiaan tarinoimaan tunteistaan. Ja huonosta lapsuudestaan. Vanhemmat eivät saa laittaa edes todistettavissa olevia faktoja paikalleen, koska kyse on lapsen muistoista ja tunteista. YKSILÖTERAPIASTA jossa pyritään saamaan lapselle hyvä mieli. Jos lapsi laittaa välit poikki ja vanhempi suree, kuuluu vanhemman mennä terapiaan ymmärtääkseen, miten huono vanhempi on ollut. Tätä ihan hesarin artikkelissa psykoterapeutti toitotti. Mutta vanhemman yksilöterapian tarkoitus ei olekaan saada vanhemmalle toimivampi elämä. Hassua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä