IS: Ilmoittajan mukaan ihmisiä on sairastunut ruoka-avun ruokien syömisen jälkeen
Näin köyhää koijataan Suomessa.
Kommentit (70)
Kai se pakki on kuralla kun viinaa vetävät päivät pitkät
Kukaan ei kuole eikä sairastu jos joku makkara on ollut puoli päivää lämpimässä.
Myöskin viimeinen käyttöpäivä on joustava sen muutaman päivän .
Ilmaiseksi ei voi saada priimaa joten turvattomuutta tukkoon. Lisäksi, niitä ei ole pakko syödä, jos epäilyttää, ja heitä roskiin, typerykset.
Pitäisi jakaa vain jotain kaurahiutaleita ja maitojauhetta, niin ei tulisi turhaa meteliä.
Jos käsiin sattuu vanhaa ruokaa, niin kai se nyt joku vastuu on sillä vastaanottajallakin, että ei vedä kitusiinsa jotain matoja kuhisevaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvähän se on ettei ilmainen voi olla priimaa. Mutta ei sitä ole kenenkään pakko syödä.
Elintarvikelainsäädäntö koskee kaikkia alalla toimivia, ei se katso hintaa.
Näin on, ja todella epäeettistä ja törkeää edes ajatella ihmisten jakamista eriarvoisiin ryhmiin; he joilla ei ole varaa ruokaan ja hakee sitä ruoka-avusta ja sitten he joilla on "oikeus" vaatia turvallista ja kunnollista ruokaa.
Esim. salmonellan joka on yleisin ruokamyrkytyksiä aiheuttava bakteeri ei tarvitse olla itse tuotteessa vaan se leviää helposti myös ruokatarvikkeita käsittelevän henkilön käsistä jos hygienia on huono. Itse olen saanut salmonellatartunnan Espanjassa, onneksi lilmeisesti entokentällä miss söin hhampurilaisen ja matkalla kotiin. Ehdin kotiin asti ennenkuin pahimmat oireet alkoivat, ja voin sanoa että ei ole mukava tauti. Kun edes vesi ei pysy sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy varmaan lopettaa koko ruoka-apu
Eihän se jono kyllä anna kovin kivaa kuvaa ympäristöstä. Asuntojen arvo laskee alueella ja turistitkin kummastelee että mitä ihmettä ihmiset jonottaa
Se on eri ongelma ratkottavaksi kuin elintarvikkeiden syömäkelpoisuus.
Tuli nyt vaan mieleen, kun luin tuota juttua, mihin tämä ketju viittaa, niin ne vauvan kylpyammeet. Ne oli desinfioitu ja sen jälkeen niihin oli laitettu paperipäällisiä makeisia, jotka sitten oli kauhalla jaettu pienempiin pusseihin. Nyt sitten on ongelma kuulemma se, että tuo amme ei ole elintarvikkeille tarkoitettua muovia. Voi hyvää päivää, kuva noista ammeista oli siis saatesanoilla poliisin esitutkintamateriaali.
Luulisi, että olisi paljon järkevämpää, että poliisin aikaa ei menisi tämänkokoisten ongelmien ratkomiseen...huh huh.
En ota ruokakassia koskaan ja tämän ketjun perusteella ei kannata syödä kuin kotona. Itse ostan kylmäkassin kun vien kylään meille syötävää mutta taidankin jättää väliin ostamisen. Kyllä se tunti menee bussissa ilman mitään kylmäkassia. Toivottavasti bussissa ei ole kovin kuuma.
Mua surettaa tää jotenkin poikkeuksellisen paljon. Ihmiset, joilla muutenkin on rankkaa, sairastutetaan vielä ruokamyrkytykseen :( Onnessaan ovat menneet hakemaan ruokaa ja saaneet kauhean olon.
Tämä on jotenkin nurinkurista toimintaa koko ruoka-apu. Valtio tukee kyseistä toimintaa, ja kauppiaat toimittavat vanhoja ruokia sinne ruoka-apuun. Jonoissa pääosin ukrainalaisia ja venäläisiä, jotka saavat jo saman kela-avustuksen minkä kaikki muutkin suomalaiset. Jakajat saavat päältä kassillisen ruokaa, kun ovat vapaaehtoistyössä.
Ruoka avussa ollut 4 kk vanhoja ruokiakin. Ne ruuat pakastetaan jotka menee vanhaksi ja sitten ne pilaantuu äkkiä.