Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä alueesta hirvensalo turussa?Kannattaako muuttaa?

Vierailija
07.02.2007 |

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

turkulainen ei roiku näillä ällöillä av-palstoilla. Ne on töissä tai viettäävät aikaa muuten fiksusti. Sori et saa vastausta. =/

Vierailija
2/14 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi vaan että ovat rakentaneet ko. saaren niin täyteen (ja lähivuosina sinne rakennetaan vielä rutkasti lisää asuntoja) etten itse varmaaan viihtyisi siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin se vaan on niin luotaantyöntävä..

Vierailija
4/14 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silta on muuten aivan toivoton ruuhkarysä, joten jos on mantereen puolella töissä, saa lähteä 1-2h aikaisemmin ajamaan, koska silta on ruuhka aikoina aivan tukossa :(

Vierailija
5/14 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä asuu kaikki rikkaat. Seiskassakin sitä kutsuttiin joskus ökykaupunginosaksi ;D

No, vakavasti ottaen: ihan kiva, hyvä paikka asua. Niinsanotusti parempi alue, mutta on Hirvensalossakin nykyään kaupungin vuokrataloja, ja ne ovat aika levottomia.

Huono puoli on se, että keskustaan on pitkä matka, ja tietyissä Hirvensalon osissa bussit kulkee tosi surkeasti.

Vierailija
6/14 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jotenkin se henkinen ilmapiiri, mikä siellä vallitsee, on jotenkin... nuiva. En välttämättä muuttaisi. Mulla oli siellä vuokrapuutarhapalsta, sellaiseen oivallinen, mutta en tiedä, jotenkin asuinpaikkana ei huvita. Monia kyllä huvittaa. Riippuu siitä, mitä haluaa.

Vierailija
7/14 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se mahtaa tarkoittaa? Olen asunut usealla alueella Turussa, eikä mun mielestä missään vallitse minkäänlainen henkinen ilmapiiri.

Tällä hetkellä asun Katariinanlaaksossa, ja ei tämän alueen ilmapiiri ja ihmiset eroa juuri lainkaan Hirvensalosta, jossa asuin useamman vuoden.

Saanko udella, missä päin Turkua asut? =)

Vierailija:

mutta jotenkin se henkinen ilmapiiri, mikä siellä vallitsee, on jotenkin... nuiva. En välttämättä muuttaisi. Mulla oli siellä vuokrapuutarhapalsta, sellaiseen oivallinen, mutta en tiedä, jotenkin asuinpaikkana ei huvita. Monia kyllä huvittaa. Riippuu siitä, mitä haluaa.

Vierailija
8/14 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tietää mihin aikaa silta on tukkeessa? Itse kuljen muina kuin ruuhka aikoina, työaikani ovat sellaiset! AP

Vierailija
9/14 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääl on kyllä paljon pienten lasten äitejä, mut enpä olis uskonut et näin pieneltä alueelta löytyy toinenkin av-mamma :D

Vierailija
10/14 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan rivarissa.

Vierailija:

Tääl on kyllä paljon pienten lasten äitejä, mut enpä olis uskonut et näin pieneltä alueelta löytyy toinenkin av-mamma :D

Vierailija
11/14 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mitä se mahtaa tarkoittaa? Olen asunut usealla alueella Turussa, eikä mun mielestä missään vallitse minkäänlainen henkinen ilmapiiri.

Tällä hetkellä asun Katariinanlaaksossa, ja ei tämän alueen ilmapiiri ja ihmiset eroa juuri lainkaan Hirvensalosta, jossa asuin useamman vuoden.

Vierailija:

No se henkinen ilmapiiri on juuri jotain sellaista, jota on kovin vaikea selittää sanoin. Olisin sen varmaan selittänyt jo, jos olisin osannut. Minusta on aika yllättävää, jos ihmiset eivät koe mitään ilmapiirieroja paikkojen välillä! Kun nyt kysyit niin olen asunut Turussa Martissa, Nummessa ja Lonttisissa (Raunistulan nurkilla). Vähän aikaa myös keskustan nurkilla ja Yo-kylässä. Tällä hetkellä en asu Turussa. Kyllä se on jotain sellaista, joka muodostuu rakennuksista, luonnonympäristöstä, ihmisistä ja niiden suhteesta. Siitä, miten paikassa toimitaan jne. Kaikesta siitä, mitä siellä on ja tapahtuu. Minusta uudet rakennukset luovat tietynlaista ilmapiiriä ja vanhat taas toisenlaista. Ja sellainen yleinen miltä kaikki näyttää. Ja se, miltä ihmiset näyttävät. Siinä mielessä osuit kyllä oikeaan minusta, että en kokisikaan Katariinanlaaksoa ja Hirvenlaaksoa mitenkään kovin erilaisiksi paikoiksi henkiseltä ilmapiiriltään. Mutta eikö muka ole ilmapiirieroa vaikkapa Suikkilan ja Nummen välillä? Tai Varissuon ja Hirvensalon välillä?

Ehkä olen turhan " herkkä" , mutta jotenkin en vain koe, että saisin olla Hirvensalossa " oma itseni" . Jossain muualla voin. Jotenkin en samastu siihen paikkaan. Ehkä se sitten liittyy osaltaan myös siihen, mitä yksi kirjoittaja sanoi " ökykaupunginosasta" .

Eivätkö ihmiset sitten todellakaan koe ilmapiirieroja eri paikkojen välillä??

Vierailija
12/14 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ikinä viihtyisi esim. Lausteella, Varissuolla, Halisissa. Ilmapiirin ja siellä asuvien ihmisten vuoksi. Mun tyylisiä asuinalueita on enemmänkin juuri Hirvensalo, Katariina, Uittamon vanha puoli, jne.

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija:

No se henkinen ilmapiiri on juuri jotain sellaista, jota on kovin vaikea selittää sanoin. Olisin sen varmaan selittänyt jo, jos olisin osannut. Minusta on aika yllättävää, jos ihmiset eivät koe mitään ilmapiirieroja paikkojen välillä! Kun nyt kysyit niin olen asunut Turussa Martissa, Nummessa ja Lonttisissa (Raunistulan nurkilla). Vähän aikaa myös keskustan nurkilla ja Yo-kylässä. Tällä hetkellä en asu Turussa. Kyllä se on jotain sellaista, joka muodostuu rakennuksista, luonnonympäristöstä, ihmisistä ja niiden suhteesta. Siitä, miten paikassa toimitaan jne. Kaikesta siitä, mitä siellä on ja tapahtuu. Minusta uudet rakennukset luovat tietynlaista ilmapiiriä ja vanhat taas toisenlaista. Ja sellainen yleinen miltä kaikki näyttää. Ja se, miltä ihmiset näyttävät. Siinä mielessä osuit kyllä oikeaan minusta, että en kokisikaan Katariinanlaaksoa ja Hirvenlaaksoa mitenkään kovin erilaisiksi paikoiksi henkiseltä ilmapiiriltään. Mutta eikö muka ole ilmapiirieroa vaikkapa Suikkilan ja Nummen välillä? Tai Varissuon ja Hirvensalon välillä?

Ehkä olen turhan " herkkä" , mutta jotenkin en vain koe, että saisin olla Hirvensalossa " oma itseni" . Jossain muualla voin. Jotenkin en samastu siihen paikkaan. Ehkä se sitten liittyy osaltaan myös siihen, mitä yksi kirjoittaja sanoi " ökykaupunginosasta" .

Eivätkö ihmiset sitten todellakaan koe ilmapiirieroja eri paikkojen välillä??

Vierailija
13/14 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilkivaltaa ja häiriköintiä on yllättäen Hirvensalossa enemmän kuin monessa maineeltaan huonommassa lähiössä. Muuten kyllä ihan kiva kaupunginosa.

Vierailija
14/14 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuntoalueen " häiriköinti" . Eli rikollisuus siellä on korkeaa, juuri siitä syystä että nyt lapsiperheiden isot lapset on murkkuiässä. Huono sepustus, mutta näin oli Ts:ssä, että pikkurikollisuutta siellä paljon. Muuten ihana paikka, kyllä mä voisin muuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan