Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei Suomessa myydä maitoa isoissa läjissä kerralla niin kuin esim Usassa ja Kanadassa?

Vierailija
17.08.2024 |

Olisi kätevää, kun on perheitä.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivät menee aina vanhaksi ennen kuin ne kerkeää syödä loppuun. Pitää pakastaa leipiä jos haluaa niiden säilyvän.

Vierailija
22/39 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pitää olla niukkaa ja ankeaa! Ja jos haluat ostaa kerralla viikon maidot, siinähän ladot sen 10 tölkkiä hihnalle ja pakkaat itse kassiisi. Ja kannat loskassa ja sateessa kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up tämä, siis miksi täällä ei myydä maitoa 5 -10 litran isoissa muovikannuissa? mulla menee 1 litra maitoa jo päivässä miehenä jna mitä se tekisi esim lestadiolaisperheessä? 10 litraa päivässä? ja se määrä ostaa viikon  maidot 7 litraa tai ne kaikki pahvijätteet, jotka laitan aina isoon jätesäkkkiin parvekkeelle ja parissa viikossa se on täynnä roskaa!

Vierailija
24/39 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
25/39 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

lestadiolaisilla on usein oma lehmä tai lammas kotona, joka tuottaa maitoa ja pääsiäisenä lammas syödään

Vierailija
26/39 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan Suomessakin UHT-maitoa, ja niin on takuulla Amerikassakin, mutta on myös tuoretta maitoa, jossa kylmäsäilytys.

Ei ole, vaan aina ne on kylmässä.

Vierailija
27/39 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska pitää olla niukkaa ja ankeaa! Ja jos haluat ostaa kerralla viikon maidot, siinähän ladot sen 10 tölkkiä hihnalle ja pakkaat itse kassiisi. Ja kannat loskassa ja sateessa kotiin.

Minä nostan purkin hihnalle ja sanon että näitä on kymmenen.

Oletko mykkä?

Vierailija
28/39 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut Kanadassa aikoinaan ja mulla muistona yhä valokuvat isoista muovisista maitotonkista. Kyllä mun taaperot sitä joi, kuten me aikuisetkin. Oli hyvää! t.ap

et oo kanadaa nähny ku kummelissa sanottuna

Vierailija
29/39 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne puolentoista litran maitotölkit ole tarpeeksi isoja? Hankala olisi jostain viiden litran pönikästä kaataa kahvimukiin maitoa tilkka.

Osuit asian ytimeen. Juuri tänä aamuna kirosin tuon per...een 1.5 litran tölkin sinne alimpaan helvettiin! Se, kun otti ja lässähti suoraan jääkaapista lattialle, kun putosi näpeistä. Liian paksu nakkisormille! Tottakait korkki siinä lentoturmassa avautui, vaikka muuten ei saa auki kuin putkipihdeillä! Ja maitoa puolet pitäjästä tulvillaan. Oli mukava vielä aamu-unisilla rähmätuhruisilla silmämunilla sotkua putsailla. Voi että sanon. Oli nautinto. Ehti siinä kahvikin kupissaan jäähtyä. Tjaa - miksi ostan 1.5 litran tölkkejä? Tuotapa täytynee jatkossa miettiä? Hmm...

Vierailija
30/39 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läjissä?

Vierailija
31/39 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neste ei pysy läjänä, joten maitoa on järkevämpää pakata vaikka tölkkiin. Suomessa asia on ymmärretty, Jenkkilässä ilmeisesti ei ja maidon saa kerätä mukaan kaupan lattialta kun läjään laittaessa sinne leviää

Vierailija
32/39 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi, vaikka täällä myytäisiin maitoa isoissa kanistereissa. Niitä on hankala säilyttää suomalaisessa jääkaapissa ja ovat painavia ja epäkäytännöllisiä käyttää.

Vierailija
33/39 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito on nestemäisessä olomuodossa, joten sitä ei voi myydä läjissä, ts. kasata sitä päällekäin. Sitä voi myydä mm. litra tai gallona -mitoissa, riippuen siitä mikä mittajärjestelmä valtiolla on käytössä. ......et kai ole ehtinyt lisääntyä?

Vierailija
34/39 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi se litran tai 1,5 litran tölkin pahvi on ympäristön kannalta, kun gallonan leilin muovi! Ilmeisesti ap ei ole tietoinen, että kaupassa ei ole yhden maitotölkin ostorajoitusta, vaan niitä voisi ostaa kerralla enemmnkin.

Vierailija
35/39 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se kymmenen litran pänikkä maitoa merkittävästi vähempää paina kuin kymmenen litran tölkkiä. Samassa loskassa ja satessa sinä senkin kannat, ei sää välitä hittojakaan maitosi pakkausmateriaalista ja pakkauksen koosta.

Vierailija
36/39 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut Kanadassa aikoinaan ja mulla muistona yhä valokuvat isoista muovisista maitotonkista. Kyllä mun taaperot sitä joi, kuten me aikuisetkin. Oli hyvää! t.ap

Ja mikromuovit tuli samalla. Kylläpä oli hyvää! 

Vierailija
37/39 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikassa käyvät perheet yleensä kerran viikossa kaupassa ja silloin ostetaan viikon elintarvikkeet. Kyllä maito säilyy viikon kylmässä ihan hyvin.

Vierailija
38/39 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä nuin iso kanisteri mahtuu jääkaappiin.

Vierailija
39/39 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ennenwanhaan oli rasvatonta, sinistä ja punaista maitoa. Nykyisin löytyy jäätävä valikoima kaikkea maidon kaltaista erikokoisissa pakkauksissa. Pitäisikö kaupassa olla vielä parempi valikoima? Maito menee nopeasti vanhaksi ja hävikin maksaa loppujen lopuksi asiakas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan