Uni hyökkäävästä karhusta, mitä tarkoittaa?
Näin unen, missä karhu hyökkäsi minua päin ja ainoa vaihtoehto oli puolustautua. Unessa tuntui etten selviä ja se uni siihen, kun olin tarttunut karhun ylä-ja alaleukaan, taustalla minun ääni, mutta lapsen äänenä "äiti, mä rakastan sua". Koitin kaikilla voimilla repiä karhun kitaa auki.
Kommentit (36)
Oliko karhu pullossa vai tölkissä?
olet UN-nainen ja kohtaat metsässä mieluummin karhun kuin suomalaisen miehen
Vierailija kirjoitti:
Oliko karhu pullossa vai tölkissä?
hanasta tuoppiin
Voi olla äitisi/itsesi voimaeläin, jolta(karhu) tivaat totuutta/rauhassa oloa.
Ap:n äiti-suhteeseen liittyy jotenkin.
Jos uhkaava tilanne, äiti ollut "liian omistava" (Anja Angelin ja Leena Larjangon unikirjasta).
Muutoin karhu on mahtava unisymboli.
Sulle tulee elämässä eteen jotakin, jonka edessä olet voimaton ja joka uhkaa myös lapsiasi. Mahdollisesti jokin sairaus, mitä et pysty käsittelemään psyykkisellä tai fyysisellä tasolla, ja sinut silvotaan henkihieveriin, niinkuin lääketeollisuus tekee. Tai joku muu vastaava juttu
Jos haluat välttää tuon niin nyt on viime hetket tehdä muutokset. Itse tiedät missä uhka piilee
Vierailija kirjoitti:
Jos uhkaava tilanne, äiti ollut "liian omistava" (Anja Angelin ja Leena Larjangon unikirjasta).
Eivät tällaiset ahdistavat unet liity menneisiin vaan tulevaan. Menneitä prosessoivat unet eivät ole uhkaavia vaan tetvehdyttäviä
Miettiikö jokainen tosiaan jokaisen unen merkitystä? Ei ne ole muuta kuin "hallusinaatioita", jotka syntyvät aivojen puhdistautuessa. Sen verran voi olla merkitystä että siinä saattaa sekoittua hieman muistissa olevia asioita kaikenlaiseen tuubaan. Se ei kuitenkaan tarkoita että niillä olisi jokin tarkoitus kertoa sinulle asioita.
Selvä juttu: tulet kohtaamaan tumman komistuksen joka rakastuu päätäpahkaa ja pian menette naimisiin tai voitat lotossa jättipotin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät tällaiset ahdistavat unet liity menneisiin vaan tulevaan. Menneitä prosessoivat unet eivät ole uhkaavia vaan tetvehdyttäviä
Hienoa saada täsmätietoa tällaisesta eksaktista tieteenalasta.
Tuossakin, koska äiti on vahvasti mukana unessa, voi olla hyvinkin tämänkin hetken äitisuhteen tilasta kysymys.
Pienellä perehtymisellä unisymboleihin ja malliesimerkkeihin - tai vain elämäntilannettaan miettimällä - kuka tahansa kiinnostunut oppii tulkitsemaan juuri omia uniaan. Ovat niin henkilökohtaisia.
Aika jännä: minäkin näin viime yönnä unta uhkaavasta karhusta. Sillä oli pieni pentu (jota en kokenut vaaraksi), mutta pennun takia oli vaikeampi pyrkiä turvaan.
Pääsin ulkoa johonkin hökkeliin, lähinnä vajan tai kasvihuoneen kaltainen, jossa heppoiset ikkunat ja muutenkin hutera rakennelma. Pentu välillä liukuikkunasta sisään ja yritin työntää sen ulos, ettei emo hermostu. Auto oli pihalla ja pääsin juoksemaan sinne, mutra en ehtinyt saada ovea lukkoon, kun karhu repi sitä auki.
Aika tukalat paikat siinä oli. 🥴