Araknofobia - mitä se on saanut sinut tekemään?
Näin syksyllä tulee mieleen. Aikoinaan ok-talossa asuessa vein matot kuistille tuulettumaan. Hain ne sitten illalla ja levitin lattialle. Sen jälkeen hyppäsin keittiön pöydälle, kun niitä pitkäjalkaisia lukkeja sinkoili joka suuntaan. 😱
Sauna oli alakerrassa ja porraskäytävässä oli joskus kahden eurokolikon kokoisia hämähäkkejä. Kokonainen populaatio oli saunaosastolla ja selvin päin ei sinne hirvennyt mennä. Talo oli rakennettu 1945.
Kommentit (3)
Nämä ovat yksilöllisiä juttuja. Minä en pelkää hämähäkkejä - en tosin ole paljon niitä kohdannutkaan. Vielä vähemmän olen tavannut käärmeitä, mutta niiden välttäminen saisi minut tekemään paljonkin ja varsinkin olemaan tekemättä monia asioita kuten matkustamatta minne vain.
Kuulostan varmaan jotenkin sekofoliolta, mutta näyttää kuin joistakin hämiksistä ja hyönteisistä olisi tullut "älykkäämpiä" vaikka niillä on lajinsa vaistokäytöstä, osa petoja. Onko kaikki oliot jossain biokentässä tai enemmän sähkömagnetismia. :D En tiedä. Muurahaiset tuntuvat taas olevan invaasiomaisia tutkijoita vaikka ovat älykkäästi asfalttien raossa, pinnalla oleva jää helposti ihmisten kenkien ja autojen alle. Oon hämiskammoinen, vaikka osa voi olla "kauniimpia" kuin toiset peikkomaiset. Liian monta silmää ja leuat? Liian monta jalkaa kenties vipeltämässä.
Uutinen siitä, että Suomeen on tullut isoja varastohämähäkkejä ei ilahduttanut.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8039dbcc-ec4f-4683-b846-135251800bcb