Kävin tilaamassa silmälasit. Vaikka ei taloudellisesti ongelmaa, niin
kyllähän se "hieman" epäreilulta tuntuu, verrattuna hyvän näön omaaviin, pulittaa 1.300 laseista.
Tosin tuossa on kahdet lasit sankoineen, sillä Instrussa on tarjous kahdet yhden hintaan. Mutta suunnilleen saman verran maksoin 4 vuotta sittenkin, silloin yksistä laseista. Niin ja sitten tietenkin piilarit on erikseen...
Itse vielä umpisokea ilman laseja, niin ilmankaan ei voi olla.
Olkaa tyytyväisiä, joilla hyvä näkö. Kyllä tässä sokeana lompakko kiitettävästi kevenee.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Treella oli kaksi lasia 340 tai jotain, en muista tarkkaa kymmensummaa just nyt. Pidän sitä äärimmäisen kalliina. Piti olla ale. Sukulainen pulitti, hän vaati kaksia laseja alesta. Ensi kerralla vaan yhdet kerrallaan. Toiset on jo romukunnossa ja metalliallergiaa pukkaa.
Hintaan vaikuttaa myös se, kuinka vahvat lasit tarvitset. On linssit ihan eri hintaluokassa, jos tehoja on -2,5 tai -7.
Tämä on kyllä ihme että lähes kaikkeen muuhun sairaudenhoitoon saa kelakorvauksen mutta invalidisoivan huonoon näköön ei. Eniten ihmetyttää kun kuulolaitteet on täysin ilmaisia.
Vierailija kirjoitti:
No kalliimmasta päästä lasisi valitsit, vaikka olisi huono näkö, ikänäköä ja ohennustarvetta.
Eri. Silmälasien pitää ns. istua hyvin eivätkä saa painaa mistään ja alaspäin katsoessa eivät saa luiskahtaa lattialle. Laatu maksaa ja kerralla kandee ostaa hyvin sopivat lasit eikä mitään halpiksia, jotka ovat epämukavat käytettäessä.
Olen kiitollnen omasta ja miehenkin hyvästä näöstä. Jostain syystå tuolle lapselle on pitänyt tähän mennessä ostaa rillejä ja aurinkolaseja vahvuuksilla jo parilla tonnilla.... voiskohan moisen valuvikaisen palauttaa jonnekin, en tuollaista tilannut :)
Vierailija kirjoitti:
Sulla on jo superhuono näkö tai paljon erikoisominaisuuksia linsseissä, siskolla ja veljellä on -12 linssit ja saa alle tonnilla kahdet ihan hyvät lasit.
Sivusta. Ei riitä ihan hyvät lasit. Ne pitää olla laadukkaat ja kestää vuosia niinkuin Specsaversilta aina ostamani lasit. En minä ainakaan halua kauniiksi kehutuihin kasvoihini rumia ja tollon halpiksen näköisiä laseja. Ne pitää sopia kasvoihin ja mieluiten kaunistaa niitä entisestään. Myönnän, olen turhamainen.
Vierailija kirjoitti:
Olen kiitollnen omasta ja miehenkin hyvästä näöstä. Jostain syystå tuolle lapselle on pitänyt tähän mennessä ostaa rillejä ja aurinkolaseja vahvuuksilla jo parilla tonnilla.... voiskohan moisen valuvikaisen palauttaa jonnekin, en tuollaista tilannut :)
Lapset saavat kyllä silmälasit ilmaiseksi, kuten hammashoidonkin.
Monitehoissa halvalla ei saa hyvää. Lohdutuksena sinulle se, että sellaiset tarvitsee ennen pitkää kaikki, jotka ei halua lukulasien kanssa venkslata eestaas tai vaihtoehtoisesti ottaa joka kerta lasit pois, kun haluaa nähdä lähelle.