Oletko joskus vahingossa hypännyt istumaan väärään autoon?
Olin parkissa odottamassa autoni kanssa kun kaverini kävi ostoksilla alkossa, olin noin 15 minuuttia siinä odotellut kun yht'äkkiä hanttarin penkille hyppää istumaan täysin tuntematon nainen ja sanoo minua vilkaisematta jotakin, että " no niin nyt lähdetään että ehditään käymään viellä xxxx ja sitten päästään kotiin".
Kun kysyin ihan ihmeissäni, että niin minne ajetaan, niin hän pelästyi kuin syötävä ja pomppasi autosta pihalle. Onko teille tapahtunut vastaavaa?
Kommentit (38)
Kerran otin marketista väärän muijan mukaan, hyvinhän tuokin toimi illalla sängyssä.
Muistatteko tämän sipsitarinan. Linnonmaa kertoi tarinan podcastissa: istui lentokentän pöytään nauttimaan sipseistä https://www.is.fi/viihde/art-2000010252140.html
Sitten: Villi sipsitarina herätti epäilykset https://www.is.fi/viihde/art-2000010256578.html
Kerran menin väärästä autosta siirtämään parkkikiekkoa. Ihmettelin missä etupenkille jättämäni lippis on ja sitten tajusin, että autosta puuttuivat myös molemmat lastenistuimet. Siinä vaiheessa ymmärsin istuvani väärässä autossa. Auton ovet oli ilmeisesti jätetty auki, koska pääsin sisään nappia painamalla. Oma auto oli viereisessä ruudussa. Sama merkki,malli ja väri.
Toisella kertaa en päässyt sisälle asti. Olin putsannut hihalla lumia ovesta yms jotta avatessa ei lumet tipahda sisälle. Hetken ihmettelin miksi ei ovet auke ja kirosin siinä pakkasessa, kunnes putsasin rekisterikilven ja totesin että jonkun muun auto. Oma auto oli viereisessä rivissä samalla paikalla.
Tämä on tosi tarina vaikka vitsinä joskus kerrotaan. Rouva meni kauppaan ja mies jäi autoon odottamaan. Kaupassa rouvalla alkoi mahassa kiertää mutta pierua pidätti kun hieno rouva oli. Nopeasti kaupasta kävellen ja autoon. Autossa rouva töräytti mojovan pierun, johan helpotti. Rouva katsoi miestään ja huomasi, että kuskin paikalla täysin vieras mies samalla tajuten menneensä väärään autoon! Nopeasti autosta ulos sanaakaan sanomatta, ovi kiinni ja etsimään oikeaa autoa. Sinne jäi miesparka pierukäryyn omaan autoonsa ihmettelemään kukas tuo oli!
Tiedän ihmisen, joka ilmoitti autonsa poliisille varastetuksi kaupan pihalta. Yhdessä sitten poliisin kanssa ihmetteli asiaa parkkipaikalla. Vasta kotona huomasi, että auto olikin pihassa. Olikin mennyt sinä päivänä kävellen töihin ja töistä tullessa kauppaan. Poliisi oli ymmärtäväinen, kun perui rikosilmoituksen. Yliopistokoulutus ja vastuullinen työ.
Olen pari kertaa meinannut mennä vahingossa väärään autoon. Toisella kerralla kyytiin ja toisella kertaa ovia aukomaan.
En, mutta istuin autossamme, yhtäkkiä joku mies seisoi vieressä, olin kuskin paikalla ja kaivoi jo puhelinta, ilmeisesti aikoi soittaa poliisin kun olin "varastamassa" hänen autoa. Nolona meni kyllä siitä valkoisen porrasperä Saabin viereltä harmaaseen Volkkari farkkuunsa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän ihmisen, joka ilmoitti autonsa poliisille varastetuksi kaupan pihalta. Yhdessä sitten poliisin kanssa ihmetteli asiaa parkkipaikalla. Vasta kotona huomasi, että auto olikin pihassa. Olikin mennyt sinä päivänä kävellen töihin ja töistä tullessa kauppaan. Poliisi oli ymmärtäväinen, kun perui rikosilmoituksen. Yliopistokoulutus ja vastuullinen työ.
Mulle on käynyt noin sillä erotuksella, että ne poliisit löysivät lähes heti sen minun varastetun auton parkkikselta. Kieltämättä hävetti hieman.
Muistaakseni en.
Sen sijaan pari vuotta sitten olin tulossa kotiin väsyneenä ja myös hieman humalassa. Oli yö ja rappukäytävässä oli hämärää. Sinnikkäästi yritin avaimella väärää ovea varmaan minuutin ajan kunnes tajusin olevani kerrosta alempana kuin oma asuntoni, väärällä ovella.
Jos naapuri oli kotona, voin vain kuvitella sitä hämmennystä ja kauhua mitä hän on kokenut kun joku kutsumaton yrittää keskellä yötä asuntoon. Olin niin nolona ja pahoillani että seuraavana päivänä kirjotin anonyymina lapulle naapurin sen vaan vahingossa oven takana olleen ja pahoittelin syvästi.
Kerran meinas käydä. Kaksi samanlaista autoa valkosta vierekkäin joista toinen käynnistyi kun lähestyin sitä. Avasin oven ja joku ukko tuijotti ihmeissään ja mä tuijotin takas. Äkkiä ovi kiinni ja viereiseen autoon. Sisko ei huomannut mitään. Mä en kehdannut vilkaista ikkunasta kun tyyppi oli just siinä metrin päässä.
En ole. Mut viime talvena kun olin kaupassa ja mieheni odotti mua autossa niin kyytiin oli tullut joku nainen samaan tapaan kuin ap: lla.
Väärään junaan kerran muutaman minuutin ero. Siitä onneksi konnari huomasi ja paikka oli tyhjä niin kuitenkin juna meni saman paikan ohi. Perille päästiin. Kerran humalassa jonkun autoon niin siitä seurusteluun 5 vuotta kihloissa.
Helposti noin voi käydä. Varsinkin, kun nykyään kaikilla samanlaiset valkoiset autot. Katon aina rekkarin ennen kuin hyppään mieheni kyytiin.
Vierailija kirjoitti:
Apua, mäkin olen vienyt joskus jonkun toisen ostoskärryt. Joku sitten perään huudellut että ne olivat minun kärryt. Nolona sitten pahoittelut ja etsinyt omat ostokset
Tota sattuu mulle vähän väliä hemmetin noloa tuntee itsensä ihan dementikoksi 😬 viimeksi vanhempi mies vei ostoskärryni ( olivat aivan vierekkäin) ja minä hänen. Vähän ajan päästä kuului huutoa; Mitä helv? Täynnä rehuja & kasviksia?? Mun kärryissä grillimakkaraa ja ranskanleipää? Saimme nauraa lopuksi molemmat 🤣😂
Kerran kävi. Takapenkillä kuitenkin istui joku, niin en sentään hypännyt kyytiin vaan paiskasin oven kiinni.
Ulkomailla oltiin tehty monta reissua ja taksille tuli sanottua edellisen maan hotellin nimi ja tuli oikein riitaa asiasta. Hän väitti ettei sen nimistä hotellia ole ja me väitettiin että on.No ei ollut.
Ei ole kauaa siitä, kun kaupassa käytyäni menin autolleni, pakkasin ostokset takapenkille ja istahdin kuskin paikalle.
Olin juuri käynnistämässä autoani, kun vänkärin ovi aukesi vauhdikkaasti ja keski-ikäinen nainen oli jo puoliksi istumassa autooni. Taisin tuijottaa naista hyvin hämmästyneen ja kysyvän näköisenä, koskapa naista alkoi naurattaa. Pahoitteli hymyillen ja vaihtoi samanväriseen, samanmerkkiseen ja samanmalliseen autoon parin autopaikan päässä todella nopeata vauhtia.
Ohiksena väärään matkaan lähtemisestä.
Käveltiin puolison kanssa kävelytietä pitkin kohti yliopistoa, kun jostain kaarsi meidän luo irti oleva rottweiler, joka päätti kävellä meidän vierellä samaa matkaa.
Pälyiltiin ympäriinsä, että missähän omistaja on ja mitä tehdään. Seuraavaksi meidän takaa kuului huuto "Mortti" väärä mies... Koira katsoi hölmistyneenä meihin ja sitten huutajaan päin... lähti sitten lönkyttelemään kohti omistajaa. 😄