Ei löytynyt kantarelleja. Pöh.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Mun takapihalla kasvaa iso määrä. Hae pois ennenkö mätänee sinne.
Kerää ne pois ja anna jollekulle kiva lahja, jos et itse käytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Männä viikonloppuna oltiin ukon kanssa mustikoita metsästämässä , muutamassakin eri lepikossa muttei löytyny ku ehkä sieltä täältä joku yksinäinen mustikka ja taidettiin me ainakin kerran bongata joku sieni🤷🏻
Mustikat kasvaa useimmin havumetsissä. Lepiköt eivät ole sille otollisinta kasvualustaa.
Niinhän me käppäiltiin ympäri ämpäri ja muutamassa eri paikassa jossa "paikallisten tietotoimistojen" mukaan niitä kasvais ja vielä saattais ollakin mutta ei löytyny että olis ees mustikkapiirakan saanu.
Lepiköt kasvavat nimensä mukaisesti pääasiassa leppää. Jos sellaisissa olette olleet, niin ei ole ihme että mustikkasaalis on jäänyt vähäiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Männä viikonloppuna oltiin ukon kanssa mustikoita metsästämässä , muutamassakin eri lepikossa muttei löytyny ku ehkä sieltä täältä joku yksinäinen mustikka ja taidettiin me ainakin kerran bongata joku sieni🤷🏻
Mustikat kasvaa useimmin havumetsissä. Lepiköt eivät ole sille otollisinta kasvualustaa.
Niinhän me käppäiltiin ympäri ämpäri ja muutamassa eri paikassa jossa "paikallisten tietotoimistojen" mukaan niitä kasvais ja vielä saattais ollakin mutta ei löytyny että olis ees mustikkapiirakan saanu.
Lepiköt kasvavat nimensä mukaisesti pääasiassa leppää. Jos sellaisissa olette olleet, niin ei ole ihme että mustikkasaalis on jäänyt vähäiseksi.
Kyllä me seilailtiin ihan pitkin ja poikin metsikköjä useammassakin eri paikassa parin päivän aikana ja niitä paikkoja mistä tietäväisemmät olivat opastaneet mutta itse mustikoita ei näkyny kuin vaan ne muutamat yksinäiset.
Meillä päin heseläiset opastetaan sinne hevon kuuseen "poimimaan mustikoita".
Vierailija kirjoitti:
Meillä päin heseläiset opastetaan sinne hevon kuuseen "poimimaan mustikoita".
Meillä päin myös "heseläiset" opastetaan ihan niille apajille joista on aikaisemminkin löytynyt ja he joko enää sieltä mitään onnistuvat löytämään tai sitten eivät. Tuuripeliä kun on muitakin poimijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä olet myöhässä, ne on poimittu jo näkyvimmiltä paikoilta ainakin
Paras aika on vasta edessä suurimmassa osassa Suomea.
Joo, viljanpuintiaikaan niitä alkaa ilmestyä ja niin nytkin. Jopa rypäs suppilovahveroita löytyi eräänä iltana. Kantarelleja esiintyy ainakin omilla paikoillani marraskuulle jos säät sallii. Sieniähän riittää vaikka miljoona kiloa kun vaan viitsii kävellä. Minä viitsin keräillä niitä vain tunnin kerrallaan eli pari kiloa.
Eikö kanttarellit ole symbioosissa koivun kanssa?.
Munkin mielestä kanttarelli kahdella t:llä.
Toisaalta, mitä väliä kun kaikissa virallisissa uutissivustoissakin kirjoitetaan sanat päin pyllyä tämän tästäkin.
Voin olla sinun mielikuvituksessasi mutta todellisuudessa en.