Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bussikuski tienaa +3500€ kuussa

Vierailija
16.08.2024 |

Helsingissä. Nämä usein(lähes aina) muualta tulleet kuskit nostavat tuollaista palkkaa samalla kun itse raataa vuorotyössä alle kolmen tonnin liksalla. Noilla asiat siis paljon paremmin ku esim mulla. On reilua...

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi on epäreilua että bussikuskit tienaavat enemmän kuin sinä?

Tarviiko oikeestu aloilla jolla kotimaisuus aste tyyliin 15% olla noin kovat liksat? Ei ole siivojillakaan.

Ap

Tajuatko sinä ääliö, miten suuri työvoimapula kuljetusalalla mahtaa olla? Kysyntä ja tarjonta kohtaavat ja se nostaa palkkoja tässä kohtaa. Isoissa kaupungeissa ei kulkisi yksikään joukkoliikenneväline siivoojan palkalla.

Kyl kyl. Eli mutun työ on arvokkaampaa kun kotimaisen(esim minun). Sellanen maa tämä meidän suomi. 

Ap

No mistäs teet työksesi? 

Vierailija
42/53 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiot voivat olla jopa 50000-60000 euroa vuodessa, mutta silloin pitää lähteä kun pyydetään.

Siinä on sunnuntailisiä, vapaapäivälisiä jne. tuon päälle vielä esim. tilausajohommissa osa- ja kokopäivärahoja verottomana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla jää bussikuskina käteen 2000e kuussa. Siinä on kaikki lisätkin, ja yksi sunnuntai. 

Ei ole PK seudulla eikä Turussa, jossa on paremmat palkat. 

Kyllä ne verot maksetaan Helsingissäkin, eli 2000 on netto, jos ei ole ylityötä ja pyhiä. Siitä sitten 1200 vuokraan.

Vierailija
44/53 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumaamuumit ei tajua pysähtyä ottamaan matkustajia kyytiin, vaan porhaltavat ohi.

Ajavat holtittomasti, kuten kotimaissaan on tapana. Ja tämän tästä on jossain bussi ojassa. Niin että voi helvetti, onneksi en tehnyt lapsia niin ettei kukaan rakas jää mun jälkeeni tänne kärsimään.

Vierailija
45/53 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vitut tienaa 

Lisät. Ne ajaa paljon öisin ja aikaisin aamulla ja sitten on niitä ruuhkavuoroja, että ajetaan7-9 aikaan ja sitten on tunteja vapaata ja taas iltapäiväruuhka ajot. 

Ja joskus jossain sain oksennuksen siivoamisesta 50€. Niistä kertyy hyvin 

Ne lisät on ihan mitättömät.  ei todellakaan hyvät, kuten kaupan alalla tai hoitoalalla. 

Ajaa kyllä pitää, ihan kellon ympäri. Normaali työpäivä on sen 9-10 tuntia, yhdellä tauolla. Ja siinä ei ole yhtään ylitöitä, koska vain ajotunnit lasketaan työajaksi. Erilaiset valmius ajat ja  tauot (työhönsidonnaisuus ajat) ei sisälly varsinaiseen työaikaan, muttei ole ylitöitäkään, eli peruspalkalla maksetaan. 

Työaika on 80 tuntia/kaksi viikkoa ja lisäksi voi tulla jopa 10 tuntia sidonnaisuuksia. 

Ei se paljon naurata olla aina töissä

Vierailija
46/53 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla jää bussikuskina käteen 2000e kuussa. Siinä on kaikki lisätkin, ja yksi sunnuntai. 

Kyllä ne verot maksetaan Helsingissäkin, eli 2000 on netto, jos ei ole ylityötä ja pyhiä. Siitä sitten 1200 vuokraan.

Lisäksi lasten päivähoitomaksut, pakollisen auton kulut ym. Niin ihan sama olla kortistossa.

Vierailija
47/53 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muumaamuumit ei tajua pysähtyä ottamaan matkustajia kyytiin, vaan porhaltavat ohi.

Ajavat holtittomasti, kuten kotimaissaan on tapana. Ja tämän tästä on jossain bussi ojassa. Niin että voi helvetti, onneksi en tehnyt lapsia niin ettei kukaan rakas jää mun jälkeeni tänne kärsimään.

Unohdat mainita, ettei sun kanssa ollut kukaan halukas niitä lapsia tekemään. 

Vierailija
48/53 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se asuminen maksaa muuallakin. 

Tarkoitin, että jos esim. Mulla on vuositulot 35 000 e, bussikuskina, niin siitä ei mitenkään saa 3500e kuussa palkkaa.

Ehkä joo pk-seudulla juuri saa, siellä on parempi palkka. Enemmän kuitenkin on merkitystä sillä,mitä aidosti jää käteen. Se 2000e ei hirveän iso summa ole, työ on kuitenkin raskasta. Herätys on usein aamuyöllä, kolmen aikaan. Päivät pitkiä, taukoja vähän, vessaan ei pääse jne 

Vierailija
49/53 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin mauttomaan aloitukseen voi vastata "kyllä tienaa 3500e kuussa, mutta 1500e maassa".

Vierailija
50/53 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolla palkalla ei pärjää pk-seudulla yksin asuvana ja jos lapsia vielä on . 6000-7000€ minimi ellei autossa aio asua. Naurettavat palkat täällä .

Vierailija
51/53 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan tienaa

Vierailija
52/53 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kaikki on suhteellista. Fyysisesti "raskasta" työtä, on aikapaineet, hulluja ja jopa hengenvaarallisia asiakkaita... onko se palkka niin suuri?

Tätähän ei ole esim. Vankiloissa työskentelevillä, sossuilla, sairaanhoitajilla ja muilla esim. Päihdeongelmaisia, vammaisia ja muistisairaita hoitavilla, suurimassa osin korkeakoulututkinnon suorittaneilla joiden lähtöpaikka on siellä 2,5k kieppeillä?

Vierailija
53/53 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt laita suoraan bussikuskien syyksi, vaan resurssien ja koulutuksen. Mutta ennen sentään bussikuskin osasi vastata jos kysyi meneekö tämä bussi siltä ja siltä kadulta. Monesti myös käynyt niin että bussi kääntyy aivan väärään suuntaan ja matkustajat sitten huutelevat että Hei ei tänne pitänyt mennä. Olisikin hauska jos joskus vaan katsottaisiin mihin se oikein ajaa.