Onko teillä yksityispuolella olevilla yksi puhelin jossa sekä työ- että vapaa-ajan sovellukset samassa puhelimessa vai kaksi eri puhelinta?
En tajua, miksi ne eivät voisi olla samassa puhelimessa. Hyvinhän sinne mahtuu eivätkä häiritse toisiaan.
Kommentit (21)
Mulla on nykyisessä työpaikassa erikseen työpuhelin ja privapuhelin. On ollut aiemmilla työnantajilla sekä työsuhdepuhelinta että tupla-simiä (eli kaksi liittymää samalla kortilla ja samassa puhelimessa). Eli lähinnä kaikki on kokeiltu.
Yksi puhelin ja siihen puhelinetu, kaikki sovellukset samassa.
Olen aika paljon reissussa ja käytännössä ainoa, mikä järkevästi toimii tuollaisessa, niin on yksi puhelin ja tuplasim. Jos olisi kaksi, niin sitten kumpi olisi kiinni auton äänijärjestelmässä ja kumpi olisi aina väärän laukun pohjalla...
Kaksi puhelinta ja työpuhelimen jätän vapaalle lähtiessä aina työpaikalle.
Erilliset puhelimet. Haluan pitää työelämän erikseen yksityiselämästä. Eipähän sitten puhelin soi lomilla.
Mulla on erikseen työpuhelin ja oma puhelin. Työpuhelimien mallit on rajattu, työpuhelimen käyttöä esimerkiksi netin suhteen on rajattu ja lisäksi työpuhelimen käyttö yksityisesti tulee kalliimmaksi kuin oma puhelin. Kaiken lisäksi työpaikka voi lähteä alta illoin tahansa. Siksi pidän työasiat erillään.
Mulla on Kela Gold-sovellus tässä.
Oli pitkään omassa kaksois-sim -puhelimessa työpaikankin liittymä, käytin sähköpostia ja kalenteria. Kun alkoi tulla vaatimuksia työn puolesta asennettavista sovelluksista, pyysin työpuhelimen erikseen. Edelleen käytän vain työpaikan kalenteria (myös omassa puhelimessa ja kotitietsikalla).
Vierailija kirjoitti:
Mulla on erikseen työpuhelin ja oma puhelin. Työpuhelimien mallit on rajattu, työpuhelimen käyttöä esimerkiksi netin suhteen on rajattu ja lisäksi työpuhelimen käyttö yksityisesti tulee kalliimmaksi kuin oma puhelin. Kaiken lisäksi työpaikka voi lähteä alta illoin tahansa. Siksi pidän työasiat erillään.
Miten se tulee kalliimmaksi? Eikös verotusarvo ole 20 € ?
Minulla kaksi, pidän tilanteen mukaan toista äänettömällä. En halua luovuttaa siviilipuhelimen puhelinnumeroa työpuhelinnumeroksi.
Nykyisessä ja edellisessä työpaikassa useimmilla on vain yksi puhelin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukausimaksu omassa puhelimessa on 12,99. Aiemmin jolloin siirryin käyttämään omaa puhelinta, puhelinetua ei edes saanut vaan jokainen puhelu velvoitettiin erikseen minuuttitaksalla.
Vierailija kirjoitti:
Riippuen millainen puhelin itsellä on ja paljonko puhelinlaskusi olisi kuukaudessa. 20 euroa ja oman veroprosentin mukaanhan se kustannus työpuhelimelle selviää. Tuo voi hyvinkin olla suurempi summa kuin jos itsellä olisi halpa puhelin ja siinä yksinkertainen liittymä. Toki työpuhelimen kulut kuukaudessa 4-10 euroa eli kovin kummoista puhelinta ja liittymää ei tuohon hintaan saa.
Kaksi eri puhelinta. Työnantaja järjestelmänvalvojana on vetänyt työpuhelimen suojaukset niin kireälle ettei esim. töissä tarvittavien sovellusten asentaminen itse ole mahdollista. Ne asentuvat järjestelmänvalvojan hallinnoimien päivitysten myötä. Edes kaikkia sovelluspäivityksiä ei pysty tekemään itse. Kun en ole työvuorossa, laitan aina työpuhelimen kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukausimaksu omassa puhelimessa on 12,99. Aiemmin jolloin siirryin käyttämään omaa puhelinta, puhelinetua ei edes saanut vaan jokainen puhelu velvoitettiin erikseen minuuttitaksalla.
Mutta jos sulla olisi työsuhde-etupuhelin, et maksaisi siitä 20€ vaan pelkstään veroprosenttisi mukaisen osuuden tuosta 20€:sta.
Kaksi, mutta toisessa puhelimessa on tuplasim joten aion siirtää siihen toisenkin sim kortin ja jatkaa yhdellä. En vain ole vielä saanut aikaiseksi.
Meillä saa olla henkilökohtaiset jutut firman puhelimessa. Saa olla vaikka kaksi simkorttiakin firman puhelimessa, työnumero ja oma numero. Tai saa siirtää oman liittymän firman nimiin (firman budjetoimalla liittymäpaketilla estoineen ja rajoituksineen). Minä näitä työkseni hoidan meillä. Itse pidän kyllä visusti työpuhelimen työpuhelimena ja henk. koht. puhelimen henkilökohtaisena.
Edellisessä työssä oli vain yksi puhelin jota sai käyttää kuin omaa. Olen nyt työttömänä mutta jatkossa sikäli kuin työpuhelimen saan pidän sen ja henkilökohtaisen puhelimen erillisinä. Työnantajat alkaa enenevässä määrin rajoittaa käyttötapaa jne. lisäksi työnantaja voi etänä pyyhkiä puhelimen tyhjäksi vaikka vahingossa. Työpuhelin menee äänettömällä työpäivän jälkeen.
Kaksi puhelinta, työpuhelimessa vain työhön kuuluvat jutut, omassa sitten muut