Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ostaisit vain yhden haalarin välikauteen 2-osaisen lisäksi, ostaisitko kangaspintaisen välikausihaalarin vai kumipintaisen kurahaalarin?

Vierailija
15.08.2024 |

Kun sen verran minimalismiajatusta, että ei kovin paljoa eri vaatteita, eli olisi välikauteen yksi siistimpi kaksiosainen ja yksi haalari enempi pihakäyttöön, niin kumpi mielestänne kannattaa ostaa ja miksi?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ostaisin kumisen, koska kankaisen kanssa tarvitset kuitenkin lisäksi kurikset siis yksi vaatekappale enemmän = vähemmän minimalismia

Vierailija
2/17 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse ostaisin kumisen, koska kankaisen kanssa tarvitset kuitenkin lisäksi kurikset siis yksi vaatekappale enemmän = vähemmän minimalismia

Näin minäkin ajattelin, mutta mietin sitä monikäyttöisyyttä, että jos on suht kuiva syys sää, toimiiko se myös silloin eikä ole liian hiostava, eli korvaako kuminen täysin erillisen välikausihaalarin? Anteeksi jos kyselen tyhmiä, mutta pari tuttua kehuu niin tuota, mutta en ole täysin vakuuttunut, kun ei ole omaa kokemusta vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedenpitävä softshell haalari. Toki tuo ei kaato sadetta pidä. Tosin se kurahaalari on myös äkkiä puhki jos ihan koko ajan käytössä.

Vierailija
4/17 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedenpitävä softshell haalari. Toki tuo ei kaato sadetta pidä. Tosin se kurahaalari on myös äkkiä puhki jos ihan koko ajan käytössä.

Riippuu kyllä lapsesta aika paljon. Rauhallisella tapauksella kumikankainen voi olla aika optimi yleishaalari pihalle syksyyn ja alkutalveen, koska se ei silloin hikoiluta liikaa eikä kulu heti puhki, eikä tarvitse ulos mennessä arpoa sitä, miten märkää siellä on. Vauhdikkaalla remuajalla ehkä ei niin hyvä.

Vierailija
5/17 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on softshellien todellinen vedenkesto, pysyykö takapuoli kuivana jos istuu märkää pintaa vasten vaikka keinussa?

Vierailija
6/17 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu lapsen(?) iästä ja onko päiväkodissa tms. Kumipintainen haalari on kätevä, kun lapsi osaa suunnilleen itse pukea, se on helppo ja nopea leikki-ikäisen tai eskarin vetää päälle. Ja menee hienosti lumikasoissa ja sohjossa, siis leudossa talvisäässäkin liikkuvalla lapsella. 

Ihan pienillä kangashaalari ja kurahousut on varmaan päiväkodissa parempi, jos istuvat ja pyörivät hiekassa ja tarvitsevat kuitenkin pukemisapua. 

Vierailija
7/17 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurahaalari jää tosi vähälle käytölle loppupeleissä. Hiostaa eikä jousta. Kaikkein näppärin on perinteinen välikausihaalari joka kestää vettä, näiden kanssa ei välttämättä edes kurahousuja tarvii pukea, niillä on remuttu sadekeleillä ulkona ja suht kuivanakin pysynyt lapset (3kpl) niissä. Ja lapsen on helppo liikkua. Itse suosin niitä ennemmin kuin softshelliä. 

Vierailija
8/17 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä haalareita, joten en tiedä. 

Vierailija
9/17 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikäyttöisin on vuorillinen (irroitettava vuori, esim popin) kuorihaalari jossa on hyvä korkea vesipilariarvo ja sitten vielä lisäksi sadetakki ja -housut erikseen. Älä anna minimalismitoiveesi viedä lapselta iloa liikkua mukavissa, sopivissa ja laadukaissa vaatteissa. Mieti kun itse liikkuisit jossain kumihaalarissa hölkällä päivät pitkät, olisiko ulkoilu mukavaa? Minimalismia voi harrastaa monella muulla tavalla mutta ei lasten ulkovaatteissa.

Vierailija
10/17 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monikäyttöisin on vuorillinen (irroitettava vuori, esim popin) kuorihaalari jossa on hyvä korkea vesipilariarvo ja sitten vielä lisäksi sadetakki ja -housut erikseen. Älä anna minimalismitoiveesi viedä lapselta iloa liikkua mukavissa, sopivissa ja laadukaissa vaatteissa. Mieti kun itse liikkuisit jossain kumihaalarissa hölkällä päivät pitkät, olisiko ulkoilu mukavaa? Minimalismia voi harrastaa monella muulla tavalla mutta ei lasten ulkovaatteissa.

Mutta ap:n lapsellahan oli erikseen syys takki+housut ja kysymys oli, että kannattaako ostaa pihahaalareita kaksi?

Vierailija
11/17 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ap:n lapsellahan oli erikseen syys takki+housut ja kysymys oli, että kannattaako ostaa pihahaalareita kaksi?

Jos syksyä varten haluaa vain yhden haalarin ja yhden kaksiosaisen eikä muuta, kyllä silloin kaksiosaiseksi valitsisin teknisen kangasmaisen vedenkestävän puvun, jota voi käyttää kaupungilla ja muualla ja takkia pelkästään myös muiden housujen kanssa. Ja haalariksi se kuminen puku, joka pitää 100% veden. Eiköhän näillä pärjää. 

Vierailija
12/17 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittäisin, että jonkinlaiset kurikset tarvitset joka tapauksessa, joten jos haluat tuon kaksiosaisen setin lisäksi pärjätä yhdellä toisella vaatekappaleella niin sitten kurahaalari. Jos lapsi on kunnon vedelläläträäjä niin huomioi, että vaatteet kastuvat, teetpä mitä vaan. Tai ehkä me tehdään jotain väärin, mutta kun lapsi rakastaa kahlailla vedessä polvia myöten ja pomppia ja uida(?) kuralätäköissä, niin ihan sama mikä kumipuku on päällä niin märkä se on, kuten myös allaolevat vaatteet. Vuoreton kurahaalari kuivuu melko nopeasti, tekniset monesti vähän hitaammin, mutta ei kurahaalarikaan välttämättä seuraavaksi päiväksi ole ihan kuiva.

Vierailija
13/17 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nää mitään syytä välttämättä ostaa kaksiosaista JA haalaria. Yksi laadukas ulkoilupuku riittää oikein hyvin, jos siis vähällä haluaa päästä.

Noin muutoin olen itse taaperoilla suosinut ihan kurahaalaria, ja leikki-ikäisillä taas softshell haalaria ja perus kurahousuja ja -takkia. Useimmiten kun pelkät kurahousut haalarien päällä riittää, kun on märkää mutta ei sada, niin on hengittävämpi setti kuin varsinainen kumipintainen haalari.

Vierailija
14/17 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nää mitään syytä välttämättä ostaa kaksiosaista JA haalaria. Yksi laadukas ulkoilupuku riittää oikein hyvin, jos siis vähällä haluaa päästä.

Noin muutoin olen itse taaperoilla suosinut ihan kurahaalaria, ja leikki-ikäisillä taas softshell haalaria ja perus kurahousuja ja -takkia. Useimmiten kun pelkät kurahousut haalarien päällä riittää, kun on märkää mutta ei sada, niin on hengittävämpi setti kuin varsinainen kumipintainen haalari.

Yksi puku kuulostaa aika vähältä. Mitäs sitten, kun se on märkä ja pitäisi mennä ulos?

Vierailija
15/17 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vela. Kuulostaa asialta, jossa on turhaa toteuttaa minimalismia. Hetkikin kumihaalareissa turhaan on luultavasti todella epämukavaa lapselle. Ymmärrän, että kuralätäköissä elämästään nauttiva ihmistaimi tarvitsee suoja-asunsa, mutta sen käyttö rajoittukoon lätäkköleikkeihin.

Vierailija
16/17 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Softshell ei pidä vettä. Mieluummin sitten goretex. 

Vierailija
17/17 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vela. Kuulostaa asialta, jossa on turhaa toteuttaa minimalismia. Hetkikin kumihaalareissa turhaan on luultavasti todella epämukavaa lapselle. Ymmärrän, että kuralätäköissä elämästään nauttiva ihmistaimi tarvitsee suoja-asunsa, mutta sen käyttö rajoittukoon lätäkköleikkeihin.

Velat tietää just parhaiten!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän