Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koira pitää mua ihan pellenä. Mitä tehdä?

Vierailija
07.02.2007 |

Ei suostu tulemaan pihalta sisälle, mutta tulee haukkumaan oven eteen. Kun avaaan oven, alkaa leikkimään ja juoksee kauemmas. Olkoon siellä kylmässä sitten. Menee hermot. Kuitenkin nostelee tassuja kylmissään siellä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kinkkuleikkelepaketti jolla houkuttelet koiran. ÄLÄ osoita olevasi vihainen sille, sitten ei ainakaan tule. Poistu vaikka itse ovelta ja ripottele kinkunpaloja kohti olohuonetta.

Vierailija
2/9 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaivella jotain vaikka kynnysmatona alta. namipala voi olla kädessä valmiina ja tarjoat koiralle heti kun tulee katsomaan mitä ihmettä sinä touhuat, mutta yleensä jo kyykkyyn meno riittää houkuttelemaan koiran luokse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että pitää sinua pellenä

Vierailija
4/9 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ovelle, kutsu koiraa ja lähde peruuttamaan vauhdikkaasti sisälle päin koiran tullessa kohti. Koira seuraa sinua sisälle asti. Varma apukonsti luoksetulon ongelmissa. Kokeile ja tule kertomaan miten kävi.

Vierailija
5/9 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkässä hihnassa. Kutsu iloisesti, peruuta vauhdikkaasti, auta hihnalla, kehu ylenpalttisesti + palkitse koiran ollessa lähelläsi. Näin ehdollistetaan koira yhdistämään tänne-käsky kivoihin asioihin, kehuihin ja makupalaan.

Vierailija
6/9 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkossa harjoitelkaa sisään tuloa niin, että kutsut sitä ovelta, palkitset ja päästät takaisin ulos. Näin koira ei yhdistä kutsua tylsään sisälle tuloon ja ehkä yksin jäämiseen.

Vierailija
7/9 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä tavalla kannata ainakaan tehdä, että ripottelee jotain makkaranpaloja olkkariin asti. Koira oppii sit siihen, et sisään tullaan vaan, ku on herkkuja tarjolla. Luoksetuloharjoituksia makupalalla eka siellä pihalla.

Vierailija
8/9 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa pääs oven raosta karkuun. Ihan turha sitä ole millään makupaloilla houkutella, hajut kiinnosti sitä enemmän. Jos lähti sen perään niin se juos karkuun, se oli semmoista ota kiinni jos saat leikkiä. Katsoi kuitenkin koko ajan että ollaan siinä näköetäisyydellä, kauemmas ei uskaltanut lähteä.

Ainoa keino oli saada koira kiinni, oli itse lähteä juoksemaan. Se ampas samantien perään, ja niin sen sain nalkkiin.

Opettiin koira sitten makupaloilla tulemaan luokse. Alussa harjoiteltiin sitä sisällä ja lopulta mentiin koirapuistoon harjoittelemaan. Nopeasti oppi sillain, ja nyt ei ole luoksetulon kanssa enää mitään ongelmia.

Vierailija
9/9 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aina runsasta kiittelyä ja palkitsemista. Lisäksi seuraa, maahan ja paikka, seis-harjoituksia.

Minä leikin ekan koirani kanssa jo pentuna kuurupiiloa aidatulla alueella. Menin puun tai ison kiven taakse piiloon. Sitten kiittelin runsaasti, kun se löysi minut. Niinpä pentu oppi pitämään minua silmällä ulkona. Runsaalla treenillä siitä kasvoi sellainen koira, joka totteli tänne-käskyä heti ja samoin seis-käskyä. Niistä on hyötyä kun koira on vapaana menossa vaaralliseen paikkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan