Sydämeni pysähtyi eilen. Kysy mitä vain.
Pääsin aamulla pois sairaalasta. Minulla on sydänsairaus. Kyllä taas elämä muistutti, ettei tämä ole ikuista, tänään kävin rauhallisella kävelylenkillä.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ja missä tilanteessa tuo oikein tapahtui? Miten nopeasti huomasit että sydän on pysähtynyt ja ehditkö tehdä mitään esim. soittaa 112? Lähtikö se itsestään uudelleen käyntiin vai pitikö elvyttää tai käyttää deffaa?
En huomannut. Ulkopuolinen soitti apua. En muistanut herätessäni yhtään mitään, nyt muistan viime hetket ennen pysähdystä.
Ap
Elvytyksellä lähti käyntiin, olin kauppakeskuksessa.
Jos olisin ollut kotona yksin niin olisin kuollut.
Ap
Pelottaako sinua nyt että vastaava tapahtuisi uudelleen esim. nukkuessa? Oletko miettinyt aiotko varautua mitenkään äkillisen kuoleman varalta esim. jättää mitään viestiä kenelle sinut joskus kuoleman jälkeen löytäisi?
Ei..olen jo tottunut ajatukseen. Niin tulee suurella todennäköisyydellä joskus käymään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele. Jos sydämesi olisi pysähtynyt niin olisit monta viikkoa sairaalassa ja niin huonossa kunnossa, että et kävelisi tänään mitään lenkkejä.
Jos se on saatu käyntiin ja toimii taas normaalisti niin miksi luulet, että sitä tarkkailtaisiin viikkokausia?
No voisi kuvitella että tarkkailtaisiin kun ei taida ihan normaalia olla että sydän tuosta vaan itsestään pysähtyy ja sitten se saadaan jotenkin takaisin toimimaan niin todetaan vaan että kaikki OK ja ei muuta kuin kotiin.
Jotain vikaahan siellä on mikä sen pysähtymisen on aiheuttanut ja hoitamattomana on iso riski että sama käy vielä uudelleenkin.
Vähän sama kuin jos sulla on joku päivä autosta akku tyhjä ilman ulkoista syytä (esim. päälle jääneitä valoja) niin vaikka saat auton apuvirralla käyntiin ja se toimii taas normaalisti, niin tapahtuu sama suurella todennäköisyydellä kohta uudelleen jos et osta uutta akkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele. Jos sydämesi olisi pysähtynyt niin olisit monta viikkoa sairaalassa ja niin huonossa kunnossa, että et kävelisi tänään mitään lenkkejä.
Jos se on saatu käyntiin ja toimii taas normaalisti niin miksi luulet, että sitä tarkkailtaisiin viikkokausia?
No voisi kuvitella että tarkkailtaisiin kun ei taida ihan normaalia olla että sydän tuosta vaan itsestään pysähtyy ja sitten se saadaan jotenkin takaisin toimimaan niin todetaan vaan että kaikki OK ja ei muuta kuin kotiin.
Jotain vikaahan siellä on mikä sen pysähtymisen on aiheuttanut ja hoitamattomana on iso riski että sama käy vielä uudelleenkin.
Vähän sama kuin jos sulla on joku päivä autosta akku tyhjä ilman ulkoista syytä (esim. päälle jääneitä valoja) niin vaikka saat auton apu
Syy on tiedossa. Sairaus.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama kuin jos sulla on joku päivä autosta akku tyhjä ilman ulkoista syytä (esim. pä
Ap on valehtelija. Älkää uskoko tota paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Minun pysähtyi viimevuonna. Olin sairaalassa melkein 3vkoa ja nousin jalkeille tapahtumapäivänä. Ei kukaan kieltänyt liikkumasta ja tein pikkulenkkiä sisällä ja ulkona heti kun pääsin kotiin. Painelua ja deffaa käyttivät siellä missä tapahtui. Sairaalassa oli kokoajan päällä se seurantavehje.
Vaikka olisi tiedossa sydänsairaus niin sydänpysähdyksen ja elvytystilanteen takia ei pääse ikinä seuraavana päivänä kotiin. Ja ekan tälläisen tilanteen takia laitetaan kyllä rytmihäiriötahdistin (sisäinen defibrillaattori) ha taatusti lääkitystä säädetään estämään uudet kohtaukset. Ap siis on trollaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sydän pysäytetty rytmin siirtoa varten. Puolen tunnin päästä kotiin. Seuraavana päivänä normisti töihin.
Niin, se ei pysähtynyt vaan pysäytettiin sairaalassa tarkan valvonnan alla.
Oli siinä paikalla silloin lääkäri sen hetken. Oli ihan terveyskeskuksessa päivystystapaus. Mihinkään sydäntutkimuksiin ei tullut lähetettä, eikä muitakaan jatkoja. Mitään. Näitä rytmihäiriöitä oli parin vuoden aikana monta. Ainoastaan yhden kerran oli rytminsiirto. Kolme vuotta myöhemmin sain sydänkohtauksen. Menin päivystykseen, ja sieltä pallolaajennukseen. Sen jälkeen kaksi päivää sairaalassa. Siitäkään ei ole mitään jatkoseurantaa nytkään. Beetasalpaajaa määrättiin otettavaksi yksi päivässä.N49
Oho. Olin pelkästään kammiotakykardian vuoksi osastolla viisi vuorokautta. Olo oli sangen hutera pitkään kotiuduttuani.
En. Tahdistin ei auta kaikkiin vaivoihin.
Ap