Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opiskelut

Vierailija
14.08.2024 |

Moikka! 

Ihan aluksi anteeksi, tästä tulee pitkä teksi🥴 Mulle on iskenyt ihan hirmuinen halu lähteä opiskelemaan, nyt kun vihdoin olen löytänyt alan mitä haluaisin opiskella😍 

Mutta siinä on hyvin monta muttaa joista haluaisin kysyä jos jollain on vastaava tilanne ollut😁

1. Tähtäisin sosionomi opintoihin, mutta mulla ei ole lähihoitajan tutkintoa eikä lukiota käytynä, (ihan eri alan amis tutkinto löytyy) eli kannattaisiko aloittaa lähihoitajan koulutuksesta esim?

2. Rahoitus, miten aikuisopiskelija pystyy taloudellisesti opiskella?😅 Jotain olisi pakko saada tienattua kun on asuntolaina, pieni lapsi ja muita omk talon kustannuksia, toki miehen tulot on mutta ne ei yksinään ihan riitä. Aikuiskoulutus tuki on lakkautettu mutta en sitä muutenkaan olisi saanut kun alle 8v työelämässä.

3. Rahoitus part. 2, jos opiskelisin monimuotona aluksi, ja kävisin nykyisessä työssäni samaan aikaan, miten onnistuu työssäoppiminen/harjoittelu? Haenko töistä opintovapaata? Pystynkö vaihtamaan monimuoto opiskelun täyspäiväiseksi opiskeluksi?

4. Jos hakisin opiskelemaan ja pääsisin, voinko vastaanottaa opiskelu paikan vaikka en välttämättä pysty heti aloittamaan? Olemme miehen kanssa haaveilleet toisesta lapsesta mutta haluaisin silti lähteä kohti opiskeluja.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla