Jos voittaisit lotossa, kertoisitko siitä?
Perustaisitko jonkun hyväntekeväisyys järjestön, jotta voisit nauttia "avoimesti" lottovoitostasi?
Kommentit (20)
Kyllähän se varmasti jossain vaiheessa näkyisi. Kyllä joku ihmettelisi mistä rahat remonttiin ja millä varaa rakennuttaa uusi talo.
Olen voittanut lotossa. Miksi ihmeessä jakaisin rahaa ilmaiseksi ihmisille. En harrasta hyväntekeväisyyttä.
Kyllä kertoisin, en näe mitään syytä salailuun. Isommasta summasta jakaisin mielelläni myös läheisilleni reilun summan.
Olen voittanut lotossa hieman alle sata euroa, mutta en mä siitä hirveästi kenellekään hiiskunut.
Jos tarkoitat jotain miljoonia, niin kyllä mä yhden ystävän asuntolainan maksaisin jollain järjestelyllä pois ja vanhemmilleni ostaisin oman asunnon, joten olisi niille varmaan pakko kertoa.
No varmaan omalle perheelle kertoisin.
Kertoisin. Kun jäin työttömäksi ja lopullta menetin elämässä ihan kaiken, kaikki ihmiset vanhempiani lukuun ottamatta häipyivät.
Jos rikastuisin valtavasti, ostaisin ensin auton, josta näkee, että nyt on "liikaa" rahaa. Sitten ostaisin kaksi asuntoa. Juorut kyllä kulkisivat.
Ilman mitään ilmoittelemisia lahjoittaisin hyödyllisiä juttuja vanhusten hyväksi ja eläimille. Rahaa en lahjoittaisi, koska sillä on tapana etsiytyä vääriin taskuihin.
Vierailija kirjoitti:
Kertoisin. Kun jäin työttömäksi ja lopullta menetin elämässä ihan kaiken, kaikki ihmiset vanhempiani lukuun ottamatta häipyivät.
Jos rikastuisin valtavasti, ostaisin ensin auton, josta näkee, että nyt on "liikaa" rahaa. Sitten ostaisin kaksi asuntoa. Juorut kyllä kulkisivat.
Ilman mitään ilmoittelemisia lahjoittaisin hyödyllisiä juttuja vanhusten hyväksi ja eläimille. Rahaa en lahjoittaisi, koska sillä on tapana etsiytyä vääriin taskuihin.
Menetitkö työn takia ihmiset, koska työttömät on mustamaalattu valtion vihollisiksi?
-Ap
Kertoisin lähisukulaisilleni ja kavereilleni, koska se tulisi ilmi kuitenkin. Voisinpa sanoa pomollenikin, että se on irtisanoutumiseni syy. Enkä minä sitä alkaisi jakelemaan sen enempää tutuille kuin tuntemattomillekaan. Satunnaisesti voisin jotain pinteeseen joutunutta auttaa.
Kertoisin puolisolleni ja vanhemmilleni, muille en. En edes lapsilleni kertoisi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se varmasti jossain vaiheessa näkyisi. Kyllä joku ihmettelisi mistä rahat remonttiin ja millä varaa rakennuttaa uusi talo.
No ostaisin sukulaiselta tontin, niin jäisin kiinni äkkiä. Olisi ne kyllä ihmeissään, että mistä sillä rahaa nyt on.
Tänne kertoisin heti.
Toki kukaan ei uskoisi.
Vain harvoille valituille kertoisin. Julkisesti se että on voittanut ei näkyisi. Edelleen rivarissa maalla asuisin koska ei ole syytä hyvästä asunnosta muuttaa mutta ostaisin mökin jostain sen verran läheltä että sinne on helppo mennä milloin haluaa.
Lapsilleni kertoisin, koska muuten ihmettelisivät miksi tilillä on miljoona tai kaksi. Jos se voitto olisi luokkaa kymmeniä miljoonia niin ehkä sitten sen verran tekisin hyväntekeväisyyttä, että rakentaisin tilapulasta kärsivälle harrastukselleni tilaa esim. Helsinkiin ja veloittaisin käytöstä vain sen verran, että homma pyörisi nollatuloksella.
En varmaan, eikä se varmaan ihan hirveästi alkaisi päälle päin näkymään. Ostaisin vanhan talon ja kunnostaisin pieteetillä. Ja jonkun vähän uudemman auton. Ja ottaisin enemmän lomaa töistä. Muuten en hirveästi mitään kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menetitkö työn takia ihmiset, koska työttömät on mustamaalattu valtion vihollisiksi?
En usko. Tuo hillitön työttömien vihaaminen on aika uusi someilmiö.
Elämänmuutokseni oli niin suuri, että ihmisten kai oli helpompi ja mukavampi vain väistyä. Oli aika yllättävää, että jo ensimmäisenä vuonna putosin pois joulu- yms. tervehdyslistoilta, joilla ihmiset pitävät puolituttuja ja tuntemattomiakin. Minun oli katkaistava itse välit kahteen kaveriin, koska he näyttivät minulle itsestään puolen, jota en ollut pariin-kolmeenkymmeneen vuoteen havainnut olevankaan: he alkoivat aktiivisesti halventaa minua sanallisesti ja pyrkivät hyötymään ahdingostani rahallisesti.
Olisi kiva nähdä, keiltä alkaisi tulla yhteydenottoja, kun huhut viiden miljoonan lottovoitostani leviäisivät. Ennen vanhaan olisin antanut tarvitseville vaikka paidan päältäni, mutta vuodet ovat kyynistäneet minua niin, että kerran minut hylännyt ei saa toista tilaisuutta.
Kertoisin koska muuttaisin vähintään kaupunkia. Voi olla että muuttaisin toiseen maahan. Nauttisin kun pari kiusaajaa saisivat kuulla voitostani. En kertoisi heti vaan vasta silloin kun muutan. Vain lähimmät sukulaiset saisivat tietää minne muutan. Jos nekään kun viihdyn hyvin yksin.
En.
Mutta kyllä tuollainen näkyisi. Mm; muuttaisimme pois nykyiseltä paikkakunnalta ja ostaisimme isomman talon.
T: Tuntematon
No jäisin kyllä sukulaisille kiinni siitä, että jostain on rahaa tullut. Muuten en kyllä paljastaisi kenellekään.