Käytätkö ristikoruja vaikka et ole uskossa?
Kommentit (32)
Olen uskossa oleva ortodoksi ja käytän silloin tällöin ristikorua.
En käytä mutta voisin hyvin käyttää koska risti symbolina on vanhempi kuin kristinusko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin pitää riipuksena, vaikka en kuulu kirkkoon tai lahkoon. Mutta ristissä ei saa riippua kuollut pyhimys. Mielellään ilman.
Jeesus nousi kuolleista, älä unohda sitä. Ja kuoli siinä ristillä, että sinä saisit elää.
No jotkut uskovat käyttävät nimenomaan tyhjää ristiä merkkinä ylösnousemuksesta, siitä voitosta. Krusifiksit ovat enempi katolisten juttu, luterilaiset käyttävät pelkkää ristiä.
Olen luterilainen ja kaulassani on krusifiksi. Ja omistan myös pari muuta, tyhjää ristiä.
Lisäksi krusifiksini alaosassa lukee.. exe homo agnus Dei eli katso ihminen, Jumalan karitsa
Mistä näitä aina tulee?
En ole mikään hihhuli uskovainen. Minulle uskonto on yksityisasia. En halua muiden tuputtavan omaa uskontoaan minulle joten luonnollisesti teen itse samalla tavalla. Maailma olisi parempi paikka jos kaikki lopettaisivat uskontojensa tuputtamisen muille kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Siten on, että ex muijani vei kaikki koruni, niin rippiristit kuin perinnöksi saamani vanhempieni kihla ja vihkisormukset sekä isovanhempienikin vanhat perintökorut. En siis käytä niitä, sillä ilmeisesti ne on exän toimesta myyty romukultana eteenpäin. Naiset yleensä ovat kovin tunteettomia sekä rahan perässä olevia varkaita, vanha totuus.
Järkyttävää. Miksi hän teki noin. Ilmoita poliisille, valtava tunnearvo.
Punk-konserttiin laitoin muinaisen ristikorvakorun, kuuluu asiaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siten on, että ex muijani vei kaikki koruni, niin rippiristit kuin perinnöksi saamani vanhempieni kihla ja vihkisormukset sekä isovanhempienikin vanhat perintökorut. En siis käytä niitä, sillä ilmeisesti ne on exän toimesta myyty romukultana eteenpäin. Naiset yleensä ovat kovin tunteettomia sekä rahan perässä olevia varkaita, vanha totuus.
Mitä ihmettä, siis varasti korusi?
Näin pääsi käymään.
Maltanristiä käytän päivittäin, eli kannan kaulassani kaiken aikaa. Olen saanut sen isältäni joka oli tunnettu Maltaan haukkana.
Kouluaikana käytinha kari stikorua. Aikuisena en mitään.
Mulla on ollut yli 20 vuotta kaulassani ketju, jossa alkuun oli krusifiksi, nyt muutaman vuoden on ollut risti. En kysele keltään lupaa, tai ohjetta tälle, enkä tee selkoa uskostani. Outoa, että pitäisi jotenkin kyseenalaistaa.
Olen käyttänyt, tällä hetkellä minulla sellaista ei ole.
En usko mihinkään taruolentoon, mutta risti voi tarkoittaa muutakin, ja mielestäni se on aika hieno.
Ärsyttää että heti kuvitellaan että on joku hihhuli jos on risti kaulassa.
Ex Homo, nykyisin hetero