IL: Temun ja Sheinin tuotteista löytyi myrkyllisiä aineita
Temu nousi alkuvuodesta suomalaisten eniten käyttämäksi ulkomaiseksi markkinapaikaksi.
Miten ihmeessä nykyaikana ihmiset vielä ajattelee, että olisi turvallista ostaa halpaa tavaraa Kiinasta?
Kommentit (551)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan turhaa mustamaalausta, ei ole vaikea arvata mistä tämä juttu on peräisin. Ihan ok tavaraa on Temussa. Nää kommentoijat ei oo ikinä tilanneet mitään Temusta, joten mitään omakohtaista tietoa ei ole. Harmittaahan se kun muut saa halvalla kun itse joutuu ostaan kallista. Se Temu on auki teillekin, ostohousut vaan jalkaan ja menoks, ei tartte enää kitistä.
Kuinka tyhmiä ihmiset oikein ovat? Et millään pysty arvioimaan tavaran turvallisuutta ellet ole joko tehnyt sille laboratoriotestejä tai tilannut sitä auditoitujen jälleenmyyntikanavien kautta.
Itse tilaan meille "auditoitujen" kanavien kautta tätä kiinapaskaa konttitolkulla. Mitään ei tutkita missään kohtaa. Vain hinta on 5-10x kuluttajalle verrattuna Temuun kun välikäsiä on 4-5kpl ja kaikki kertoo hinnan piillä.
Esim. Tampereella toimii Porilainen kalsarikauppa Ratinassa joka myy Temukalsaria (0,7-1,5€ Temussa) hintaan 17,90-23,90€ asiakkaalle. Mitään ei ole testattu eikä audioitu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on Temu-tilaajan moraali- ja etiikkakäsitys? Onko heillä sitä ollenkaan?
Mikä on Jula, Rusta, Tokmanni ja Jysk ostajan moraalikäsitys? Onko heillä sitä ollenkaan???
Ei kannata niistäkään ostaa jos ei ole pakko. Ei ole kuitenkaan samaa tavaraa, joten vertaus ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan turhaa mustamaalausta, ei ole vaikea arvata mistä tämä juttu on peräisin. Ihan ok tavaraa on Temussa. Nää kommentoijat ei oo ikinä tilanneet mitään Temusta, joten mitään omakohtaista tietoa ei ole. Harmittaahan se kun muut saa halvalla kun itse joutuu ostaan kallista. Se Temu on auki teillekin, ostohousut vaan jalkaan ja menoks, ei tartte enää kitistä.
Valveutunut kuluttaja ja kansalainen ei osta Temusta mitään. Eikä siihen ostokokemusta tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa paskaa ne on Tokmannit, Prismat ja Rustat täynnä. Luuletteko tosiaan että tuotteet tehdään erikseen noille kioskeille? Dumdum much?
Oletko nähnyt Temun ja Sheinin tuotteita? Edes kuvia niistä. Ei ole samaa tavaraa. En sano, että kannattaisi Tokmanniltakaan paljon ostaa.
Kyllä on samaa, itse et ole tainnut edes käydä Temun sivuilla katsomassa mitä siellä on. Samat punoskorit ja koristevalot yms. Täysin samat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa paskaa ne on Tokmannit, Prismat ja Rustat täynnä. Luuletteko tosiaan että tuotteet tehdään erikseen noille kioskeille? Dumdum much?
Oletko nähnyt Temun ja Sheinin tuotteita? Edes kuvia niistä. Ei ole samaa tavaraa. En sano, että kannattaisi Tokmanniltakaan paljon ostaa.
Olen nähnyt JA tilannut. Hyvää on ollut ja toimivaa! Monella tuotteella myös eurooppalainen vastuuyhtiö esim. Saksassa jonka yhteystiedot näkyy tuotteiden yhteydessä.
Samallahan ne vastuuyhtiön tiedot kopioituu kuin muukin tuote halvemmista ei niin turvallisista raaka-aineista. Tiesitkö, että kiinatuotteissa usein CE-merkki tarkoittaa China Export ja on hieman erilainen (venytetty) kuin aito CE-merkki? Länsimaalaisena ei voi käsittää millaisella volyymillä kiinassa tehdään tasan samalta näyttävää tuotetta ties kuinka monen valmistajan toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että suoraan kiinasta tilattujen tuotteiden turvallisuudesta vastaat ihan itse ja jos myyt tavaran eteenpäin se vastuu ei häviä yhtään mihinkään. Eli jos myyt torissa paidan ja ostaja saa siitä ihottumaa kiellettyjen kemikaalien takia olet siitä vastuussa ja saatat joutua maksajan rooliin.
Kaikennäkösiä sitä on :D Ei varmasti seuraa tuotevastuu yksityistä myyjää!
Sitä paitsi eihän sitä voi millään todistaa että mistä sen ostajan ihottuma on tullut :D
Ostajalla on kyllä itsellään vastuu. Aika monet noista H&M:llä myytävistä vaatteista on tehty myös Kiinassa ja niissä on usein kaikkia kemikaaleja.
Uusi vaate kannattaa aina pestä ennen käyttöä, niin minä teen. Ei tulisi mieleenkään laittaa juuri ostettua suoraan päälle, tekstiileissä on aina kem
Niinpä. Finlaysonin lakanatkin on tehty kaikki kaukomailla! Se hajukin on se kiinan peruspaskan haju. Mutta hyvin tuntuu Temua vastustaville mammoille maistuvan :D
Joku väittää että "samannäkoinen" tuote kuluttajakaupassa kalliimpi. Tuote harvoin sama vaikka siltä näyttäisi. Ja tuote on vain yksi tekijä vastuullisessa kaupankäynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt JA tilannut. Hyvää on ollut ja toimivaa! Monella tuotteella myös eurooppalainen vastuuyhtiö esim. Saksassa jonka yhteystiedot näkyy tuotteiden yhteydessä.
Samallahan ne vastuuyhtiön tiedot kopioituu kuin muukin tuote halvemmista ei niin turvallisista raaka-aineista. Tiesitkö, että kiinatuotteissa usein CE-merkki tarkoittaa China Export ja on hieman erilainen (venytetty) kuin aito CE-merkki? Länsimaalaisena ei voi käsittää millaisella volyymillä
Olen takuulla ostanut Kiinasta enemmän kuin sinä ja tunnen paikallisen markkinan. CE merkintä voi olla myös ihan oikea ja EU alueella sertifioitu, kuten meidän maahantuomissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on Temu-tilaajan moraali- ja etiikkakäsitys? Onko heillä sitä ollenkaan?
Mikä on Jula, Rusta, Tokmanni ja Jysk ostajan moraalikäsitys? Onko heillä sitä ollenkaan???
Ei kannata niistäkään ostaa jos ei ole pakko. Ei ole kuitenkaan samaa tavaraa, joten vertaus ei toimi.
Can't fix stupid näköjään. Luuletko tosiaan että tommosille mitättömille kioskeille joku valmistaisi erikseen ne tavarat? Aivan, ei valmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valveutunut kuluttaja ja kansalainen ei osta Temusta mitään. Eikä siihen ostokokemusta tarvita.
Eikä vähävaraisella ole varaa Temuun. Ostan, silloin harvoin kun ostan mitään, laatua kerralla. Kestää isältä pojalle. Kiinanpaska ei päivää-kahta pitempään kestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että suoraan kiinasta tilattujen tuotteiden turvallisuudesta vastaat ihan itse ja jos myyt tavaran eteenpäin se vastuu ei häviä yhtään mihinkään. Eli jos myyt torissa paidan ja ostaja saa siitä ihottumaa kiellettyjen kemikaalien takia olet siitä vastuussa ja saatat joutua maksajan rooliin.
Sitä paitsi eihän sitä voi millään todistaa että mistä sen ostajan ihottuma on tullut :D
Ostajalla on kyllä itsellään vastuu. Aika monet noista H&M:llä myytävistä vaatteista on tehty myös Kiinassa ja niissä on usein kaikkia kemikaaleja.
Uusi vaate kannattaa aina pestä ennen käyttöä, niin minä teen. Ei tulisi mieleenkään laittaa juuri ostettua suoraan päälle, tekstiileissä on aina kem
Ei ole H&M tavara samaa. Kemikaaleja on varmasti niissäkin, mutta pysyvät ns. raja-arvojen sisällä.
Et saa pestyä vaatetta puhtaaksi kemikaaleista. Ja vaikka saisitkin, niin onko järkevää pilata Suomen luontoa, vedenlaatua, jne.?
Ostin facebook kirppiksen kautta ihanan neulapaidan 12e. Kun saapui niin lapussa luki Shein :( kyllä käytän, mutta kusetettu olo.
Nämä temu-sirpat eivät vieläkään tajua mitä tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kun ostat tavaraa EU:n ulkopuolelta tarkoituksenasi myydä sitä eteenpäin, vastuusi kasvaa entisestään. Sinut voidaan katsoa tuotteen maahantuojaksi. Tämä tarkoittaa, että myymäsi tuotteen turvallisuudesta vastaat sinä itse." sanoo Tukes. Sinun tietosi lähde taas se tunnettu Mutu.
Finlaysonin tavara samaa kuin Sheinin? Ei ole. Tosin ei se sitä Finlaysonin tuotetta parhaaksi mahdolliseksi tee. Tarkkana saa olla jos haluaa oikeasti turvallista, laadukasta ja eettistä. Ulkomailla tuotettu ei muuten automaattisesti tarkoita huonoa tai Shein/Temu-tason laatua.
Lähes kaikki Kiinasta tilatut halpistuotteet ovat vaarallisia - TUKES varoittaa erityisesti lastentarvikkeista
Ostosten tekeminen netissä on lisääntynyt viime vuosina radikaalisti. Erityisesti EU:n ulkopuolelta ostaminen houkuttelee halpojen hintojen vuoksi. Turvallisuus- ja kemikaalivirasto Tukes päätti testauttaa ja tarkastella näissä kaupoissa myytävien, suomalaiskuluttajien suosiossa olevien tuotteiden turvallisuutta. Tulokset ovat huolestuttavia.
Iltalehti
Kaikki Temun myymät tuotteet muuttuvat maagisesti turvalliseksi, kun eurooppalainen pääomasijoittajien omistama yhtiö tilaa tehtaalta saman tavaran omalla brändillään ja myy sen 5 - 10-kertaiseen hintaan.
Meidän firma tilaa Kiinasta kaiken, kymmenillä tuhansilla vuodessa. Ei kukaan tutki mitään, tullia kiinnostaa vaan se, että mahdollisesti tuotteiden sisältämä teräs tai rauta ei ole peräisin Venäjältä. :D
Komponentit Kiinasta, halpaa ja hyvää. Ja meidän tuotteet on tietysti silti Made in Finland. Että näin.
Yritysmaailmasta se totuus tulee.
Vierailija kirjoitti:
On se turvallista jos ottaa turvallisen. Jos ostaa sellaista josta irtoaa jotain, sitten se ei ole turvallinen. Järki.
Esim.kengät sisältävät ihmiselle vaarallisia myrkkyjä.
Uusi vaate kannattaa aina pestä ennen käyttöä, niin minä teen. Ei tulisi mieleenkään laittaa juuri ostettua suoraan päälle, tekstiileissä on aina kemikaaleja.
Uudet lakanat ja pyyhkeet myös tulee aina pestä ennen käyttöä, se yleensä lukee niissä paketeissa, ja ihan Suomesta ostetuissa. Ja muuten eivät ole juurikaan Suomessa tehtyjä, tiedoksi kaikille jotka ostaa vain kotimaista. Ei ole paljon kotimaisia tuotteita nykyään enää tarjolla.