Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Temun ja Sheinin tuotteista löytyi myrkyllisiä aineita

Vierailija
14.08.2024 |

Temu nousi alkuvuodesta suomalaisten eniten käyttämäksi ulkomaiseksi markkinapaikaksi.

Miten ihmeessä nykyaikana ihmiset vielä ajattelee, että olisi turvallista ostaa halpaa tavaraa Kiinasta?

Kommentit (551)

Vierailija
41/551 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis missä te luulette että suurin osa tavaroista on valmistettu? Missä sun älypuhelin jota juuri nyt pidät kädessäsi on valmistettu? Kiinassa! Suomalaisissa kaupoissa myydään ihan sitä samaa Kiinassa valmistettua tavaraa. Tämän kauhistelu-uutisen tilaajia ja maksajia on Kesko ja S-ryhmä, joiden johtajat on huolissaan oman lompakon ohenemisesta, ei mistään muusta. Ihmiset ostaa tavaraa sieltä mistä saa halvalla, niin on aina ollut ja tulee aina olemaan. Tällä hetkellä se on Temu ja muut, joskus ehkä joku toinen kauppa. Nää tulee ja menee. En mä osta kallista kun rahaa ei ole, ostan halpaa.

Tulli siis valehtelee? Kemikaalilöydökset ei ole aitoja? Kyllä itsekin kyseenalaistan aikalailla kaiken nykymenon, mutta tämän kommentin epäluuloisuuden taso ei ole enää ihan järkevää. 

Vierailija
42/551 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että suoraan kiinasta tilattujen tuotteiden turvallisuudesta vastaat ihan itse ja jos myyt tavaran eteenpäin se vastuu ei häviä yhtään mihinkään. Eli jos myyt torissa paidan ja ostaja saa siitä ihottumaa kiellettyjen kemikaalien takia olet siitä vastuussa ja saatat joutua maksajan rooliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/551 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on Temu-tilaajan moraali- ja etiikkakäsitys? Onko heillä sitä ollenkaan?

Vierailija
44/551 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa mustamaalausta, ei ole vaikea arvata mistä tämä juttu on peräisin. Ihan ok tavaraa on Temussa. Nää kommentoijat ei oo ikinä tilanneet mitään Temusta, joten mitään omakohtaista tietoa ei ole. Harmittaahan se kun muut saa halvalla kun itse joutuu ostaan kallista. Se Temu on auki teillekin, ostohousut vaan jalkaan ja menoks, ei tartte enää kitistä.

Vierailija
45/551 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa paskaa ne on Tokmannit, Prismat ja Rustat täynnä. Luuletteko tosiaan että tuotteet tehdään erikseen noille kioskeille? Dumdum much?

Oletko nähnyt Temun ja Sheinin tuotteita? Edes kuvia niistä. Ei ole samaa tavaraa. En sano, että kannattaisi Tokmanniltakaan paljon ostaa. 

Vierailija
46/551 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa, että suoraan kiinasta tilattujen tuotteiden turvallisuudesta vastaat ihan itse ja jos myyt tavaran eteenpäin se vastuu ei häviä yhtään mihinkään. Eli jos myyt torissa paidan ja ostaja saa siitä ihottumaa kiellettyjen kemikaalien takia olet siitä vastuussa ja saatat joutua maksajan rooliin.

Kaikennäkösiä sitä on :D Ei varmasti seuraa tuotevastuu yksityistä myyjää!

Vierailija
47/551 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaa mustamaalausta, ei ole vaikea arvata mistä tämä juttu on peräisin. Ihan ok tavaraa on Temussa. Nää kommentoijat ei oo ikinä tilanneet mitään Temusta, joten mitään omakohtaista tietoa ei ole. Harmittaahan se kun muut saa halvalla kun itse joutuu ostaan kallista. Se Temu on auki teillekin, ostohousut vaan jalkaan ja menoks, ei tartte enää kitistä.

Miten sä näet syöpävaarallisten kemikaalien käytön ok juttuna?

Vierailija
48/551 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan OK tavaraa Temussa? Oletko järjissäsi?

Lähes kaikki Kiinasta tilatut halpistuotteet ovat vaarallisia - TUKES varoittaa erityisesti lastentarvikkeista

Tulokset ovat huolestuttavia.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201809102201189200

Vierailija
49/551 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis testannut tuotteet kotona kemikaalien varalta?

Vierailija
50/551 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ol eap, mutta tässä tuo Iltalehden linkki

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/c77f0137-37d4-4b94-a829-0f2d41e47a61

Vierailija
51/551 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa.

Vierailija
52/551 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa paskaa ne on Tokmannit, Prismat ja Rustat täynnä. Luuletteko tosiaan että tuotteet tehdään erikseen noille kioskeille? Dumdum much?

Oletko nähnyt Temun ja Sheinin tuotteita? Edes kuvia niistä. Ei ole samaa tavaraa. En sano, että kannattaisi Tokmanniltakaan paljon ostaa. 

Olen nähnyt JA tilannut. Hyvää on ollut ja toimivaa! Monella tuotteella myös eurooppalainen vastuuyhtiö esim. Saksassa jonka yhteystiedot näkyy tuotteiden yhteydessä.

Vierailija
53/551 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on Temu-tilaajan moraali- ja etiikkakäsitys? Onko heillä sitä ollenkaan?

Mikä on Jula, Rusta, Tokmanni ja Jysk ostajan moraalikäsitys? Onko heillä sitä ollenkaan???

Vierailija
54/551 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinunkaltaisilta pitäisi ottaa netti pois. Tämä ei ole vitsi.

Vierailija
55/551 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo kaikki miljardi tonnia krääsää päätyy luontoon lopulta. Boikotoin Sheinia ja Temua! 

Vierailija
56/551 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tyhmiä ihmiset oikein ovat? Et millään pysty arvioimaan tavaran turvallisuutta ellet ole joko tehnyt sille laboratoriotestejä tai tilannut sitä auditoitujen jälleenmyyntikanavien kautta.

Vierailija
57/551 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis missä te luulette että suurin osa tavaroista on valmistettu? Missä sun älypuhelin jota juuri nyt pidät kädessäsi on valmistettu? Kiinassa! Suomalaisissa kaupoissa myydään ihan sitä samaa Kiinassa valmistettua tavaraa. Tämän kauhistelu-uutisen tilaajia ja maksajia on Kesko ja S-ryhmä, joiden johtajat on huolissaan oman lompakon ohenemisesta, ei mistään muusta. Ihmiset ostaa tavaraa sieltä mistä saa halvalla, niin on aina ollut ja tulee aina olemaan. Tällä hetkellä se on Temu ja muut, joskus ehkä joku toinen kauppa. Nää tulee ja menee. En mä osta kallista kun rahaa ei ole, ostan halpaa.

Olet siis köyhä!

Vierailija
58/551 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, näiden kommenttien jälkeen todella ymmärrän miksi Temu on niin suosittu Suomessa En voinut käsittää sitä. Ihmismieli on suuri arvoitus..  En edelleenkään tosin ymmärrä näiden ihmisten logiikkaa. Miten joku voi vain päättää uskoa johonkin itse valitsemaansa asiaan? 

Vierailija
59/551 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis testannut tuotteet kotona kemikaalien varalta?

Nämä Temusta tilaavat sirpat ja pirjot leikkivät maahantuojaa. Mutta ilman vastaanottotarkistuksia,  ei tietoa laatusertifikaateista, vastaavuusdokumenteista, tuoteturvallisuusasioista, vastuusta. Ja monista muista. 

Vierailija
60/551 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt JA tilannut. Hyvää on ollut ja toimivaa! Monella tuotteella myös eurooppalainen vastuuyhtiö esim. Saksassa jonka yhteystiedot näkyy tuotteiden yhteydessä.

Ah, tottakai.. Kannattaa verrata laadukkaaseen tuotteeseen. Jos kemikaalit ja terveyden menetys ei kerran pelota. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä