Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka kehtaa tunnustaa

Vierailija
07.02.2007 |

että ei osaa leipoa? Minä!!! Olen täysin taidoton kun puhutaan leipomisesta! En osaa noudattaa reseptejä,enkä ymmärrä niitä yhtään! Olen varmaan harvinaisen tyhmä! Ruokaa osaan sentään laittaa..

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielellään ruuanlaiton sijaan aina leiposin jotain, minusta ruunlaitto on ärsyttävää mutta pakollista.. Leivon aina vapaasta tahdosta ja mielelläni.

Vierailija
2/8 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myööskää tajua reseptejä. Esim patonkiohjeessa lukee liuota hiiva kylmään veteen,en edes tiedä miten se tehdään.. Sai patonginteko jäädä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esimerkiksi sanotaan, että vatkaa kolme kananmunaa ja desi sokeria vaahdoksi, niin laitatko silloin kananmunat kuorineen?

Vierailija
4/8 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh en tietenkään.

Vierailija
5/8 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti reseptistä, mutta usein ainekset vain sekoitetaan keskenään, ja sen pitäisi olla ihan yksinkertaista.

Tämä asia on mielenkiintoinen, sillä voihan olla, että tarvittaisiin leivontakirja, jossa ohjeet olisi helppotajuisemmin kerrottu. Sillä tavalla voitaisiin saada nuoret ja sellaiset aikuiset kuin esimerkiksi ap, innostumaan leipomisesta.

Vierailija
6/8 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan ruuanlaittoa, mutta leipominen menee yli hilseen!

Juuri nämä vaahdota muna ym. Mistä tiedän että se on tarpeeksi vaahtoa? Voinko vaahdottaa liikaa? Paha tietää näitä kun meillä kotona ei leivottu.

Äidin kanssa tehtiin erilaisia ruokia, mutta leivottu ei varmaan koskaan.

Asiat joita moni kaveri pitää itsestäänselvyyksinä ei ole mulle yhtään selviä. Jos ei ole koskaan hiivaa kädessään pitänyt, ei voi olettaa että tietää heti miten se liukenee ja saako laittaa kylmään veteen vai kuumaan!?!

Vierailija
7/8 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja munat vaahdotetaan vaaleaksi vaahdoksi. Ei haittaa jos vaahdottaa liian vähän, leivonnaisesta vaan tulee silloin vähän kiinteämpi. Liikaa ei voi varmaankaan vaahdottaa. Se on hyvä sääntö, että vaahto on silloin sopivaa, jos valutat vatkaimesta vaahtoa ja se pysyy hetken aikaa taikinan pinnalla. Mutta itse en kyllä koskaan vaahdota niin paljon.

Opetelkaa ihmeessä leipomaan, se on hauskaa puuhaa tällaisinakin pakkaspäivinä. Ei haittaa jos muutama taikina menee roskikseen, siitähän sitä vasta oppiikin!

Vierailija
8/8 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsillekin hauskaa puuhaa. Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi