Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin hyvät ja huonot asuinalueet yksineläjälle

Vierailija
14.08.2024 |

Etsin yksiötä Helsingistä, mutta ulkopaikkakuntalaisena en oikein osaa sanoa, mitkä on niitä vältettäviä paikkoja ja mitkä hyviä. Mielipiteitä perustelujen kanssa, kiitos!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralle vai omaksi? Hinta raja? 

Vierailija
2/33 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kurviin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vain . 

Vierailija
4/33 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokralle. Olen opiskelija, eli siitä voi päätellä budjettia. Halvempi parempi.

Vierailija
5/33 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiettyjä paikkoja on, joita pidetään yleisesti huonoina tai vähintään ankeina. Niistäkin yleensä löytyy "sivummalta" (esim. kauempaa ostarista tai asemasta) kyllä ihan kivoja paikkoja ja hinnat voi olla edulliset. Itselleni sellaisia missä en välittäisi asua on esim. Kontula, Itäkeskus, Malmi, Rastila, Pihlajamäki, Jakomäki...

Muuten riippuu paljon siitä, millaista elämää kaipaat. Esim. jos tykkäät juhlia tai käytät paljon kaupungin palveluita, kantakaupunki tai metro- tai lähijunayhteyden päässä voi olla hyvä. Sitten taas tämmöinen keski-ikäinen kotoileva sinkku kuin minä, en minä tee mitään sillä miten keskustaan pääsee kun työkin on etätyötä. Mulle tärkeää on hyvät ulkoilumaastot ja luonto. Viikin Latokartanossa nyt asun ja tämä on kiva kaltaiselleni ihmiselle - nuorena juhlivana sinkkuna olisin pitänyt patatylsänä paikkana.

Vierailija
6/33 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten ei jää paljoa vaihtoehtoa hesasta. Menet sinne minne lompakko antaa myöden. Ehkä läheltä opiskelupaikkaa.

Vierailija
7/33 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ullanlinna paras. Tai Eira. Sopii opiskelijalle.

Vierailija
8/33 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiettyjä paikkoja on, joita pidetään yleisesti huonoina tai vähintään ankeina. Niistäkin yleensä löytyy "sivummalta" (esim. kauempaa ostarista tai asemasta) kyllä ihan kivoja paikkoja ja hinnat voi olla edulliset. Itselleni sellaisia missä en välittäisi asua on esim. Kontula, Itäkeskus, Malmi, Rastila, Pihlajamäki, Jakomäki...

Muuten riippuu paljon siitä, millaista elämää kaipaat. Esim. jos tykkäät juhlia tai käytät paljon kaupungin palveluita, kantakaupunki tai metro- tai lähijunayhteyden päässä voi olla hyvä. Sitten taas tämmöinen keski-ikäinen kotoileva sinkku kuin minä, en minä tee mitään sillä miten keskustaan pääsee kun työkin on etätyötä. Mulle tärkeää on hyvät ulkoilumaastot ja luonto. Viikin Latokartanossa nyt asun ja tämä on kiva kaltaiselleni ihmiselle - nuorena juhlivana sinkkuna olisin pitänyt patatylsänä paikkana.

Kiitos hyvästä vastauksesta!

ap

Vierailija
9/33 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin menet opiskelemaan? Katsoisin ensimmäiseksi, että sinne on hyvä julkinen yhteys. Sitten ehdottomasti HOAS:lle asuntohakemus,  jos et ole sitä vielä tehnyt. Aluetoiveiksi kannattaa laittaa ne, joista helppo yhteys julkisilla opiskelupaikkaan. Toki yksityiseltä kannattaa katsoa myös, mutta yleensä HOAS on niin paljon halvempi,  että säästää melkoisen summan rahaa.. Radat ovat pysyviä, bussilinjat saattavat muuttua hyvinkin nopeasti. 

Vierailija
10/33 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauniita alueita mutta keskimäärin kalliita. Ei taida HOASin taloja olla tuolla.

Vierailija
11/33 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauniita alueita mutta keskimäärin kalliita. Ei taida HOASin taloja olla tuolla.

Se olikin sarkasmia. Ensin kun kysellään parhaita paikkoja ja sitten vasta kerrotaankin et opiskelija budjetilla.

Vierailija
12/33 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen aloitus AV:llä. Kysellään suosituksia mutta aloituksessa ei kerrota budjettia eikä missä on työ/opiskelupaikka, mitä arvostaa jne. Sitä parempia vastauksia yleensä saa mitä enemmän avaa omaa tilannetta ja toiveita.

Vierailija
13/33 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se olikin sarkasmia. Ensin kun kysellään parhaita paikkoja ja sitten vasta kerrotaankin et opiskelija budjetilla.

Näin epäilinkin mutta kiitos selvennyksestä. Kirjoitin varmuuden vuoksi, koska jotkut ulkopaikkakuntalaiset voivat ottaa tosissaan.

Vierailija
14/33 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töölö ja Etelä-Haaga oli ennen hyviä 

Vierailija
15/33 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä joutuu jo kolmasosan alueista rajaamaan mahdottomina korkean hinnan vuoksi. Kaikki parhaat arvoalueet on ihan sika kalliita.

Vierailija
16/33 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin epäilinkin mutta kiitos selvennyksestä. Kirjoitin varmuuden vuoksi, koska jotkut ulkopaikkakuntalaiset voivat ottaa tosissaan.

Tällä palstalla kannattaakin ottaa kaikki tosissaan. Ja jos ei itse osaa alueiden vuokra hintoja katsella,niin...no.

Vierailija
17/33 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komppaan tätä. Itse asun Viikinmäessä joka vielä Viikkiäkin rauhallisempi alue. Täältä pääsee hyvin keskustaan eikä rauhallisempaa paikkaa Hesasta kyllä löydä. Riippuu nyt siitä missä opiskelet? Viikin lähistöllä on opintokampuksia useampikin mutta hyvin täältä tosiaan pääsee myös keskustaan. Vuokra-asunnotkin täällä halvempia.

Vierailija
18/33 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkään Eiraan en kuvittelekaan opiskelijana pääseväni eikä ollut kyse siitä, että olisi pakko asua *parhaalla* paikalla. Kyllähän sen nyt ymmärtää, että ne ns. hienot alueet täytyy skipata. Kyse on siitä, että en halua vahingossa joutua johonkin päi hd e as unt olan naapuriin tai ainoana suomalaisena alueelle, jossa on valtaosa maah an mu u ttajia. Eli riittävän rauhallinen ja ok alue haussa hyvillä kulkuyhteyksillä, ei tarvitse olla keskeisintä luksushelsinkiä.

Opinnot, ne mitä niistä on jäljellä, on kaikki etänä, joten oppilaitokseen kulkemisella ei ole väliä. Työnhaun perässä pk-seudulle olen tulossa, status on vaan vielä toistaiseksi opiskelija.

Vierailija
19/33 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen paikka on Vartiokylä? Metro ainakin aika lähellä, mutta muu meininki mietityttää.

Vierailija
20/33 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksineläjänä muuttaisin huonomaineiseen lähiöön. Herttoniemi tai siitä pidemmälle itään. Metrolla helppo kulkea. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi