Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain kirjallisen varoituksen koska saikutin

Vierailija
13.08.2024 |

Olen monet flunssat ja kroonisen sairaudenkin tänä vuonna kestänyt kuin mies, vaan nyt tuntui ettei voimat riittänyt. Teen kahta työtä aamuin ja illoin, ts. usein 70-tuntista työviikkoa. Kevensi paljon että olin ainoastaan toisesta työpaikasta pois, enkä menettänyt niin paljon rahaa. Toisen työnantajan saatua tietoonsa, että olin sairauslomallani käynyt töissä toisella työnantajalle, ilmoitti hän hallinnolle, jotka päättivät samalta seisomalta antaa minulle kirjallisen varoituksen. Seuraavaksi tulee varmaan se 'asiallinen syy'!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin antanut saman tien kenkää.

Vierailija
2/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen tietää oikeuteen, ay maksaa kulut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö olisi muka saanut palkkaa molemmista paikoista samalla sairaustodistuksella? Kuulostaa todella oudolta tai keksityltä?

Vierailija
4/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö olisi muka saanut palkkaa molemmista paikoista samalla sairaustodistuksella? Kuulostaa todella oudolta tai keksityltä?

Elänyt kiven alla näiden 'uudistusten' suhteen, ensimmäinen palkaton poissaolopäivä jne.?

Vierailija
5/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ansiosi mukaan sait.

Vierailija
6/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun lyöminen ei olisi täysin ansiotta tapahtuvaa terveen miehen huvia.

Vierailija
7/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei AY maksa mitään kuluja jos sairaslomalla käy töissä toisessa paikassa ja AYn jäsen pitää jos ylipäätään saa apua mihinkään asiaan. Mutta po. asiaan ei taatusti tule apua. 

Vierailija
8/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei AY maksa mitään kuluja jos sairaslomalla käy töissä toisessa paikassa ja AYn jäsen pitää jos ylipäätään saa apua mihinkään asiaan. Mutta po. asiaan ei taatusti tule apua. 

Juu, sairauslomalla ollaan sairauden takia, sairauden, joka estää työnteon, ei silloin mennä tienaamaan ja toisesta olla pois. Ihan aiheesta sait paperin. Ota opiksesi. Ja AY auttaa tosiaan cåvain jäseniään ja silloin kun on aihetta, nyt ei ole. 

Vierailija
9/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, et sä saikuttamisesta varoitusta saanut, vaan siitä että sairausloman aikaan teit toiselle töitä.

Vierailija
10/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, sairauslomalla ollaan sairauden takia, sairauden, joka estää työnteon, ei silloin mennä tienaamaan ja toisesta olla pois. Ihan aiheesta sait paperin. Ota opiksesi. Ja AY auttaa tosiaan cåvain jäseniään ja silloin kun on aihetta, nyt ei ole. 

Siinä tapauksessa 90% työvoimasta ansaitsisivat lapun. Sairaanhoitajat eivät sairauslomaa kirjoittaessa edellytä estettä työnteolle.

Vierailija
11/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa 90% työvoimasta ansaitsisivat lapun. Sairaanhoitajat eivät sairauslomaa kirjoittaessa edellytä estettä työnteolle.

Eikä työnantajan tarvitse maksaa palkkaa, jos ei ole lääkärintodistusta.

Vierailija
12/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Esim. tarttuvissa flunssissa este on taudin tarttumisriski, potilaan voinnin helpottaminen ja jälkitautien minimointi. Ei muuta kommentoitavaa. 

Vierailija
13/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa 90% työvoimasta ansaitsisivat lapun. Sairaanhoitajat eivät sairauslomaa k

Tarvitsee, jos on sovittu, että omalla ilmoilla saa olla x päiviä sairauslomalla.  

Vierailija
14/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on kahdesta paikasta sairaslomalla, tulee vastaan mielenkiintoinen tilanne. Molemmat työnantajat hakevat korvausta kelalta mutta vain toinen työnantaja saa korvauksen.

Vierailija
15/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdessa työssä on ihan ok olla. Jos työpaikat ovat kilpailevia keskenään, usein tarvitaan työnantajan lupa työskennellä myös kilpailijalla.

Työnantajalla on myös yleinen huolehtimisvelvollisuus työntekijöistään. Jos huomaavat että sairastut tai olet poikki sen takia että teet duunia muuallakin, heillä on täysi oikeus puuttua asiaan.

Lain mukaan työntekijällä on kuitenkin lojaliteettivelvollisuus työnantajaa kohtaan. Sinun tapauksessa molempia työnantajia.

Jos saikutat toisesta, mutta olet samaan aikaan toisessa paikassa töissä, voi helposti tulkita että lojaliteettia on rikottu. Varsinkin jos toinen paikka maksaa sinulle sairausajan palkkaa silloin kun painat duunia muualla.

T. Luottamushenkilö

Vierailija
16/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa 90% työvoimasta ansaitsisivat lapun. Sairaanhoitajat eivät sairauslomaa k

Vähät muista. Rahaa laskuihin on saatava!

Vierailija
17/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun lyöminen ei olisi täysin ansiotta tapahtuvaa terveen miehen huvia.

Kuulostat hirveältä ihmiseltä. Olisitpa saanut potkut.

Vierailija
18/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä työnantaja on kyllä tehnyt virheen, jos antoi varoituksen siltä seisomalta ja asia jäi sikseen. Työnantajan on varattava työntekijälle kuulemistilaisuus varoituksen tiimoilta, johon voit halutessasi ottaa luottamushenkilö mukaan.

T. Luottamushenkilö

Vierailija
19/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kaksi on liikaa. Valitse toinen. Ja tee omaa bisnestä vapaalla? Jos teet liikaa sairastuu herkemmin vielä vai toimiiko se.

Vierailija
20/32 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sairauslomalla on toisessa työpaikassa kuitenkin töissä, niin se on ainakin minun mielestäni selvä peruste katkaista työsuhde välittömästi. Kyseessähän on selvä huijaus tai petos!