Oletko tyytyväinen kerrostalosi asukkaisiin?
Kommentit (33)
Ei minulla olla tarvetta olla tyytyväinen asujaimiston olemukseen.
Sen sijaan oletan, että minä saan olla rauhassa ja elää rauhassa, olla ja elää asunnossani ilman että minua tahallisesti häiritään!
Se on se mikä on mun juttu. Mulla on tässä asunto, minä maksan tästä asumisesta, minä en tule sun ovelle häiriköimään, joten oletan ettet sinäkään häiritse tännepäin. Oliks tää liikaa pyydetty? Joidenkuiden mielestä ilmeisesti on!
Ai niin on tässä vielä toinenkin pointti: Eli kun tällaisessa asumismuodossa on tietyt säännöt, joita noudattaen kaikki sujuu. Niin oletus olis että jokainen omaksuu ne säännöt ja pystyy niitä noudatamaan. Näin säilyy asumisviihtyisyys siltäkin kantilta! Mut valitettavasti aina löytyy vähintään yks ns. anarikisti, jolle mikään sääntö ei ole omaksuttavissa. Kaikki on sallittua ja muiden on sopeuduttava hänen tekemisiinsä tai muuten tulee turpaan tavalla tai toisella.
Jep, hiljaista kuin huopatossutehtaalla. Täällä on hyvä asua 😎
Joo, mukavia ovat kaikki, tai ainakin mukavan oloisia. Kaikenikäisiä lapsista vanhuksiin. Talossa on useita vuorotyötä tekeviä, joten se otetaan huomioon käytävillä kulkiessa varsin kiitettävästi.
No jos kävisi edes päivän töissä per / 10 vuotta niin voisi kutsua edes ihmiseksi.
En ole enää ollenkaan tyytyväinen. Vuokra nousi vuoden vaihteessa niin reilusti, että useat talossa aiemmin vuosia asuneet muuttivat pois, ja tilalle on tullut paljon epämääräistä sakkia. Metelöintiä rappukäytävässä ja asunnoissa on melko paljon, ennen ei kuulunut oikeastaan mistään mitään. Vaihtuvuus on tällä hetkellä suurta, joka kuukausi joku muuttamassa.
Olen, tosi mukavia ja hiljaisia ihmisiä.
Ei kiinnosta naapurit niin kauan kun saan nukkua yöni. Täällä on saanut.
Nyt toistaiseksi kun naapuri muutti pois, hänellä oli tapana aloittaa musiikin soitto illalla klo 22. Muutenkin pitkin päivää kuului aina bassonjytkytystä naapurista. Poltti myös tupakkaa parvekkeella vaikka se on kielletty. Saa nähdä tuleeko joku pahempi häirikkö tilalle.
Olen kyllä! Mukavaa porukkaa. Suurin osa on asunut niin pitkään, että enemmän tai vähemmän tuttuja alkaa kaikki keskenään olla. Tiedetään nimeltä, ja jutellaan kohdatessa kuulumiset. Omistusasuntoja, mikä varmaan sekin selittää vähäisen vaihtuvuuden.
Kutakuinkin. Jos asuntosijoittajan vuokralaisena olevat vierastyöläiset lopettaisivat parveketupakoinnin, niin olisin tyytyväinen. Oikeastaan ainoa häiritsevä asia, se käry, mikä sieltä tunkee sisään.
En ole tyytyväinen. Asun ketjupolttajan ja riehuvan lapsiperheen ristitulessa.
Kyllä. Meillä on 2h + k jugend-talossa Etelä-Helsingissä meren läheisyydessä. Asukkaat ovat mukavaa porukkaa, paljon ulkomaalaisia. Meillä on yhteiset talkoot pihalla, jossa on ruohokenttää ja oleskelutiloja. Käymme Hesassa aika harvoin, mutta aina kiva tavata naapureita.
Erittäin tyytyväinen olen. Talossa vain yksi lapsi,työssäkäyviä ja eläkeläisiä loput. Ei ääniä juuri kuulu. Tervehditään ja vaihdetaan kuulumiset. Saa olla yksin ja rauhassa.
En ole enää. Aiemmin oli mukavaa, siivosti elävää väkeä mutta nykyään mekastetaan ja mylvitään rappukäytävässäkin jopa yöaikaan ja autoja on rapun edessä aina sekä alaovi teljetään auki jne.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä! Mukavaa porukkaa. Suurin osa on asunut niin pitkään, että enemmän tai vähemmän tuttuja alkaa kaikki keskenään olla. Tiedetään nimeltä, ja jutellaan kohdatessa kuulumiset. Omistusasuntoja, mikä varmaan sekin selittää vähäisen vaihtuvuuden.
Ole onnellinen. Meilläkin on omistusasunto, mutta viime vuosina tästä samasta rapusta on useampi asunto myyty ja ostajina on ollut sijoittajat joten nyt sitten on just näitä ongelmallisia vuokra-asujia joilla on ihan normaalitkin käytöstavat hukassa eikä muutenkaan onnistu eläminen suomalaisen elämänrytmin ja -tavan mukaan.
En. Kerrostaloissa on aina niin kummallista porukkaa. Mutta osaksi olen tyytyväinen, eli pahempiakin voisi olla. Kiusallisia hetkiä on joskus silti hississä ja käytävässä. Osa haisee ja hissi haisee. Ellei ole joku syy miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole onnellinen. Meilläkin on omistusasunto, mutta viime vuosina tästä samasta rapusta on useampi asunto myyty ja ostajina on ollut sijoittajat joten nyt sitten on just näitä ongelmallisia vuokra-asujia joilla on ihan normaalitkin käytöstavat hukassa eikä muutenkaan onnistu eläminen suomalaisen elämänrytmin ja -tavan mukaan.
Mitä ihmettä tarkoittaa "suomalainen elämänrytmi- ja tapa"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy jututtamassa näitä sijoittajia, jos ovat yksityishenkilöitä.
Vierailija kirjoitti:
En ole enää. Aiemmin oli mukavaa, siivosti elävää väkeä mutta nykyään mekastetaan ja mylvitään rappukäytävässäkin jopa yöaikaan ja autoja on rapun edessä aina sekä alaovi teljetään auki jne.
Ainahan kerrostaloissa on ääntä ollut.
Kyllä