onkohan masuvauvalla kaikki hyvin?
Mitä mieltä olette, pitäiskö olla huolestumatta liikoja? Olin ultrassa joku aika sitten ja pään mitta ja reisiluun mitta erosivat aika lailla toisistaan. Päänympärysmitta vastasi viikkoja 19+0 ja reisiluun mitta vastasi viikkoja 20+5. Tuolllin minulla oli viikot 20+3 meneillään. Kätilö siitä sanoi, että jonkun verran eroa, mutta kun ei minulla ja miehellänikään mitään isoa päätä ole, niin ei hän vaihda edes laskettua aikaa.Eikä hän edes ehdottanut uusinta ultraa. Minäkin vasta nyt oikein huolestuin, onhan tuossa melkein 2 viikkoa eroa noissa mitoissa. Onko vastaavaa ollut kenelläkään
Kommentit (6)
koska kun alkaa murehtimaan, niin sitä on vaikea rauhoittaa mieltään. Vaikka mieheni eilen illalla kuinka halaili ja vakuutti, että kaikki on hyvin, niin ei sitä huolta silti saanut pyyhkäistyä pois. Vielä kun esikoisella noissa mitoissa oli vain päivän heitto...
Kävitkö silti tarkistus ultrassa?minä soitin tuossa aamulla neuvolaan ja siellä neuvolan täti kyllä sanoi, että lääkärin kanssa sitten kolmen viiikon päästä voisi asiasta jutella ja pyytää lähete ultraan tai sitten soittaa suoraan äitiyspolilleja pyytää kattoon papereita, josko pääsis suoraan ilman lähetettä ultraan, toki vasta muutaman viikon päästä, jotta näkee onko erot mitoissa tasoittunu.
Voithan pyytää pääsyä uuteen ultraan mielen rauhan säilyttämiseksi!
Minulla on huomenna kokoarvio ultra ja jännitän=)On kiva päästä taas ultraan!Ja nähdä miten lapsi kasvaa!!
Pään kuulukin olla vauvan isoin osa jo synnytystä ajatellen.Jos pää mahtuu syntymään hyvin niin kaikki loput syntyy helposti perässä=)
Parempi tosiaan niin että pään koko hieman suurempi kun muut mitat!!!
Onnellista odotusta nyt sinulle!!!!!!!
Leanna
Joo, kyllä sinne ultraan tosiaan aion lähetteen pyytää, niin sitten näkee miten pikkuinen on kasvanut. Kyllä oma olokin tässä on pikku hiljaa rauhoittunut. Vauvalla on masussa varmaan kaikki ihan hyvin, kovasti se sieltä potkujakin lähettelee päivän mittaan:)
Onnellista odotusta myös sinulle!
terveisin Vikkelä kera kahden pienen lapsen + masuasukki 22+1
heittoa mitoissa kans paljon! pää viikon edellä ja jalat viikon jäljessä :) on kuulemma ihan ok, eikä tarvi hätääntyä sano kätilö heti (sanoi vielä että meillä " pohjoisen rodulla" on lyhyet geenit jaloissa :) ja mulla ainakin on). en ole murehtinu. neuvolassa kans sanoivat että ei mitään outoa.
Tiina ja muksis rv 26
Mulla on mieli aika hyvin rauhoittunut. Ajattelin silti soittaa ultraan maanantaina, kun niillä on soittoaika. Pyytää katsomaan mun papereita ja kertomaan mielipiteensä uusintaultrasta. Sitä vaan kummasti niin pienestä hätääntyy, kun kantaa huolta masuasukista...niin yhtä kovasti sitä jo rakastaa kuin noita kahta isompaakin, vaikkei ole vielä sylissä pidellytkään.
Onnellista raskausaikaa sinulle!
t. Vikkelä
Kuudettani nyt odotan eikä KOSKAAN ole ultrissa kaikki mitat vastanneet viikkoja!
Nyt tästä raskaudesta olin viimeksi ultrassa rv 32.Vatsan ympärys ja reisiluu vastasivat tarkasti rv 32 mutta pää huiteli rv 35 mitoissa!
Viidennessä raskaudessa samoin.
Kakkosesta muistan miten rakenneultrassa reisiluunmitta meni 2 viikkoa muita mittoja edellä.Kätilö vain sanoi että tulepaa pitkä jalkainen tyttö.(eipä niinkään,ihan tavallinen 50cm tyttö tuli=))
Ja jokaisessa on r-ultran mitat heitelleet toisiinsa verraten noin viikon verran!
Ihan normaalit lapset olen synnyttänyt ja niin varmasti sinäkin!Yksilöitä ovat jo kohdussa ja kasvavat omaa tahtiaan!
Onnellista odotusta!!
Leanna ja viisikko ja rv 33+