Miesystävä matkii ilmeitäni ja irvistelee
Olemme 5-kymppinen pariskunta, seurustelleet muutaman vuoden. Välillö olen huomaavinani miehessä narsistisia piirteitä ja mietin onko hänen käytöksensä minulle ok. Usein kun näemme, hän matkii ilmettäni irvistäen, saattaa matkia myös liikkeitäni tai kun puhuessani innostuneena näytän käsillä. Olen sanonut tästä miehelle, mutta se ei tunnu auttavan. En ymmärrä mistä voi johtua tai sitten ilmeeni ovat niin hullunkurisia ettei hän voi olla ilmeilemättä.. Vähän outoa kyllä.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Eli teit diagnoosin ja on narsisti ? Tuskinpa vaan. Autismiin kuuluu peilailu ei narsismiin.
Hohhoijaa!
Sinä olet 0/5 tarinatäti. Viisikymppiset naiset kaikella itsearvostuksellaan ja elämänkokemuksellaan eivät enää katsele tuollaista käytöstä mieheltä kuin ensimmäisen ja samalla viimeisen kerran.
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, että tekee sitä tahallaan ja irvailumielessä? Osalla ihmisiä on meinaan vaan vaistomainen tapa peilata toisen ilmeitä ja eleitä, eikä he itse edes huomaa tekevänsä niin. Mun veli on tällainen, ja itse olen siihen tottunut täysin. Hän on myös diagnosoitu autisti, en tiedä onko sillä jotain tekemistä asian kanssa.
Mutta tietysti jos narsistisia piirteitä muutenkin epäilet, ja on varmaan sitten muitakin merkkejä, niin voi olla että on tahallista piruiluakin.
Luulisi sinun ymmärtävän autistin piirteet, koska olet elänyt sellaisen kanssa.
Mulle tulis jo ekasta tuollaisesta piilovittuilusta niin paha olo, että en vaan enää pystyis kunnioittamaan enkä haluamaan miestä. Seksihalut menis kokonaan. Jos mies ei kunnioita minua ja käyttäydy muutekin riittävän aikuismaisesti, niin en vaan pysty haluamaan sellaisen miehen kanssa seksiä. Ja ilman seksiä en taas halua mitään suhdettakaan. Joten jättäisin miehen.
Vierailija kirjoitti:
Oma mies tekee samaa. Ja jos ei esim kuule mitä sanon, niin väittää että sanoin "miaumiaumiaumiau" tms. Miksi ihmeessä pitäisin kissaääniä, en ole ikinä pitänyt enkä tule ikinä pitämään. Miksei voi sanoa vain, että "anteeksi, nyt en saanut selvää", vaan pitää nolata minut vielä lisäksi? Mutta tuollaista jatkuvaa nolaamista ja melkeinpä kiusaamista, ja jos ilostun tai innostun niin mies heti suuttuu ja ottaa minulta ilon pois olemalla töykeä tai pilkkaamalla. Itse aion erota, suosittelen sinulle ap samaa.
Järkyttävää tässäkin, että ollaan vasta "aion erota" -vaiheessa. Omanarvontuntoinen nainen ei kattelis tuollaista kertaakaan vaan jättäis ekasta ankeutuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet 0/5 tarinatäti. Viisikymppiset naiset kaikella itsearvostuksellaan ja elämänkokemuksellaan eivät enää katsele tuollaista käytöstä mieheltä kuin ensimmäisen ja samalla viimeisen kerran.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Eli pilkkaa sinua. Mietihän miten puhuu sinulle. Tuskin kovin rakastavasti.
Niin metsä vastaa, miten sinne huutaa. Mietihän, miten ITSE puhut hänelle.
On vähä-älyinen. Ei tajua kaikkea niin ilmeilee
Vierailija kirjoitti:
Tietäisitpä vaan.
Eli pilkkaa sinua. Mietihän miten puhuu sinulle. Tuskin kovin rakastavasti.