Lapsen harrastusryhmän vetäjä ei voi sietää minua, syitä?
On tosi kurja olo. Olen jo muutamia vuosia vienyt lapsen harrastamaan tosi speciaalia lajia, jota tällä paikkakunnalla opettaa vaan yksi ja ainut opettaja. Joka kerta kun näkee minut kääntää katseen pois ja äkkiä lähtee muualle ja tuntuu, että tapaamistilanteissa on lapsellekin tosi etäinen. Pystyn elämään tämän kanssa, mutta tänään pitkästä aikaa kun vein lasta harrastamaan ja yllätten näki minut katosi niin nopeasti kun pystyi muualle. Tää oli jotenkin niin selkeää, että tuntui oikein että pelästyi kun näki minut.
Mitä tällaisessa tilanteissa voi oikein tehdä? Lapsi on vielä aika pieni eikä osaa kertoa itse miten tämä opettaja häneen suhtautuu, mut jos ei voi sietää minua niin miten voi lastanikaan.
En ole koskaan tehnyt tai sanonut mitään hänelle, josta pitäisi suuttua tai loukkaantua. Mistä tässä voi olla kyse?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Toiset vaan on kusipäitä. Mun lapsen jääkiekkovalmentaja käyttäytyi mua kohtaan samoin. Vaihdettiin joukkuetta. Lapseni oli aivan mielissään uudessa joukkueessa, koki ilmapiirin myös itse nihkeäksi siinä edellisessä. Eli tuo intuitiosi lienee oikea, jos ei valkku pidä susta, ei se pidä myöskään sun lapsesta.
Se ei tarkoita ettei pitäisi lapsesta vaikka ei tykkäisi vanhemmasta. Itse päiväkodissa työskentelevänä en pidä kaikista vanhemmista (jotkut ovat tosi ilkeitä jopa omalle lapselleen) mutta pidän ja välitän heidän lapsistaan hyvin paljon.
Ehkä kyse on jo mainitusta tiedostamattomasta triggeristä, jota edustat tuolle ohjaajalle. Ei harrastus- tai lajiohjaajien ammattitaitoon kuulu sellainen itsehavainnointi, että tuollaista ei voisi päästä tapahtumaan. Hyvä peruskäytös kaikkia kohtaan auttaisi ohi omien mielenmutkien, mutta sitäkään ei kaikilla ole. Sinuna en välittäisi, jos muuten arvioit hänet asialliseksi ihmiseksi ohjaamaan lastasi.
Vuosia sitten olen ollut tuo henkilö yhdelle naapurilleni, ja syitä ja syntyjä en tänäkään päivänä kykene selittämään.
En ole erityisen sosiaalinen, mutta tulen yleensä hyvin toimeen kaikkien tapaamieni ihmisten kanssa. Emme siis päädy sydänystäviksi, mutta kanssakäyminen on jouhevaa ja kohteliasta. Paitsi tuon vuosien takaisen naapurin kanssa...
Ystävällinen, jokseenkin aran ja vetäytyvän oloinen rouva joka ei todellakaan millään muotoa ansainnut kylmää kohtelua nostatti minussa niin synkeät antipatiat ilman mitään selitettävissä olevaa syytä, että katsoin parhaaksi välttää kaikkea kommunikointia hänen kanssaan meidän kumpaisenkin hyväksi. En tiennyt syytä silloin, enkä tiedä sitä tänäänkään, enkä pystyisi sitä tuolle rouvalle mitenkään selittämään. Olisiko jotain tällaista sillä harrastustuttavuudella?