Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmettelen kyllä miten tämä opettajien vuotuinen palkallinen 4 kuukauden loma on mennyt läpi?

Vierailija
12.08.2024 |

Kuka sen on suunnitellut ja päättänyt? Nimittäin tästä leikkaamalla tulee isot säästöt koulutukseen. Opettajatkin viimein mukaan säästötalkoisiin.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sinulta jotenkin pois? Lue itse opettajaksi.

Vierailija
22/25 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajilla on huono palkka koulutukseen ja työn vaativuuteen sekä vastuuseen nähden. Ja se on aikanaan laskettu siten, että 8 kuukauden palkka on venytetty koko vuodelle. Tästä puhuttiin jo 60 - 70 -luvuilla. En tiedä onko tämä unohdettu nykypäivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri opettaa amkssa ja ei sillä oo noin pitkiä lomia. Aina kun sitä kysyy jonnekin sen pitää järjestellä aikatauluja, jotta ehtii tehdä työnsä. Ilmeisesti opiskelijoiden loman aikana on kuitenkin kurssien suunnittelua, palavereja yms.

Vierailija
24/25 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveri opettaa amkssa ja ei sillä oo noin pitkiä lomia. Aina kun sitä kysyy jonnekin sen pitää järjestellä aikatauluja, jotta ehtii tehdä työnsä. Ilmeisesti opiskelijoiden loman aikana on kuitenkin kurssien suunnittelua, palavereja yms.

Noinhan se menee. Oma puoliso on vetänyt amkin kesäkurssia koko kesän. Sellainen kesäloma se.

Vierailija
25/25 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä keskustelua siitä miksi opettajilta pitää ottaa lomat pois, kun asiaa voisi lähestyä mielummin, niin että kaikilla pitäisi olla 4kk palkallinen loma alasta riippumatta. 

Meillä ei juurikaan keskustella työpäivien lyhentämisestä tai työviikon lyhentämisestä, mutta molemmilla olisi selvä työllistävä vaikutus ja työttömiä on paljon. 

Eikö olisi parempi että saataisiin vaikka tällä 4kk lomalla kaikille aikaan se, että työpaikkoja tulisi lisää, kun monilla aloilla ne hommat pitää kuitenkin tehdä ympäri vuoden. 

Ja opettajilla ei ole 4kk lomia, mutta onhan ne pidemmät kuin monilla muilla. 

Et sinäkään tiedä mitään opettajan työstä ja lomista.

Pitää vain öyhöttää.

En minä mitään öyhötä. Sinä et tunnu ymmärtävän normaalia keskustelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme