Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirmuinen työvoimapula! "Yrityksiä menee nyt konkurssiin kovalla tahdilla." "Monen työpaikka on vaarassa."

Vierailija
12.08.2024 |

Äkkiä vähintään 1000000 moniosaajaa ulkomailta pelastamaan meidät työvoimapulalta!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e3240325-c164-4159-8a06-787a5b911772

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomessa mitään työvoimapulaa ole. Kysymys on peitetarinasta Eu:n masinoi maan ulkkareiden tuloon. Joko otat tai maksat. 

Tätähän se on. Taustalla on väes tönvaihtosuunnitelma.

Vierailija
42/65 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin helvetisti ollu töitä koko kesän, että lomapäiviä ehtinyt kayttää vasta muutamia. Nyt alkoi kahden viikon loma. Loput syyskuussa. Viime vuoden lomat sain pidettyä väkipakolla huhtikuussa, kun ne oli pakko saada nolliin toukokuuhun mennessä.

Miksi ahmit muiden töitä. Yritys voi palkata toisen työntekijän jos on liikaa töitä yhdelle, mutta ei tee ja sitten syyllistetään työttömiä. 

Työttömyys on uusi normaali. 

En ahmi. Kernaasti antaisin muillekin osan. Olis se kivaa lomailla edes joskus kesälläkin. Yrityksellä on jatkuvasti avoimia paikkoja, mutta ei ole työhalukkaita töitä hakemaan. Yksi kesätyöläinen saatiin kun työkaveri houkutteli sukulaistyttönsä. Hän on nyt vielä minun kaksiviikkoisen loman ajan töissä tekemässä minun työt ja lähtee sitten opiskelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kok:n mielestä meillä on työtön-pula. Siksi tänne pitää saada niitä lisää. Saadaan syy huonoon talouteen ja päähän potkittavia. Ei tällä hallituksella ollut mitään aikomustakaan parantaa taloutta. Kunhan juttelivat ja ihmiset uskoi. Helposti höynäytettäviä. 

Vierailija
44/65 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajat ja Venäjän vienti auki!

Vierailija
45/65 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin helvetisti ollu töitä koko kesän, että lomapäiviä ehtinyt kayttää vasta muutamia. Nyt alkoi kahden viikon loma. Loput syyskuussa. Viime vuoden lomat sain pidettyä väkipakolla huhtikuussa, kun ne oli pakko saada nolliin toukokuuhun mennessä.

Miksi ahmit muiden töitä. Yritys voi palkata toisen työntekijän jos on liikaa töitä yhdelle, mutta ei tee ja sitten syyllistetään työttömiä. 

En ahmi. Kernaasti antaisin muillekin osan. Olis se kivaa lomailla edes joskus kesälläkin. Yrityksellä on jatkuvasti avoimia paikkoja, mutta ei ole työhalukkaita töitä hakemaan. Yksi kesätyöläinen saatiin kun työkaveri houkutteli sukulaistyttönsä. Hän on nyt vielä minun kaksiviikkoisen loman ajan töissä tekemässä minun työt ja lähtee sitten o

Älä viitsi valehdella. Maksaako Ek sinulle?

Vierailija
46/65 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöjä. Töitä on niin paljon kuin jaksaa tehdä. Olen juuri vaihtamassa työpaikkaa. Tässä nykyisessä olen ollut vuoden ja saisin olla niin kauan kuin haluan mutta vaihtelu virkistää ja hieman parempi palkka. Yksityisellä sektorilla olen ollut aina enkä mikään julkisen elätti.

No suurin osa työpaikoista meneekin ihmisille jotka jo ovat töissä ja vain vaihtavat työpaikkoja. Sehän tässä onkin ongelma että jos kerran jäät työttömäksi niin heti sen uuden työpaikan löytäminen on paljon hankalampaa kun se työttömyys on työnhaussa sellainen stigma. 

Vierailija
47/65 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yrityksellä on jatkuvasti avoimia paikkoja, mutta ei ole työhalukkaita töitä hakemaan."

Tuossa ei ole kyllä muuta mahdolisuutta kuin että joko palkka tai työn ehdot tai sitten molemmat ovat harvinaisen huonoja.

Vierailija
48/65 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöjä. Töitä on niin paljon kuin jaksaa tehdä. Olen juuri vaihtamassa työpaikkaa. Tässä nykyisessä olen ollut vuoden ja saisin olla niin kauan kuin haluan mutta vaihtelu virkistää 

Joka ketjussa on aina yksi.

En yhtään ihmettele että työpaikat vaihtuvat vuoden välein.

Viimeistään pikkujoulussa näin omahyväistä besserwisseriä leivotaan porukalla turpaan jos jää samaan paikkaan pätemään niin että lomakauden päätteeksi on syytä etsiä uusi duuni.

Vierailija
49/65 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä noihin avoimiin paikkoihinkaan näköjään palkata ketään kun samat paikat ovat kuukaudesta toiseen auki. Hakemuksiin ei vastata, sitten ilmoitukset poistuu ja kohta ne samat paikat on auki jollain rekryfirmalla johon taas on uusi hakuprosessi. En tiedä ketä tuokaan taas palvelee. 

Vierailija
50/65 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ahmi. Kernaasti antaisin muillekin osan. Olis se kivaa lomailla edes joskus kesälläkin. Yrityksellä on jatkuvasti avoimia paikkoja, mutta ei ole työhalukkaita töitä hakemaan. Yksi kesätyöläinen saatiin kun työkaveri houkutteli sukulaistyttönsä. Hän on nyt vielä minun kaksiviikkoisen loman ajan töissä tekemässä minun työt ja lähtee sitten o

Höpönlöpö. Avoimiin kesätyöpaikkoihin oli moninkertainen määrä hakijoita. Me houkuttelemme, suorastaan painostimme tuttavan antamaan kesätyöpaikka muutamaksi viikoksi lapsenlapsellemme. Ei olisi viitsinyt nähdä sitä vaivaa, vaikka työtä ihan hyvin riitti nuorelle annettavaksi. Niin monet tietämäni nuoret jäivät ilman kesätöitä ja sitä pientä omaa ansaitsemaansa rahaa ja työkokemusta, että sylettää tuollainen p-jauhaminen. Töiden tekeminen on suorastaan muotivillitys koululaisillakin nykyään. Jos eivät saa muualta töitä perustavat ns yrityksiä, joissa jopa 12-vuotias tarjoaa siivous- ja kodinhoitopalveluja. Nuoret tarvitsevat rahaa, kun haluavat kaikkea kallista, johon vanhemmilla ei ole varaa ja mitä instoissa ja toktikeissä näkevät.

Vierailija
51/65 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöjä. Töitä on niin paljon kuin jaksaa tehdä. Olen juuri vaihtamassa työpaikkaa. Tässä nykyisessä olen ollut vuoden ja saisin olla niin kauan kuin haluan mutta vaihtelu virkistää ja hieman parempi palkka. Yksityisellä sektorilla olen ollut aina enkä mikään julkisen elätti.

Juuri tämän takia yrityksillä menee huonosti, työpaikkaa ollaan vaihtamassa juuri kun on työn alkeet opittu, vaihtelun vuoksi. Älä pelkää, kyllä tuollaisten nimi pysyy muistissa.

Vierailija
52/65 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollakin on nyt hirttänyt levy päälle. Suhdennevaihtelu on toki käsitteenä hankala, mutta kun on oppinut niinkin pitkän sanan kuin työvoimapula, niin kivahan sitä on jakata vuodesta toiseen.

Kokoomuksen vastaus kaikkeen, kun ei muuta osaa sanoa.

Vierailija
53/65 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollakin on nyt hirttänyt levy päälle. Suhdennevaihtelu on toki käsitteenä hankala, mutta kun on oppinut niinkin pitkän sanan kuin työvoimapula, niin kivahan sitä on jakata vuodesta toiseen. 

Minuakin kyllä tietäisi miksi EK ja media jankkaa työvoimapulaa massatyöttömyyden aikana vuosikymmenestä toiseen.

Vierailija
54/65 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minuakin kyllä tietäisi miksi EK ja media jankkaa työvoimapulaa massatyöttömyyden aikana vuosikymmenestä toiseen.

Kuuluu tuohon agendaan. Voidaan väittää, että työttömät, laskurit, ei mene töihin ja saadaan matalapalkkaiset ja työttömät toisiaan vastaan. Jos pitäisivät yhtä köyttä, koska ihan samassa asemassa ovat, ei tuollainen kansaa kyykyttävä hallitus pystyisi niin helposti tekemään huonoja ratkaisuja. Nämä kaikki työttömyysturvan ym heikennykset kohdistuu myös matala-ja kohta keskipalkkaisiinkin koska se työttömyys ja sairaus voi osua kehen vaan. Hyvätuloisilla on enemmän turvaa esim parempia työsopimuksia. Luuleeko joku muuten, että esim se paikallinen sopiminen koskisi noita mainitsemiani alempia palkkaryhmiä? Ei koske. Saavat kohta juuri sen mitä annetaan. 

Vierailija
55/65 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin täällä, on se kumma juttu.

Vierailija
56/65 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin, eikä hirveästi painoarvoa sillä, että olet esimerkiksi korkeakoulutettu ja motivoitunut työnhakija. Jos työkokemusta ei ole mahdottomasti kertynyt, on työnsaanti aika kiven alla. 

Vierailija
57/65 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No suurin osa työpaikoista meneekin ihmisille jotka jo ovat töissä ja vain vaihtavat työpaikkoja. Sehän tässä onkin ongelma että jos kerran jäät työttömäksi niin heti sen uuden työpaikan löytäminen on paljon hankalampaa kun se työttömyys on työnhaussa sellainen stigma. 

Juuri näin, eikä hirveästi painoarvoa sillä, että olet esimerkiksi korkeakoulutettu ja motivoitunut työnhakija. Jos työkokemusta ei ole mahdottomasti kertynyt, on työnsaanti kiven alla. 

Vierailija
58/65 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomessa mitään työvoimapulaa ole. Kysymys on peitetarinasta Eu:n masinoi maan ulkkareiden tuloon. Joko otat tai maksat. 

Mutta se ei ole hybridivaikuttamista, kun he tulevat lännestä ja ja etelästä. Silloin he tarvitsevat suojelua.

Vierailija
59/65 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä noihin avoimiin paikkoihinkaan näköjään palkata ketään kun samat paikat ovat kuukaudesta toiseen auki. Hakemuksiin ei vastata, sitten ilmoitukset poistuu ja kohta ne samat paikat on auki jollain rekryfirmalla johon taas on uusi hakuprosessi. En tiedä ketä tuokaan taas palvelee. 

Se on yrityksen tapa mainostaa itseään ja antaa kuva muille yrityksille, että on kasvupainetta. Ne työpaikat ei ole oikeasti auki eikä niitä ole olemassa. Niihin ei palkata siksi ikinä ketään. 

Vierailija
60/65 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petterin suklaajuna vaan porskuttaa. Tule mukaan jonoon tzuk,tzuk, tzuk. Toot toot!

Haluaisin olla hiilivaunu, veturin ja vaunujen välissä !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi