Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

On tosi syksyitä nyt. Kesä meni ja nyt turha enää odotella helteitä ja trooppisia öitä.

Vierailija
11.08.2024 |

8kk niin alkaa kesä taas. Tänään näky kun osa lehdistä tippui jo pois puista.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaisaloite. Kesää pidennettävä 3 kk ja leikkauksia tehtävä keväältä kuukausi pois loskapaska-aikaa ja 2 kk pois syksystä. Ehdotan myös koko syksyn poistamista kokonaan

Vierailija
42/68 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta kesän inhoajat pääsee iloitsemaan lämmityskuluista :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomannut että kesällä olis ollut erityisen lämmintä. +20 oli koko kesän.

Vierailija
44/68 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Golfvirta loppuu 2030-luvulta niin Suomesta tulee asuinkelvoton. Jääkarhut voi jäädä sitten tänne nauttimaan Siperian ilmastosta

Vierailija
45/68 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen into piukeana täällä, koska kohta tämä lämpö loppuu ja sitämyöten mun migreenini helpottavat. Pääsen taas ulkoilemaan sydämeni kyllyydestä!

Mikä lämpö? 

Vierailija
46/68 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Golfvirta loppuu 2030-luvulta niin Suomesta tulee asuinkelvoton. Jääkarhut voi jäädä sitten tänne nauttimaan Siperian ilmastosta

Positiivista siinä on se, että ei tule syksyä ja talvi ei ole mitään loskapaskaa. Joko olette miettineet mihin muuttaa? Myös omaa kämppää ei kannata ostaa täältä

Vierailija
47/68 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä suomalaisten "lyhyt kesä"- jorina on vain oman pään sisällä tuotettu asenneharha. Ei se kesä lopu siihen kun on pilviä taivaalla ja lämpötila käy 20 asteen alapuolella. Toukokuusta asti ollut kesäisiä kelejä, toki välillä sadellut niinkuin kuuluu. Itsellä vasta loma alkoi nyt, eikä haittaa yhtään se ettei ole hellelukemia, ihan riittävän lämmin on nytkin. Ainoastaan jos tykkää rannalla maata, niin helle on siihen ihan jees. 

Talvi ei lopulta ole Suomessa sen pidempi kuin kesäkään, se riippuu ihan siitä miten sen määrittelee. Jos talven määrittelee niin että on lunta ja pakkasta, niin on ollut vuosia jolloin etelään ei ole talvea tullut ollenkaan, tai korkeintaan muutamaksi viikoksi. Pointtini on se, että älkää rajoittako kesää omilla negatiivisilla asenteillanne, vaan pidentäkää sitä ottamalla siitä kaikki irti toukokuusta aina syyskuuhun asti. Kesä on muutakin kuin pari viikkoa juhannuksen molemmin puolin. Älkääkä tuhlatko aikaanne laskemalla kuukausia seuraavaan kesään, kun tämäkään ei vielä ole ohi. Te tulette hukkaamaan myös sen seuraavan kesän. 

Vierailija
48/68 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loppuviikosta hellettä. Trooppisia öitä ei tarvita koskaan.

Vaikka en itse helteistä välitä, niin ne yritän kestää valittamatta, mutta trooppiset yöt ovat mahdottomia kestää. 24-28 astetta menee hienosti, jos ilman kosteus ei nouse liian korkeaksi ja tuulee kevyesti.

Suomessa ei ole trooppisia öitä että sikäli ei tarvitse huolehtia

"Trooppiseksi yöksi" kutsutaan sitä, että yön alin lämpötila on vähintään 20 astetta. Näitä on ollut tänäkin kesänä ainakin Helsingissä.

Vierailija
49/68 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset tuntuu ajattelevan että kun illat alkaa pimetä, niin on syksy ja kesä ohi. Hyväksykää se että Suomessa kesä muuttuu. Keski- ja etelä- Euroopassa yöt on aina pimeitä läpi kesän, täällä keskikesä on öisin valoisa ja loppukesä pimeämpi. Itse tykkään näistä pimenevistä kesäilloista, se oikea syksy tulee etelään vasta lokakuun alussa. 

Vierailija
50/68 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masentavaa minustakin. Olisin kaivannut vielä helteitä tai ainakin kunnolla lämpimiä päiviä. Ja niitä trooppisia öitä. Nää kesät on ihan toivottoman lyhyitä!

Helteitä ja aurinkoista ollut monta kuukautta, lopeta valitus!

En tiedä missä asut, mutta ainakin Tampereella on satanut melkein koko lomakausi. Eikä nuo lämpötilatkaan mitenkään helteisiä ole olleet.  On joutunut koko ajan kyttämään tuleeko mustia pilviä, ehtiikö käydä luontopolulla, ehtiikö kotiin ennenkun sataa. Tosi rasittava ja masentava kesä! Viime talvi oli niin loputtoman pitkä, että toivoi ainakin kuukauden lämpöisiä ja aurinkoisia kelejä. Mutta ei.

En ihmettele, että on niin paljon masennusta ja muuta. Jatkuva pimeys ja kylmyys saa positiivisimmankin meilen ankeutumaan.

Vierailija
51/68 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masentavaa minustakin. Olisin kaivannut vielä helteitä tai ainakin kunnolla lämpimiä päiviä. Ja niitä trooppisia öitä. Nää kesät on ihan toivottoman lyhyitä!

Helteitä ja aurinkoista ollut monta kuukautta, lopeta valitus!

En tiedä missä asut, mutta ainakin Tampereella on satanut melkein koko lomakausi. Eikä nuo lämpötilatkaan mitenkään helteisiä ole olleet.  On joutunut koko ajan kyttämään tuleeko mustia pilviä, ehtiikö käydä luontopolulla, ehtiikö kotiin ennenkun sataa. Tosi rasittava ja masentava kesä! Viime talvi oli niin loputtoman pitkä, että toivoi ainakin kuukauden lämpöisiä ja aurinkoisia kelejä. Mutta ei.

En ihmettele, että on niin paljon masennusta ja muuta. Jatkuva pimeys ja kylmyys saa positiivisimmankin meilen ankeutumaan.

Hanki vedenpitävät kuorivaatteet niin ei tarvitse kiirehtiä luontopolulta pois vaikka sataisikin, kesäinen sade on tunnelmallista. Minäkin asun Tampereella ja minä kyllä olen hellettä huomannut tämän kesän aikana, ei nyt onneksi sentään mitään loputonta käristyskupolia, mutta kuka sellaisesta oikeasti edes tykkää? 

Vierailija
52/68 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on tähän asti ollut aivan ihana, lämmin ja pitkä kesä, joka vieläkin jatkuu. Tänään sateisempaa, mutta huomisesta taas shortsikelit jatkuu. Kevät jäi väliin (talvi oli tajuttoman pitkä), mutta kesä alkoi toukokuussa eikä loppua näy vielä <3 ties vaikka jatkuisi syyskuun loppuun asti!

Vierailija
53/68 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka en itse helteistä välitä, niin ne yritän kestää valittamatta, mutta trooppiset yöt ovat mahdottomia kestää. 24-28 astetta menee hienosti, jos ilman kosteus ei nouse liian korkeaksi ja tuulee kevyesti.

"Trooppiseksi yöksi" kutsutaan sitä, että yön alin lämpötila on vähintään 20 astetta. Näitä on ollut tänäkin kesänä ainakin Helsingissä.

Ja että ilman kosteusprosentti on suuri.

Vierailija
54/68 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ylipäänsä säästä keskustelu ja valittaminen on turhinta ikinä, jos Suomen sääolosuhteet ei miellytä niin on maailmassa muitakin paikkoja missä asua. Säälle ei kukaan mahda mitään, joten siitä on aika turhaa edes puhua. 

Vierailija
55/68 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iloinen syksystä. Ulkona kesällä on ihanaa mutta kuumassa kämpässä ei, varsinkaan näin vaihdevuosioireisena.

Vierailija
56/68 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmiva keli pks, vettä sataa, yöllä 12 ja nyt 14 astetta:(

Vierailija
57/68 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko ollut 4-5 yönä 20 astetta ei yhtenäkään yli sen? Kaukana trooppisesta, vain kesäisen lämmin

Vierailija
58/68 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää, kun aina näissä keskusteluissa mainitaan  kodin ilmastointi. No on toki ilmastointi ja talon sisällä on ihan hyvä, mutta onhan se tosi tylsää, ettei ulkona voi olla päibäsaikaan yhtään. Mitä ihanaa siinä on?  Huomiseksi on luvassa 36 astetta, voi mennä 38 asteeseenkin. En voi lähteä minnekään klo 11 - 21. Mitä ihanaa siinä muka on?

Vierailija
59/68 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää, kun aina näissä keskusteluissa mainitaan  kodin ilmastointi. No on toki ilmastointi ja talon sisällä on ihan hyvä, mutta onhan se tosi tylsää, ettei ulkona voi olla päibäsaikaan yhtään. Mitä ihanaa siinä on?  Huomiseksi on luvassa 36 astetta, voi mennä 38 asteeseenkin. En voi lähteä minnekään klo 11 - 21. Mitä ihanaa siinä muka on?

Asut ilmeisesti etelässä? Kyllä me olemme tehneet raksa- ja remppahommia etelänkodissa kun on ollut monta viikkoa 38 varjossa. Ulkona olimme 07-22 varjossa ja auringossa. Sisällä yli 40. Mieluummin ulkona

Mä nautin lämmöstä. Egyptin 45 astetta oli aika kuumaa jo kun emme olleet meren rannalla. 

Vierailija
60/68 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään uimassa. Vesi oli vielä

mukavan lämmintä. Tällä viikolla tulee vielä lämpöä huomisesta alkaen ainakin Keski-Suomeen...