Parisuhde joka ei tunnu parisuhteelta
Nyt ottaa taas sen verran aivoon että pakko tulla avautumaan. Olemme lapseton pari ja asumme yhdessä. Muuta kokemusta pitkistä parisuhteista minulla ei ole, joten en tiedä ollenkaan miten käsitellä tätä.
Oma oletus oli sellainen, että viimeistään yhteen muuttaessa parisuhde lujittuu ja alamme elää enemmän yhteistä elämää.
Nyt tilanne on kuitenkin sellainen, että kumppani sulkee minut ulos omasta elämästään, pitää tiukat rajat asioiden suhteen joista saa puhua tai kysyä, ei juurikaan halua viettää aikaa yhdessä kuin korkeintaan syödä ja katsoa jotain tv:stä. Saa raivarit jos yritän puhua esim. yhteisistä lomanviettotoiveistani. Juhannuksena ilmoitti paria päivää ennen että lähtee kavereiden kanssa jonnekin, siitäkään ei voitu millään tavalla keskustella etukäteen.
Tällä hetkellä koen olevani enemmänkin teinin äiti kuin tasavertaisessa parisuhteessa aikuisen ihmisen kanssa.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Otit siis komean miehen ja annat sille seksiä ja se ei silti välitä sinusta yhtään ja menee kavereitten kanssa jonnekkin ryyppäämään lomalle. No komean miehen mukana et saa sitä hyvää kumppania etkä hyvää parisuhdetta. Teit valinnan että oletit että koska se on komea unelmamies niin luulit saavasi hyvän parisuhteen Ei se niin mene. Komean miehen kanssa nainen saa huonon parisuhteen ja siitä on naisett itsekkin kertoneet miten se mies ei välitä naisesta.
Mistä tulee tämä uskomus, että komeat miehet eivät voi olla hyviä puolisoita? Miten se komeus estäisi miestä olemasta fiksu, mukava ja huomaavainen?
Miten ihmeessä kaikilla rumilla miehillä olisi sitten upea luonne?
Ja ennen kaikkea, miksi tämä ei miesten mielestä päde naisiin? Samalla logiikallahan kauniiden naisten pitäisi olla kammottavia luonteeltaan, ja miesten tulisi tavoitella vain rumia. 😀
Vierailija kirjoitti:
Miehen puolelta pelkkä hyötysuhde. Itselläni oli samanlainen ja mies on mourunnut nyt reilun vuoden takaisin. Tekisi mieli sanoa, että mikset ollut minun kanssani silloin kun olimme parisuhteessa. Mies eli kuin poikamies ja lopulta tuntui, että hän oli täysin vieas ihminen elämässäni.
Tämä on niin tuttua. Miten voi olla että ihminen väittää rakastavansa, mutta se ei näy teoissa ollenkaan.
Välillä tekisi mieli huutaa ihmisille että ymmärrättekö ollenkaan että ne yhteiset hyvät muistot ja kokemukset mitä ihminen parisuhteelta haluaa eivät tipu mistään ilmasta vaan niitä pitää aktiivisesti luoda. Varsinkin lapsettomien parien olisi niin helppo suunnitella ja tehdä yhdessä vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otit siis komean miehen ja annat sille seksiä ja se ei silti välitä sinusta yhtään ja menee kavereitten kanssa jonnekkin ryyppäämään lomalle. No komean miehen mukana et saa sitä hyvää kumppania etkä hyvää parisuhdetta. Teit valinnan että oletit että koska se on komea unelmamies niin luulit saavasi hyvän parisuhteen Ei se niin mene. Komean miehen kanssa nainen saa huonon parisuhteen ja siitä on naisett itsekkin kertoneet miten se mies ei välitä naisesta.
No ei ole kumpikaan meistä ulkonäöllä pilattu. En ymmärrä miten ulkonäkö mielestäsi korreloi käytöksen kanssa.
Ap
Sekin vielä. Hyvä kuitenkin että pariuduitte. Ulkonäkö voi korreloida siten että etsii "miehen", ei samanhenkistä ihmistä. Olen eri kuin komeaksi epäillyt.
Suunnittele Ap itse lomasi ja kerro miehelle olevasi menossa. Ala elää sellaista elämää kuin haluat.
Ei kuulosta terveeltä parisuhteelta ollenkaan. Etsi kumppani joka toivoo samoja asioita parisuhteelta kanssasi ja tutustu rauhassa seuraavaan mieheen ennen yhteenmuuttoa.
Vierailija kirjoitti:
Hoh hoijaa tätä komeille miehille kateellista piipittäjää.
Oma mieheni on ihan objektiivisestikin tarkasteltuna erittäin komea ja muutenkin unelmamies ja parisuhteemme on ollut alusta asti hyvä ja luja. Hän on empaattinen, tasa-arvoinen ja vietämme lähes kaiken ajan yhdessä. Olemme paitsi rakastavaiset myös toistemme parhaat ystävät. Komeus ei tarkoita huonoa luonnetta, eikä ulkoinen rumuus sisäisesti kaunista ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole kumpikaan meistä ulkonäöllä pilattu. En ymmärrä miten ulkonäkö mielestäsi korreloi käytöksen kanssa.
Ap
Sekin vielä. Hyvä kuitenkin että pariuduitte. Ulkonäkö voi korreloida siten että etsii "miehen", ei samanhenkistä ihmistä. Olen eri kuin komeaksi epäillyt.
Suunnittele Ap itse lomasi ja kerro miehelle ole
Kyllä mä suunnittelisin loman sijasta ihan koko elämäni ilman tuollaista miestä.
Siinä taas yksi onneton mouruaa. Noin katkera ei kyllä tule parisuhdetta saamaankaan. Eipä silti, ei olisi kaksiset oltavat sillä naisella joka tuohon haksahtaisi.