Tupakan hinta nousee
Syyskuun alusta alkaen tupakan hinta taas nousee.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tupakkaveron tuotto jatkaa laskuaan, se saturaatiopiste saavutettiin jo 3 vuotta sitten siinä verotuksessa.
Mitä tämä tarkoittaa käytännössä?
Se tarkoittaa sitä että tupakkaveron tuotto on jatkunut jo monta vuotta aika jyrkkää laskua.
Huomenna tupakointi on kalliimpaa kuin tänään.
Oletteko koskaan miettineet, minkä takia MIKÄÄN hallitus _ei_ nosta tupakkaveroa rajusti? Oiskohan tuo siksi, että silloin monet lopettaisivat ja valtio menettäisi (rajusti) verotuloja.
Entäs sitten tämä "Savuton Suomi 2030"? - Eipä se ole enää niinkään kaukana, seuraavan hallituksen heiniä. Kun/jos se loppuu, niin mistäpä sitten verotulot? Nostettaisko taas ALVia? (=kaikki kärsii) .... Nostettaisko polttoaineen verotusta? (=taas kaikki kärsii).
"what a tangled web we weave"
Toivon todella, että nousee paljon. Oma äiti polttaa, on polttanut jo 40 vuotta ja olen koko ikäni toivonut, että lopettaisi.
Kaikki kallistuu, munatkin lahkeessa
Onneksi on varaa polttaa. 12€ päivä. Ei ole mielestäni kallista.
Se on hassua että aina ajatellaan että tupakoitsija polttaa kuin korsteeni. Olen polttanut kymmeniä vuosia enkä muista koska olisin polttanut viittä enempää päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Se on hassua että aina ajatellaan että tupakoitsija polttaa kuin korsteeni. Olen polttanut kymmeniä vuosia enkä muista koska olisin polttanut viittä enempää päivässä.
Omat tuttavat polttaa kaksi sätkää tunnin aikana. Jos on hereillä 16 tuntia päivässä, niin onhan se 32 sätkää. Jos ovat stressaantuneita tai tissuttelevat, niin sitten menee neljä sätkää tunnin aikana. En ole vielä tavannut sellaista tupakoitsijaa, joka tupakoi harvoin, mutta uskon, että teitäkin varmasti on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisi maksaa vaikka 20 euroa aski.
Oletko kateellinen koska et osaa polttaa tupakkaa?
Ei ole ikinä tehnyt mieli simuloida pienimunaisen fellaatiota.
Hyvä niin. Voisi maksaa 200€/aski. Vielä parempi olis jos se kiellettäisiin kokonaan
Aivan sama. Työpaikan latvia/liettua tuo tupakkaa halvalla, käydessään kotona. Samoin työkaveri, joka tuo mökillä käydessään, ruotsin puolelta, puolet halvempaa tupakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Päivässä? Mielestäni on paljon, jos polttaa joka päivä.
Vieläkö poltat tupakkaa kun aski maksaa 13 euroa?
Polttoaineverotusta pitäisi kiristää rajusti, jos terveyttä halutaan edistää. Tupakalla ei saada tulosta.
Faktahan on että jos EU olisi suuri tupakantuottaja niin hinta ei nousisi eikä askissa olisi varoituksia. Siinä mielessä tekopyhää paskaa.