Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Arto Satonen: Suomi elää kuin ihminen joka tienaa 1900€/kk ja kuluttaa 2200€/kk

Vierailija
11.08.2024 |

Työministeri Satonen kiteyttää oivallisesti velkatilanteemme.

https://x.com/artosatonen/status/1821885482801733716

Kommentit (170)

Vierailija
161/170 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla tavalla elää valtaosa kansasta. Tienaa 3000€, yrittää elää kuin miljonääri. Ja vielä pitää päästä naaman kanssa lehteen itkemään miten palkalla ei tule toimeen.

Moni vähemmänkin tienaava yrittää elää kuin miljonääri. Varmaan olisi helpompaa, jos eläisi vain varojensa mukaisesti. Jos ei ole varaa siihen 1000e vuokraan tai 200 000e lainalla ostettuun omaan asuntoon, korkoineen kaikkineen niin varmaan tarttis itse tehrä jotain toisin?????

Vierailija
162/170 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilisi itse alkuun elää 1900-2200 e/kk palkalla.

Ja mielellään BRUTTOpalkka, nimim. bruttopalkkani kokaikatyöstä 160h/kk on 1881e/kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/170 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen taloudesta. Ennen kuin jouduin työttämäksi, maksoin veroja aika paljon yli 5000 euron kk-palkasta eli olin hyväksi Suomen taloudelle.

Nyt saan ansiosidonnaista eli valtio maksaa minulle! Säästän niin paljon kuin mahdollista pahemman päivän varalle eli siihen, kun ansiosidonnainen loppuu (tietysti on paljon rahaa jäänyt säästöön ja rahastoihin, mutta parempi on kuluttaa niin vähän kuin mahdollista). Haen töitä, lähetän useita työhakemuksia, mutta ikäsyrjinnältä vaikuttaa... yli 55-vuotias... Vuoden työttömyyden jälkeen saan hakea pankista eläkesäästöt pois (niitäkin mukavasti, mutta säästän silti).

Vierailija
164/170 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italian velka on joka tapauksessa suheessa BKT:hen erittäin suuri paljon suurempi kuin suomen ja silti Italian kotitaloudet on paljon varakkaampia kuin suomalaiset. 

Vierailija
165/170 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa yrityksistä sai yhtä paljon yritystukia mitä jakoi osinkoja.

Vierailija
166/170 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen alkanut pitämään entistä enemmän Satosesta. Meidän työpaikalla laskin ja lusmuin työntekijä on ay aktiivi, minä olen alkanut tämän myötä vastustamaan entistä enemmän ay liikkeitä koska nämä lusmut pitää voida irtisanoa töistä helpommin pois. 

Satonen on oikeassa myös siinä että suomi elää yli varojen, leikata on pakko koska rahaa ei vaan ole. Myös demarit ovat tämän myöntäneet, he ilmoitti että leikkaisivat lähes samalla tavalla kuin nykyinen hallitus. 

Tuo toimi sata vuotta sitten, muttei enää, koska leikkaukset supistavat taloutta entisestään, eikä omavaraisuutta tunnetta. Leikkaukset johtavat loputtomaan kierteeseen, jonka pohjalla on köyhä banaanivaltio. 

Miksi sitten kaikki maailman valtiot ei vaan ota velkaa enemmän jotta asiat olisi

Suurin osa ottaa, jos luottokelpoisuus kunnossa. Kehitysmaille ei anneta luottoa kelvollisilla ehdoilla.

Vierailija
167/170 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Mutta ottaako oppositio tätä vakavasti?

Hallituksen velanoton huomioiden hallitus ei ota tilannetta vakavasti

Vierailija
168/170 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen aiheuttamassa taantamassa on liki mahdotonta rakentaa tukijalkoja, mitä vientimme kipeästi tarvitsee. Nykyisellä vientisektorilla ei ole edes teoreettista kasvupotentiaalia sellaisiin mittoihin, että Suomen kansantalous tasapainottuisi. On pakko kehittyä tai kuihtua kivijalkateollisuutemme mukana.

Vierailija
169/170 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsistä... palkkaa tulee 1900€, mutta kulutus on kuin se tienais 5400€

Vierailija
170/170 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea, osaava Arto Satonen.