Kävin takarivissä kuuntelemassa sunnuntain jumalanpalveluksen
en kehdannut mennä Rukoiltavaksi. Olen ollut ateisti/agnostikko mutta kun ikää on tullut olen ruvennut miettimään jos olenkin väärässä. Jos joku tuttu olisi kokouksessa mitä sanoisin hänelle että asiat on ruvennut kiinnostamaan. Uutisissa on juttuja äkkilähdöistä ja olen pohtinut jos ihmisellä onkin sielu. Minulla ei maallisessa mielessä ole mitään hätää, minulla on vara ostaa mitä tarvitsen ja terveyskin on ikään nähden hyvä. En koe olevani erityisen syntinen. Onko muita pohdiskelijoita?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, ettei koe olevansa syntinen, on iso hälytysmerkki. Helvețŧi on tupaten täynnä omasta mielestään ihan kelpo ihmisiä.
Kertoo hyvin siitä minkälainen sadistinen kusimulkku Jumala on kun nakkailee täysin kelpo ihmisiä helvettiin liukuhihnalta.
Jos on joskus valehdellut ja harrastanut yhdenillan juttuja tai ei ole antanut jotain anteeksi lasketaanko niitä? Kuinka paljon tarvitaan hyviä tekoja kompensoimaan vääriä tekoja?
Raamatun mukaan vain Jumala on hyvä. Jos ihminen ei halua olla Jumalan luona, ei Jumala pakota siihen. Saat vapaasta tahdostasi olla olematta hänen luonaan ikuisuudessa. Mutta jos Jumala on Luoja ja hyvä, joka nytkin antaa sinulle ruokaa vettä kultaa, mustikoita, herkkutatteja, niin mitä se sitten on kun todella pääset eroon Jumalasta? No, moni sanoo että sitten vaan lakkaa olemasta, mutta Raamatun mukaan olemme ikuisuusolentoja. Mä en tiedä, mä vaan uskon että Jumala on luonut kaiken. Mun olisi paljon paljon vaikeampaa että ilman koodia, ilman syytä, ilman mitään tyhjästä olisi itsekseen putkahtanut kaikki nämä monimutkaiset systeemit. Raamattu kertoo alun ja tulevaisuuden siihen asti kunnes alkaa ikuisuus, eli aikahistorian. Minusta se on uskottava ja uskon siihen. Sitten on vaan se valinta. Ja minä ehdottomasti ja ilmanmuuta valitsen ikuisen elämän Taivaassa Jeesuksen kanssa.
Tiedän että tämän hyvin lyhyen loppuajan täällä maailmassa saan siitä pilkkaa toisilta ihmisiltä, mutta otan sen mieluusti vastaan, sylkekä vaikka päälle. Tämä maailma ei ole mitään vaikka sulla olisi lamborghini ja luxuslukaali Dubaissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, ettei koe olevansa syntinen, on iso hälytysmerkki. Helvețŧi on tupaten täynnä omasta mielestään ihan kelpo ihmisiä.
Kertoo hyvin siitä minkälainen sadistinen kusimulkku Jumala on kun nakkailee täysin kelpo ihmisiä helvettiin liukuhihnalta.
Jos on joskus valehdellut ja harrastanut yhdenillan juttuja tai ei ole antanut jotain anteeksi lasketaanko niitä? Kuinka paljon tarvitaan hyviä tekoja kompensoimaan vääriä tekoja?
Ei omilla teoilla taivaaseen päästä. Vain ottamalla armosta vastaan Jeesuksen ristintyön sovituksen
Jotkut liberaalipapit sanoo ettei kaikkia syntejä tarvitse tunnustaa tai katua. Jos on Uskossa ja elää synnissä, kuinka pitkälle se riittää?
Miksi ihmiset ottaa sen pelotteluna? Ikäänkuin joku kummitusjuttu lapsille. Jos on aihetta varoittaa toisia ihmisiä, niin ei sitä kukaan tee pelotellakseen. Kukaan ei suutu jos varoitetaan että tsunami on tulossa tai että tuolla tiellä mitä oot menossa ajamaan on just tullut iso monttu tiehen. Raamatun mukaan kukaan ei tiedä sitä tempauksen päivää, mutta Jeesus kyllä kehoitti seuraamaan merkkejä ja näitä merkkejä on ollut ja voidaan hyvin arvella että ollaan aika lähellä. Jos jäät tänne, voi vieläkin pelastua ikuiseen elämään, mutta ne viimeiset vuodet täällä on todella pahoja. Jos nyt ihan seuraat mihin suuntaan maailma on menossa niin helppoa ei tule olemaan.