Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joita HUIJATTIIN ottamaan kiinteä sähkö sopimus?

Vierailija
11.08.2024 |

Eli talvella kun sähkön hinta huiteli välillä parissakin eurossa (tämä oli se huijaus!). Tästä pelästyneenä otin välittömästi kiinteän sähkö sopimuksen, hinnaltaan 10snt / kwh. Eipä ole juuri parin euron kwh hintoja näkynyt! Koko kesä ollut sähkö puoli ilmaista!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se talvella varmasti vähän nousee. Ja mikä huijaus se on, jos itse olet sopimuksen ottanut? Niitä tarjotaan kaikille, mutta vain osa haluaa kiinteän hinnan. Mitä järkeä esim. kaukolämmitetyssä kerrostaloasunnossa asuvan olisi ottaa kiinteä hinta, kun kulutus on minimaalista joka tapauksessa.

Vierailija
2/7 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se talvella varmasti vähän nousee. Ja mikä huijaus se on, jos itse olet sopimuksen ottanut? Niitä tarjotaan kaikille, mutta vain osa haluaa kiinteän hinnan. Mitä järkeä esim. kaukolämmitetyssä kerrostaloasunnossa asuvan olisi ottaa kiinteä hinta, kun kulutus on minimaalista joka tapauksessa.

NO olisiko vaikkapa halpa perus maksu? Itse otin kiinteän siksi koska perus maksu oli halpa.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NO olisiko vaikkapa halpa perus maksu? Itse otin kiinteän siksi koska perus maksu oli halpa.

AP

Ja paljonko säästit? 5€?

Vierailija
4/7 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ja kunhan tämän olen lusinut, en ikinä ala fortumin asiakkaaksi. 19 c/kWh eikä minkäänlaista kohtuullistamisaikomusta, vaan sopimussakkoja esittelivät. Yök.

Vierailija
5/7 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä yritettiin 2023 tammikuussa huijata ottamaan 14c määräaikainen, onneksi otettiin pörssisähkö. Kokonaiskeskiarvo on 5.7ckWh ja kokonaiskulutus noin 22000kWh tähän mennessä.

Vierailija
6/7 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Oot ite päätellyt asioita ja halunnut jotain ja tehnyt haluamasi kiinteähintaisen sopimuksen. Ei kukaan ole huijannut ketään. Olet saanut juuri sen minkä tilasit: sopimuksen jossa on sovittu hinta. Kiinteä hinta on ihan järkevä jos on sähkölämmitteinen asunto, varsinkin isompi talo, mutta ei muuten. 

Vierailija
7/7 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään ole huijattu, ei kannata säikähtää jokaista hintapiikkiä. Toki myönnettäköön että piikki oli poikkeuksellisen suuri, mutta se oli edelleenkin vain 1 päivä. Mutta ymmärrän että sitä säikähti jos 

joskus pörssi on kallista ja joskus jopa miinushintaista. Nyt alkaa näkymään ne meidän sähköntuotannon vahvuudet. Huomennakin sähkö maksaa vain 1,65 snt. ja elokuun keskihinta 1,67 snt. Eikä mitään merkkejä näy hinnan noususta vielä ainakaan ennen marraskuuta. Nyt nautitaan historiallisen halpaa sähköä.

kyllä kelpaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän