Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ongelmana, että en luota anoppiini

Vierailija
11.08.2024 |

En luota hänen pitävän lupauksiaan ja puhuvan totta. Olen useamman kerran huomannut, että hän tekee vastoin sitä mitä on sovittu, toimii selän takana ja valehtelee omaksi edukseen. Se on hänen toimintatapa, jota ei välttämättä itse edes huomaa tai ainakaan ei pidä sitä vääränä vaan normaalina. Mutta tästä syystä en voi enää luottaa häneen ollenkaan. Hän on ihan mukava ihminen eikä minulla muuta ole häntä vastaan, mutta nyt kun meillä on lapsia niin tästä epäluotettavuudesta on tullut minulle niin iso ongelma, että mieluiten en olisi hänen kanssa tekemisissä ollenkaan. Neuvoja? 

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä kamalaa voi tapahtua, jos anoppi tapaa lapsia? Hän lupailee asioita, jotka eivät voi toteutua? Silloin voit aina sanoa, että "katsotaan nyt" ja tyylikkäästi vesittää koko lupauksen.

Vai oletko niitä miniöitä, joille anoppi on maksuton kodinhoitaja?

Lapsillani on ruoka-aineallergioita, ja minun pitää voida luottaa, että heille ei anneta kiellettyjä ruoka-aineita. Anoppini kohdalla en voi luottaa siihen. Lisäksi minun pitää voida luottaa, että jos joku on lasten kanssa vaikka rannalla, niin hän on koko ajan vieressä vahtimassa eikä vaikka käy vessassa välillä ja jätä uimataidottomia lapsia ns. minuutiksi yksin rantaan. Anoppini kohdalla en voi luottaa siihen. Eikä asiaa poista se, että hän on muuten mukava. Ei hän meillä mitään kodinhoititöitä ole koskaan tehnyt ja lapsiakin vahtinut vain harvoin. Ap

Paitsi sitten ulkoiluttaa ja vie rannalle.  Tuommoisia vauvalle karkkeja en usko, oletkohan itse nyt ihan rehellinen?

Vierailija
22/37 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän anoppiani vähän etäällä, ei kai siinä sen kummempaa. Ei kaikkiin ihmisiin tarvitse täysillä luottaa. Hänellä on erilainen suhtautuminen sovituista asioista kiinni pitämiseen, se pitää vain hyväksyä ja toimia sen mukaan.

Asia ei ollut iso ongelma ennen kuin saimme lapsia. Mutta nyt tätä, että ei pidä sovitusta kiinni ja valehtelee on ilmennyt lapsiimme liittyvissä asioissa ja se on kyllä ongelma jos hän meinaa lapsia tavata. Mieheni mielestä hänen äidin valkoiset valheet ei ole niin paha asia tai se ettei toimi sovitun mukaan, hänen mielestä hänen äiti on sellainen kuin on ja se pitää vain hyväksyä. Itselleni taas rehellisyys ja luotettavuus on tärkeimpiä asioita joita voi kuvitella. Ap

Kerro joku esimerkki, mitä asioita tullut ilmi. Muuten vaikea saada tästä kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän anoppiani vähän etäällä, ei kai siinä sen kummempaa. Ei kaikkiin ihmisiin tarvitse täysillä luottaa. Hänellä on erilainen suhtautuminen sovituista asioista kiinni pitämiseen, se pitää vain hyväksyä ja toimia sen mukaan.

Asia ei ollut iso ongelma ennen kuin saimme lapsia. Mutta nyt tätä, että ei pidä sovitusta kiinni ja valehtelee on ilmennyt lapsiimme liittyvissä asioissa ja se on kyllä ongelma jos hän meinaa lapsia tavata. Mieheni mielestä hänen äidin valkoiset valheet ei ole niin paha asia tai se ettei toimi sovitun mukaan, hänen mielestä hänen äiti on sellainen kuin on ja se pitää vain hyväksyä. Itselleni taas rehellisyys ja luotettavuus on tärkeimpiä asioita joita voi kuvitella. Ap

Olen sanaton. Mene kouluun.

Vierailija
24/37 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni.... ei koskaan meidän lapsi. OnMinua ärsyttää kun näiden vauvapalstan äidit eivät anna miehelleen mitään arvoa.  Miehellä ei saa olla mielipiteitä, ei vanhempia, kotitöitä pitää tehdä paljon ja ansaita hyvin.

Vierailija
25/37 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veetäkö meille kuuluu sun anoppi .Ei tunneta häntä eikä sinua ,joten selvitä asia tai tyydy nykytilanteeseen.

Miten selvitetään lähes 70-vuotiaan ihmisen taipumus olla puhumatta totta ja olla pitämättä lupauksiaan? En tiedä. Siksi kysyn neuvoja. Ap

No anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Suurin osa ihmisistä lupaa jotain mutta unohtaa itsekin samantien, kuka niitä muistelee. 

Vierailija
26/37 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ap sinulle rehellisyys on tärkein arvo, niin myönnätkö, että vaikka on ihan sallittua haaveilla täydellisestä anopista, niin ei se ihan oikein ole vaatia elävältä ihmiseltä sinun ihanteittesi mukaisuutta? 

Myönnätkö mahdolliseksi, että jos anoppi ei olekaan maailman rehellisin, hänellä saattaa olla siihen hyvät syyt omassa kasvuympäristössään? 

Sitten miettimään, ovatko ne valeet puhtaanvalkoisia vai onko niistä oikeasti vaaraa. Älä käytä lapsiasi kuitenkaan välikappaleena, he eivät elä täydellisessä maailmassa yhtään enempää kuin sinäkään. Vaikka voisitkin suojella heitä kaikelta ikävyydeltä, mitä he tekisivät sitten kun et enää siihen pysty?

On niistä vaaraa. Jos olen vaikka sopinut, että lasten kanssa ei saa tehdä tiettyä asiaa esim syöttää karkkia vauvalle, ja huomaan että hän ei pidä sovitusta kiinni, vaan näen

Vaikea kyllä uskoa, että kukaan, jolla on joskus ollut vauva,  antaisi vauvalle karkkia!

Tämä provo paljastui nyt tässä:

Vierailija
27/37 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä kamalaa voi tapahtua, jos anoppi tapaa lapsia? Hän lupailee asioita, jotka eivät voi toteutua? Silloin voit aina sanoa, että "katsotaan nyt" ja tyylikkäästi vesittää koko lupauksen.

Lapsillani on ruoka-aineallergioita, ja minun pitää voida luottaa, että heille ei anneta kiellettyjä ruoka-aineita. Anoppini kohdalla en voi luottaa siihen. Lisäksi minun pitää voida luottaa, että jos joku on lasten kanssa vaikka rannalla, niin hän on koko ajan vieressä vahtimassa eikä vaikka käy vessassa välillä ja jätä uimataidottomia lapsia ns. minuutiksi yksin rantaan. Anoppini kohdalla en voi luottaa siihen. Eikä asiaa poista se, että hän on muuten mukava. Ei hän meillä mitään kodinhoititöitä ole koskaan tehnyt ja lapsiakin vahtinut vain harvoin. Ap

Viekää itse lapsenne rannalle ja vahdi itse, jos et ole mukana niin mistä päättelet että lähtee kesken kaiken vessaan ? Vanhemmat vahtii lapsiaan rannalla ei anoppi, vanhemmat vahtivat mitä lapsille syötetään.

Vierailija
28/37 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ap sinulle rehellisyys on tärkein arvo, niin myönnätkö, että vaikka on ihan sallittua haaveilla täydellisestä anopista, niin ei se ihan oikein ole vaatia elävältä ihmiseltä sinun ihanteittesi mukaisuutta? 

Myönnätkö mahdolliseksi, että jos anoppi ei olekaan maailman rehellisin, hänellä saattaa olla siihen hyvät syyt omassa kasvuympäristössään? 

Sitten miettimään, ovatko ne valeet puhtaanvalkoisia vai onko niistä oikeasti vaaraa. Älä käytä lapsiasi kuitenkaan välikappaleena, he eivät elä täydellisessä maailmassa yhtään enempää kuin sinäkään. Vaikka voisitkin suojella heitä kaikelta ikävyydeltä, mitä he tekisivät sitten kun et enää siihen pysty?

On niistä vaaraa. Jos olen vaikka sopinut, että lasten kanssa ei saa tehdä tiettyä asiaa esim syöttää karkkia vauvalle, ja huomaan että hän ei pidä sovitusta kiinni, vaan näen

Luepa 12:n kirjoitus..se selittää jo paljon (karkkia nelikuiselle).

Alkaa 'polttaa' jo mitä tulee erääseen sekoanoppiin ...

Ap:n kannattaa lueskella : Pahimmat ANOPPI/APPI ... -ketjua sekä Narsistin keskustelutyyli, siellä näitä paljon.

Vierailija
29/37 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En laittaisi enää 70-vuotiasta uimataidottomien lasten vahdiksi rannalle. Johan tuo voi itsekin saada jo jonkun sairauskohtauksen kesken kaiken ja huomiokykykään ei ole enää sama kuin nuorempana. 

Tuo nyt riippuu siitä, missä kunnossa se 70-vuotias on. Olen ollut tänä kesänä monta kertaa lapsenlapseni (3 v) kanssa uimarannalla ja ikää minulla on 73 v. Olen myös käynyt hänen kanssaan uimahallissa, tietysti olemme aivan matalassa altaassa ja aina kellukkeiden kanssa.

Enhän uskaltaisi liikkua mihinkään, jos koko ajan pelkäisin sairauskohtausta.

Uskon että vahdin häntä vielä tarkemmin, koska minun ei tarvitse vilkuilla rannalla esim kännykkää, kuten näkyvät monet pienten lasten vanhemmat tekevän.

Vierailija
30/37 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En laittaisi enää 70-vuotiasta uimataidottomien lasten vahdiksi rannalle. Johan tuo voi itsekin saada jo jonkun sairauskohtauksen kesken kaiken ja huomiokykykään ei ole enää sama kuin nuorempana. 

Tuo nyt riippuu siitä, missä kunnossa se 70-vuotias on. Olen ollut tänä kesänä monta kertaa lapsenlapseni (3 v) kanssa uimarannalla ja ikää minulla on 73 v. Olen myös käynyt hänen kanssaan uimahallissa, tietysti olemme aivan matalassa altaassa ja aina kellukkeiden kanssa.

Uskon että vahdin häntä vielä tarkemmin, koska minun ei tarvitse vilkuilla rannalla esim kännykkää, kuten näkyvät monet pienten lasten vanhemmat tekevän.

Monilla mummeleillakin on kännykkä kasvanut kämmeneen kiinni.

Vierailija
31/37 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis hän on ollut samanlainen ennen lapsenlapsiaan. Miksi odotit hänen muuttuvan?

Oma anoppini on tosiaan vähän samanlainen ja rasittavaahan se on, varsinkin kun minä olen pilkuntarkka suunnittelija ja vähän tökerön rehellinenkin (vahingossa, puuttuu tietty filtteri). Mutta joihinkin asioihin ei voi vaikuttaa. En usko että anoppi on välttämättä ilkeyttään tai pahuuttaan tuollainen kun en minäkään ole tällainen ilkeyttäni.

Näihin asioihin vaikuttaa maailmankatsomus, kasvatus ja temperamentti. Miehesi on oikeassa siinä, että te ette voi hänen äidilleen mitään. Voitte vaikuttaa vain omaan käyttäytymiseenne ja sopia yhdessä miehesi kanssa ne rajat, joista pidätte kiinni anoppisi suhteen.  

Vierailija
32/37 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minimaalinen yhreydenpito ja miehesi hoitaa sen.

Tämä neuvo on ainoa hyvä.

Itsellä anoppi joka *juksaa* eli valehtelee.  En jaksa pitää mitään yhteyttä kun jutut on täyttä soopaa. 

Vierailija
33/37 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi anopillesi mitään. Jos hän on miehesi mielestä on ok, niin eiköhän hän tiedä. Uimarannalla vahdi itse. Ynnä muissa vastaavissa paikoissa. Anopille voit antaa helppoja tehtäviä. Kuten, että rakentavat yhdessä legoilla sisällä, lukevat kirjaa yms.

Ei edes kannata odottaa, että isovanhemmat on äitikakkosia. Ei ne ole. Ovat eri sukupolvea ja erilainen maailmankuva.

Vierailija
34/37 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi siis varjella anoppia, ettei hänen valehtelunsa paljastu lapsenlapsille? Miksi? Ei kukaan varmaan lapsia hoitoon vie epäluotettavalle ja valehtelevalle isovanhemmalle, oli se sitten oma äiti tai anoppi.

Ei, vaan samantien anopin lupaillessa jotain todetaan, että "katsotaan nyt, tuo tuollainen ei onnistu ennen kuin lapset osaavat uida ja siihen menee ainakin 4 vuotta". Sillä vesitetään anopin "mennään huomenna rannalle" -lupaus. Silloin siitä ei olekaan jäljellä lupausta, siitä on tullut pelkkä toteutumaton toive.

Ja jos ei ole itse paikalla, niin miksi ei ole?

Vierailija
35/37 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen höpöttäjä, puhun leikki-ikäisille höpöjuttuja: no minne se saapas meni piiloon, pipoko ei tahdo lähteä ulos, voi kamala, hiirikö vei rukkaset.

Miniääni ärsyttää suunnattomasti, hän on kuivakka tiedenainen. ei lirkuttele. Ja on itsekin todennut lievästä autismistaan, hän voi sanoa todella törkeän suoraan ihmisille, se ei aina ole rehellisyyttä vaan kuten joku sanoi, filtterin puutetta.  Niinkuin minullakin lapsellisia puhuessani.

Vierailija
36/37 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu ei naisiin voi luottaa

Vierailija
37/37 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monilla mummeleillakin on kännykkä kasvanut kämm

Varmaan, mutta ei minulla, silloin kun vahdin lasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän