Grillimakkara viimeinen käyttöpäivä eilen, voiko syödä?
Avasin paketin ja näyttää normaalilta ja tuoksu samalta mitä aiemmat ennen viimestä päivää avatut eli voi varmaan grillata ja syödä turvallisin mielin vai?
Kommentit (43)
Jos jo liisteri pinnassa niin jo vanhaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee hoitoon!
Ahdistaako sinua noin paljon koska olet itse pakkohoidossa?
Pakko kai se myöntää sinulle saatanan vihervassarille: olen hoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Jos grillimakkaran viimeinen käyttöpäivä oli eilen, sen syöminen voi olla riskialtista. "Viimeinen käyttöpäivä" tarkoittaa päivämäärää, jonka jälkeen tuotteen turvallisuutta ei voida taata. Tämä koskee erityisesti helposti pilaantuvia tuotteita, kuten lihaa ja makkaraa.
Jos makkara kuitenkin näyttää, tuoksuu ja maistuu normaalilta, se saattaa vielä olla turvallista syödä, mutta siihen liittyy aina riski. Jos epäilet tuotteen tuoreutta tai turvallisuutta, on parempi olla varovainen ja jättää se syömättä.
Ei todellakaan liity mitään riskiä jos tuote ei haise tai maistu pilaantuneelta.
Vierailija kirjoitti:
Syö saatana vaikka paskaasi ..ei kuulu meille ..
Katsos. Palstan kovin koprofiilikin innostui. Tiedätkö jonne mikä koprofiili edes on? Se on sellainen joka on kiinnostunut ulosteista, kuten sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee hoitoon!
Ahdistaako sinua noin paljon koska olet itse pakkohoidossa?
Pakko kai se myöntää sinulle saatanan vihervassarille: olen hoidossa.
Se on oikein tuollaiselle vähä-älyiselle juntille.
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään ei pitäisi syödä sitä nyt tai viikko sitten.
Liha on oikeaa ravintoa. Tiedät sen itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos grillimakkaran viimeinen käyttöpäivä oli eilen, sen syöminen voi olla riskialtista. "Viimeinen käyttöpäivä" tarkoittaa päivämäärää, jonka jälkeen tuotteen turvallisuutta ei voida taata. Tämä koskee erityisesti helposti pilaantuvia tuotteita, kuten lihaa ja makkaraa.
Jos makkara kuitenkin näyttää, tuoksuu ja maistuu normaalilta, se saattaa vielä olla turvallista syödä, mutta siihen liittyy aina riski. Jos epäilet tuotteen tuoreutta tai turvallisuutta, on parempi olla varovainen ja jättää se syömättä.
Älä woke selitä. Juuri sinun tehtäväsi ei ole pelastaa maailmaa.
Tällä tyylillä yrität avata woken silmiä? Ei toimi. Ja olen itse myös woketusta vastaan. Elintarvikkeiden kanssa kannattaa olla oikeasti varovainen jos ei ole varma. Viikon kestäneen vakavan ruokamyrkytyksen jälkeen ei naurata. Kaikki ei selviä edes hengissä. Arkijärki on tärkeä väline elämässä, mutta aina kannattaa kysyä apua. Ja kuten tuossa kommentissa sanotaan; jos et olet varma (esimerkiksi miten tuote on säilytetty/kylmäketju/jos tuote on avattu jne.), on parempi olla varovainen.
Ihmisten välisessä vuorovaikutuksessa parhaiten toimii ystävällisyys. Jos siis haluaa tulla asiassaan kuulluksi. Kannustan ystävällisyyteen woke-ihmisiä(kin) kohtaan. Kaikilla ihmisillä on oikeus tulla kohdelluksi ystävällisesti. Kaik kil la
Viimeinen käyttöpäivä on eri kuin parasta ennen päivä. Lihan kanssa pitää olla tosi varovainen. Maitotuotteiden kanssa en ole huomannut ongelmaa, vaikka söisi 2-3 viikkoa myöhässä.
Vierailija kirjoitti:
Viimeinen käyttöpäivä on eri kuin parasta ennen päivä. Lihan kanssa pitää olla tosi varovainen. Maitotuotteiden kanssa en ole huomannut ongelmaa, vaikka söisi 2-3 viikkoa myöhässä.
Makkara on ihan eri asia kuin vaikka raaka jauheliha vaikka molemmat on lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt menisi sanomaan. Syön pelkästään raakamakkaraa.
Hyvin voi. Nuo "parasta ennen" ja "viimeinen käyttöpäivä" ovat vain myyntikikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Voit syödä vaikka kaksi viikkoa viimeisen käyttöpäivän jälkeen, jos paketti on avaamaton.
- Makkarantekijä
Kylmäketjun pitää vaan toimia.
Nakkitehtaan labrassa tekivät muuten vuosia sitten aistinvaraista arviota pitkän aikaa viimeisen käyttöpäivän jälkeen tuotteistaan, tekivät myös bakteeriviljelyjä yms. Siellä kylmäketju ainakin säilyi. Veikkaan kyllä, että tuon jälkeen niitä viimeisiä käyttöpäiviä on venytetty paljon eteenpäin, kuten maidoissa on parasta ennen päiväystä siirretty paljon pidemmälle kuin ennen valmistuspäivästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt menisi sanomaan. Syön pelkästään raakamakkaraa.
Olet oikeassa, raakamakkara on tietysti eri asia kuin HK:n sininen.
36 vastausta vaikka yks olis riittänyt. Hyvä mammat!
On grillattu makkaraa yli viikonkin viimeisen käyttöpäivän jälkeen. Kyllä sen haistaa jos ei ole ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä woke selitä. Juuri sinun tehtäväsi ei ole pelastaa maailmaa.
Tällä tyylillä yrität avata woken silmiä? Ei toimi. Ja olen itse myös woketusta vastaan. Elintarvikkeiden kanssa kannattaa olla oikeasti varovainen jos ei ole varma. Viikon kestäneen vakavan ruokamyrkytyksen jälkeen ei naurata. Kaikki ei selviä edes hengissä. Arkijärki on tärkeä väline elämässä, mutta aina kannattaa kysyä apua. Ja kuten tuossa kommentissa sanotaan; jos et olet varma (esimerkiksi miten tuote on säilytetty/kylmäketju/jos tuote on avattu jne.), on parempi olla varovainen.
Ihmisten välisessä vuorovaikutuksessa parhaiten toimii ystävällisyys. Jos siis haluaa tulla asiassaan kuulluksi. Kannustan ystävällisyyteen woke-ihmisiä(kin) kohtaan. Kaikilla ihmisillä on oikeus tulla kohdelluksi ystävällisesti. Kaik kil la
Ei kaikkia kohtaan tarvitse eikä pidä olla ystävällinen. Esimerkiksi taparikollisia kohtaan ei tarvitse olla asiallinen. He itse aiheuttavat paljon häiriötä ja ongelmia. Tosin kun heitä kohtaan ollaan epäystävällisiä niin he todennäköisesti purkavat ahdistuksensa tekemällä jotain rikollista, "yllättäen". Siksi totuus on, että joidenkin ihmisten ei missään tapauksessa pitäisi kulkea vapaana normaalien ihmisten keskuudessa. Taparikolliset ovat aina sellaisia.
Vajaamielishoitajaltasi voit varmistaa että voi.
Kenenkään ei pitäisi syödä sitä nyt tai viikko sitten.