Paljonko pitäisi saada kuussa rahaa, että lopettaisit työnteon?
Paljonko sinun pitäisi saada kuukaudessa käteen, että lopettaisit työnteon saman tien? Vai onko työ sinulle kutsumus ja elämänsisältö, mitä et lopettaisi mistään hinnasta?
Kommentit (87)
Jos olen noinkin tärkeä ja haluavat minut takaisin hinnalla millä hyvänsä niin sittenhän on varmasti varaa maksaa miljardeja minulle.
Saan tällä hetkellä noin tonnin kuussa. Se on oikein riittävä summa sille, että töihin ei kannata mennä ellei työstä saa vähintään 2500€/kk käteen.
Tässä kohtaa sama 3000 kuin töistäkin. Yllättävän monella sama summa, mutta sillä maksaa laskut ja jää säätöön sekä hurvitteluun :) Eläke tulee olemaan 2400 jos kaikki menee laskelman mukaan. Vähän haluan vielä säästää eläkkeelle huvirahastoa lisää.
Vierailija kirjoitti:
Pari tonnia tai vähän alle bruttona niin olisin ikionnellinen. Lukisin ja liikkuisin kaikki päivät.
Yritän nytkin järjestää elämäni niin, että tekisin töitä vain vähän saadakseni paljon vapaa-aikaa, mutta alallani on todella vähän osa-aikatyötä tarjolla.
Valtion virastossa ei voi liikkua. Työpäivät ovat pelkkää istumista. Työmatkatkin pelkkää istumista. Sääli.
Riippuu paljonko verottaja siitä vie ja lasketaanko tuohon mukaan kaikki tulot (eli enempää ei "saisi" tienata, vai onko kyse minimisummasta, jolla jättäytyisin oloneuvokseksi).
Sanotaan nyt vaikka että nettona 5k tai enemmän niin voisin harkita. Sinällään pidän työstäni ja todennäköisesti tylsistyisin kuoliaaksi muutamassa kuukaudessa tekemättä mitään.
en oo ikinä tehny palkkatöitä.
muita tuloja on aina ollu 12 -15K.
veroprosenttiki on mulla nolla
enkä saa ees veronpalautusta.
palkkatöistä saa ankeen vähä
lapaseen. siksi nou
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari tonnia tai vähän alle bruttona niin olisin ikionnellinen. Lukisin ja liikkuisin kaikki päivät.
Yritän nytkin järjestää elämäni niin, että tekisin töitä vain vähän saadakseni paljon vapaa-aikaa, mutta alallani on todella vähän osa-aikatyötä tarjolla.
Valtion virastossa ei voi liikkua. Työpäivät ovat pelkkää istumista. Työmatkatkin pelkkää istumista. Sääli.
Työpäivätkin sen verran pitkiä ettei enää ehdi kuntosalille ja sen verran väsyttäviä ja masentavia, ettei enää jaksa muuta kuin nukkua.
Saan nykyisin työstäni 3300-3500€ käteen eikä se riitä koska mulla on niin paljon velkoja. Tilanne muuttuu syksyllä koska saan merkittävän suuren perinnön. Sen vuoksi pärjäilisin hyvin n. 3000:lla kuussa.
Vierailija kirjoitti:
en oo ikinä tehny palkkatöitä.
muita tuloja on aina ollu 12 -15K.
veroprosenttiki on mulla nolla
enkä saa ees veronpalautusta.
palkkatöistä saa ankeen vähä
lapaseen. siksi nou
Mä en koskaan tehnyt yrittäjän töitä. Olen aina ollut palkkatyössä.
Jos saisin 3000 käteen kuukaudessa, en tekisi töitä ja eläisin mukavasti. Sen tulon pitäisi olla siis täysin vastikkeetonta ja varmaa tuloa loppuiäkseni.
Voisin tehdä 50 % osa-aikatyötä, jos saisin 70 % nykyisestä palkastani.
3000 e tuntuu aika vähältä per kk. Joku 50 donaa per kk on ihan jees summa, paitsi ei valtion töistä. Valtion töistä joku 100 miljardia per kk olis jo ihan siedettävä summa.
Minä olen lopettanut. Kun jäin työttömäksi en yrittänyt edes tosissani työllistyä. Olen ollut jo yli viisi vuotta työttömänä ja nyt onnellisesti eläkeputkessa, lisäksi ove.
En tiedä. Tykkään käydä töissä ja pitkästyisin kotona. Saan tk eläkettä päälle 1500 bruttona ja tulisi pari sataa päälle asumistukeakin, mutta käyn mieluummin töissä sen mitä terveys kestää kuin tuijottelen seiniä.Tein sitä vuosia joten tiedän miten kuluttavaa sekin on.