Voimisteluseuran maksu on 320 euroa/kk
Onko tuo muidenkin mielestä aika kallista kun sen lisäksi on maksettava vaatteet, varusteet ja leirit itse ja seuralta puuttuu asianmukaiset tilat?
Kommentit (20)
Meillä "vain" 450/ kausi (4kk). Lisäksi tulee myös puvut ja leirit yms.
Meillä loppui harrastaminen kisaryhmässä juuri tuosta syystä, ei vain ollut varaa. Siirtyi tavalliseen ryhmään kerran viikossa mutta sitten harrastus tyrehtyi kun tiesi mahdollisuuksia parempaan kuin omaksi ilokseen voimisteluun. Toisen tytön äiti oli eronnut ja aina "lapsettomilla" viikoilla paiski tuplavuoroja jotta oli lapsella mahdollisuus kisaryhmään.
Samoihin menee kuin ratsastus, uiminen ja jääkiekko. Jostain niiden edustusjoukkueiden menot täytyy kustantaa. Luonnollisesti vain miesten puolelle, ei naisten. Puurojuhlassa annetaan mitali aina samalle kansallisen tason menestyjälle. Meidän mukula käy naisvoimistelijoiden jutuissa, se maksaa 50 e/lukukausi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä loppui harrastaminen kisaryhmässä juuri tuosta syystä, ei vain ollut varaa. Siirtyi tavalliseen ryhmään kerran viikossa mutta sitten harrastus tyrehtyi kun tiesi mahdollisuuksia parempaan kuin omaksi ilokseen voimisteluun. Toisen tytön äiti oli eronnut ja aina "lapsettomilla" viikoilla paiski tuplavuoroja jotta oli lapsella mahdollisuus kisaryhmään.
Mitä parempaa kisaryhmässä oli?
Ei ole mielestäni kallis.
Opetan itse toista liikuntalajia ja kyllä meidän opettajien täytyy saada korvaus työstämme.
Mikäs tuossa on ongelma? Halvalta kuulostaa näin espoolaisena akateemisena perheenä.
Meillä lapsen jääkiekkoharrastus maksoi paljon enemmän ja yksityiset balettitunnit myös.
Vierailija kirjoitti:
Opetan itse toista liikuntalajia ja kyllä meidän opettajien täytyy saada korvaus työstämme.
Korvaus kuuluu ehdottomasti. Kuitenkin aloittelija ja lapsiryhmien ei näitä kuuluisi rahoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä parempaa kisaryhmässä oli?
Useammat treenit ja tavoitteellisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs tuossa on ongelma? Halvalta kuulostaa näin espoolaisena akateemisena perheenä.
Meillä lapsen jääkiekkoharrastus maksoi paljon enemmän ja yksityiset balettitunnit myös.
Ja? Molemmat lapset on nyt jääkiekkouralla ja balettia tanssimassa? Olisiko saman elämön saanneet myös ilman älyttömiä maksuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opetan itse toista liikuntalajia ja kyllä meidän opettajien täytyy saada korvaus työstämme.Korvaus kuuluu ehdottomasti. Kuitenkin aloittelija ja lapsiryhmien ei näitä kuuluisi rahoittaa.
Miksi ei?
En ymmärrä, miksi te maksatte näitä summia? Huonosta vanhemmudesta johtuvan laiminlyönnin hyvesignalointia? Kun ei itse jaksa tehdä lapsen kanssa mitään, lapsiperheet yhdessä esim pelaamassa pesistä, lenttistä, niin maksetaan itsensä kipeäksi ja lopputulos on sama.. Lasta ei kiinnosta enää aikuisena koko asia
Treenatkaa kotona ja opetelkaa omia liikkeitä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi te maksatte näitä summia? Huonosta vanhemmudesta johtuvan laiminlyönnin hyvesignalointia? Kun ei itse jaksa tehdä lapsen kanssa mitään, lapsiperheet yhdessä esim pelaamassa pesistä, lenttistä, niin maksetaan itsensä kipeäksi ja lopputulos on sama.. Lasta ei kiinnosta enää aikuisena koko asia
Minulla oli nuorena kallis harrastus. Paljon ryhmätreenejä, yksityistunteja, kisareissuja. Kaikki piti maksaa omasta pussista eivätkä vanhempani olleet varakkaita. Tuosta harrastuksesta tuli ammattini ja olen todella kiitollinen siitä. Työ ei ikinä tunnu työltä ja lomallakin odotan että pääsen takaisin hommiin. Kannatti todellakin maksaa järjettömät summat, ei mennyt hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opetan itse toista liikuntalajia ja kyllä meidän opettajien täytyy saada korvaus työstämme.Korvaus kuuluu ehdottomasti. Kuitenkin aloittelija ja lapsiryhmien ei näitä kuuluisi rahoittaa.
Kenen se pitäisi rahoittaa?
Siis oikeasti kuukaudessa 320e ?? Missä ja minkä ikäisten voimistelu maksaa näin paljon?
Vierailija kirjoitti:
kai sitä voi harjoitella voimistelua ilman seuraakin
ei mullakaan lapsuudessa ollut yhtäkään maksullista liikkumismuotoa.. urheilukentälle mentää muiden kanssa
mutta jos haluat maksaa 320e/kk ei se multa ainakaan ole pois
Se oli sinun lapsuudessasi. Nyt se on mennyttä aikaa, ei nykypäivän todellisuutta. Urheilukentälle ei "mennä muiden kanssa", niin mukava ajatus kuin se olisikin. Kaikki harrastukset ovat ohjaajavetoisia ja maksullisia. Jos lapsi haluaa liikkua, vanhempien pitää maksaa hänet johonkin harrastukseen. Sattumalta pihalla ei näe muita lapsia, joiden kanssa voisi ulkoilla, juoksennella tai urheilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei mullakaan lapsuudessa ollut yhtäkään maksullista liikkumismuotoa.. urheilukentälle mentää muiden kanssa
Se oli sinun lapsuudessasi. Nyt se on mennyttä aikaa, ei nykypäivän todellisuutta. Urheilukentälle ei "mennä muiden kanssa", niin mukava ajatus kuin se olisikin. Kaikki harrastukset ovat ohjaajavetoisia ja maksullisia. Jos lapsi haluaa liikkua, vanhempien pitää maksaa hänet johonkin harrastukseen. Sattumalta pihalla ei näe muita lapsia, joiden kanssa voisi ulkoilla, juoksennella tai urheilla.
Meilläpäin onneksi näkee. Lapset myös osaavat hakea toisiaan ulos.
Köyhät voi mennä vaikka metsään jumppaamaan keppien ja käpyjen kanssa. Eikä maksa mitään!
Seurasin 15 vuotta kun ystävä kustansi lapselleen kallista musiikkiharrastusta sillä oletuksella että lapsesta tulee ammattilainen. Vielä lukion alussa jaksoi joka käänteessä toitottaa kuinka lapsi menee varmasti sitten parin vuoden päästä sibelius akatemiaan. No kun tämä lapsi täytti 18v. niin harrastus loppui siihen. Aikoo opiskelemaan ihan jotain muuta alaa.