Juuri nyt haluaisin ottaa työn vastaan.
Työnään vastaanottaminen kannattaa nyt.
Ongelmani on tämä:
1. Minun täytyy selättää n. 400 hakijaa AI robotista, joka on kytketty työnhakuportaaliin
2. jos sen onnistuu, täytyy minun läpäistä rekryfirman tai headhunterin esihaastattelu. Seuraavaksi jotkut esitellään varsinaiselle työnantajalle.
3. Täytyy läpäistä n. 3 haastattelukierrosta
4. Seuraavaksi täytyy läpäistä soveltuvuustestit, jotka on todistetusti horoskooppien tasoa
5. pitää päästä yhteisymmärrykseen palkasta ja työn ehdoista.
6. Vasta tässä kohtaa TARJOTAAN TÖITÄ.
Kommentit (22)
Tämä tietysti on epämiellyttävä totuus. Työn voi ottaa vastaan vain, jos on läpäissyt monivaiheisen seulan. Silloinkin työn voi ottaa vastaan vain, jos sitä tarjotaan.
Tämä on todellisuus 2024.
Jotkut idiootit vielä luulevat oikeasti työvoimatoimistojen tarjoavan töitä, joista jotkut kieltäytyvät.
Ei tapahdu tässä todellisuudessa.
TE- toimisto tai kuntakokeilu ei tarjoa työtä kenellekkään. Kyseessä on lähinnä pullakahvipalaverit työttömän ja ns. asiantuntija-auttajan kanssa.
Unohdit välistä videoesittelyn tekemisen.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, täytyy olla se paras.
Minä en ole edes hyvä missään, saati paras, aina on joku parempi kuin minä. En ole eläissäni menestynyt yhdessäkään kilpailussa.
Mäki haluisin vastaanottaa työn. Yhteen firmaan olisinkin varmasti paras hakija, mut tämä orpopurran kuristuslinja estää työnantajaa palkkaamasta, koska heidän asiakkaat säästää eikä tartte palveluita.
Noh. Ehkä vielä joskus ennen eläkeikää...
Aijaa. Mun naapuri ei halua ottaa töitä vastaan kesällä vaan on työttömänä joka kesä. Jo 30 vuotta niin. Aina kesäkuusta elokuun loppuun. Kehuskelee oikein, kuinka mukava on levätä kesät , kun kela maksaa lomailun.
Tuo on tarjottava työpaikka. Se ei ole kaikille. Se on yhdelle sadoista.
Minäkin haluaisin olla jollekin haluttava mutta kun miettii miten moni hakee sitä samaa paikkaa ja minut sivuutetaan jonkun pikkusyyn takia niin....
Kaikki on muuttunut. Ennen hakemus, haastattelu ja työsuhde/virka.
Työn voi ottaa vastaan vain silloin kuin sitä tarjotaan. Yleensä työtä tarjotaan yhdelle, joka läpäisi testit.
Nykypäivänä työnhaku ja sen saaminen on mennyt täydeksi sirkukseksi. Jo työuran aloittavilta vaaditaan jo niin paljon, että miten enää kukaan saa töitä. Tottakai saa, mutta onlo ne aina jotenkin tutun kautta, headhunter soittaa jos olet hyvä jossakin työssä.
Onko sinulla hyvät suosittelijat? Sekin voisi vaikuttaa. Ihan hirveältä tuo työnhaku ns.tuntemattonana tuntuu.
Videotervehdys, powerpointi, hissipuhe jne. Täyttä hölynpölyä. Varmaan kaikki nämä on keksittu, että niille rekrytoijille on töitä. Huh huh! Ja tämä kaikki jos on yksityisellä niin ei järkeä koska ihmiset vaihtavat yhtenään työpaikkoja, eikä sitoutumisesta ole mitään takeita.
Minä en. Taustalla loppuun palaminen ja lukuisia terveydellisiä haasteita. Kaksi lasta joista toisella keskittymisvaikeuksia ja kouluspykologin jonossa ollut kohta vuoden. Vaikeuksia matikassa ja jatkuvaa vääntöä tehtävien kanssa, minä joudun opettamaan kun ei koulussa opi. Nuoremmalla äännepuutteita, toimin hänelle puheterapeuttina kun ei kunta myönnä kuin nettiterapiaa. Olen ihan poikki, enkä ihmettele kun ei lapsia tehdä jos töiden lisäksi joudut olemaan kouluavustaja ja puheterapeutti ja mitähän vielä muuta kivaa.
En jaksa, antakaa mun olla edes työtön.
Vierailija kirjoitti:
Unohdit välistä videoesittelyn tekemisen.
Tätä on täällä kehuttu ja pidetty ratkaisevan tärkeänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole edes hyvä missään, saati paras, aina on joku parempi kuin minä. En ole eläissäni menestynyt yhdessäkään kilpailussa.
Mitäpäs olen ja monessakin, muttei sekään riitä jos olet yli 45v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä luulet jonkun löytävän? Parempi olisi saada työpaikka suoraan ilman välikäsiä, mutta ylpeäthän ei sorru itkemään tutuilta apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä luulet jonkun löytävän? Parempi olisi saada työpaikka suoraan ilman välikäsiä, mutta ylpeäthän ei sorru itkemään tutuilta apua.
Minä olen niin ylpeä, etten edes miehelleni sanonut menettäväni työpaikkaani kuin vain 2 viikkoa toteutumaan jälkeen.
En todellakaan itken tutuilta työpaikkaa. Mut pitää palkata omalla osaamisellani.
TE-toimisto tai kuntakokeilu ei tarjoa töitä kenellekkään. Vain yritykset tarjoavat pitkällisen rekryprosessin päätteeksi.