Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku ollut töissä sellaisella työpaikalla, jossa henkilöstöasiat kunnossa?

Vierailija
10.08.2024 |

Onko sellaista nykyään olemassa? Jossa oikeasti arvostetaan henkilöstöä ja huolehditaan siitä. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on :D

Vierailija
2/13 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ja olen siis vieläkin.  Eikä se tarvinnut kuin sen, että yksi esimiestason ihminen lähti toisiin hommiin.  Hänen tilalleen tuli toinen, ja sen jälkeen kaikki alkoi sujua kuin leikki.  Jokaista arvostettiin ja kohdeltiin samalla tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen! Talossa pidetään huoli että kaikki työehtosopimuksen asiat toteutuvat ja sen lisäksi esimies itse voi ja esittääkin palkankorotuksia joita tulee vuosien varrella ihan kivasti. Tähän päälle julkisen sektorin pitkät lomat niin mikäs tässä. Mielelläni töitä teen vaikka vuosia on jo kasassa toistakymmentä.

Vierailija
4/13 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa työpaikassani on henkilöstöasiat ihan ok mallilla, ainakin verrattuna moniin muihin kuulemiini tuttavapiirin kertomana.  Parantamisen varaa toki aina on, mutta kun on iso firma niin siihen on laitettu resursseja. 

Vierailija
5/13 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kysymystä

Vierailija
6/13 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. T. Pienen suunnittelutoimiston työntekijä. Meitä on kaksi palkattua.

Vierailija
7/13 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oudon draamattomalta.

Terv. En oo ollut

Vierailija
8/13 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä kysymystä

Tyhmä

Vierailija
9/13 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen saakka olivat loistavasti, kunnes perustettiin oma HR-osasto. Henkilöä pari tuhatta, mm. henkilövalinnat tekee sama HR, jolla ei minkäänlaista pohjaa töiden sisältöjen suhteen, mihin hlö palkataan. Meni häsläämiseksi, ihmiset ei pysy, tulee virhevalintoja ja rahaa palaa. Heidän palkkojansa tarkistetaan aina ensimmäisenä, ylöspäin tottakait.

Vierailija
10/13 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienessä firmassa, omistaja ja 5 työntekijää. Ei mitään HRää tai palkanlaskentaa, kaikki sovittavissa suoraa pomon kanssa. Kun ekaluokkalaisen koulu alkoi, kysyi pomo, teenkö pari viikkoa osa-aikaista ja tulen aamulla myöhemmin töihin. Ei onnistuisi isossa organisaatiossa tuollaisen pätkän sopiminen.

Vierailija
11/13 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, isohko yksityinen ja suomalainen työnantaja pääkaupunkiseudulla. Työntekijöistä pidetään huolta, ei muutosneuvotteluita, firma maksaa kaikenlaisia kuluja kuten aamuisin hedelmät, synttäreiden ja muiden vastaavien juhlien kakkutarjoilut koko yksikölle. Johtajat kuuntelevat vakavasti rivityöntekijöiden mielipiteitä ja ehdotuksia.

Esimiehen tärkein mittari onnistumisessaan omien sanojen mukaan on se, että alaiset viihtyvät ja ovat tyytyväisiä. Kuvaavaa oli, että palautekeskustelussa henkilöstöjohtaja kysyi työntekijöiltä, minkälaisia lisäetuja haluaisivat saada tai mitä kilpailijoilla on.

Palkkakin on tosi hyvä, ettei tällä hetkellä mitään syytä vaihtaa firmaa.

Vierailija
12/13 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen edelleen. Ihan hyvä palkka, muita etuja, mm. henkilökuntahinnat tuotteita ostettaessa, edullinen työpaikkaruokailu, kahvit, teet ja muut juomat ja saa vapaasti hakea, kun siltä tuntuu, hedelmät samoin. Saadaan usein aamupalaa ja kakkuja joko tavarantoimittajilta tai juhlistetaan jotain saavutusta tai asiaa. Erilaiset tapahtumat ja juhlat henkilökunnalle, vapaaehtoinen osallistuminen ja näitä on monenlaisia.

Meinaan eläkkeelle jäädä tästä työpaikasta, kunhan aika koittaa. Siitäkin on huolehdittu eli meillä on eläkeneuvontaa, kun kuuskymppissynttärit lähestyy. Ihan siis henk.kohtainen palaveri ammattilaisen kanssa. Katsotaan eläketilanne tarkasti eli siinä varmistetaan, että eläke tulee riittämään, kun jää eläkkeelle. Jos riittävyydessä on ongelmia, tehdään suunnitelma tilanteen optimoimiseksi.Tää on siis meidän eläkeyhtiö, joka tekee.

Kaiken lisäksi työ on oikeestaan unelmatyötä, ainakin pääosin. Haasteellista, koko ajan muuttuvaa ja se sopii mulle. En tykkää rutiinitöistä. Ajoittain on hektistä, mutta hiljaisempiakin kausia on, joten se tasapainottaa.

Meillä on myös hyvät vakuutukset ja ja yksityisiä terveyspalveluja sen puitteissa käytettävissä. Paljon joustoa henkilökohtaisen tilanteen mukaan. Perheen hyvinvointi on tärkeä työnantajalle eli pidetään mun mielestä hyvää huolta kokonaisvaltaisesti työntekijöistä. Eikä ole ylityövaatimuksia. Työt tehdään työaikana. Joskus on ylitöitä tarjolla ja silloin maksetaan kyllä hyvin, mutta nuokin on vapaaehtoisia eli ne tekee, jotka haluaa.

Kiva työyhteisö. Kiva työpaikka. En voi valittaa.

Vierailija
13/13 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pienessä firmassa, omistaja ja 5 työntekijää. Ei mitään HRää tai palkanlaskentaa, kaikki sovittavissa suoraa pomon kanssa. Kun ekaluokkalaisen koulu alkoi, kysyi pomo, teenkö pari viikkoa osa-aikaista ja tulen aamulla myöhemmin töihin. Ei onnistuisi isossa organisaatiossa tuollaisen pätkän sopiminen.

Tuo on lakisääteinen että työntekijä saa tehdä osaria kun lapsi menee kouluun... Ihan toimii isoissa organisaatioissa mm. kunnalla / sairaanhoitopiireissä loistavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän