Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko suomalaiset toisilleen tylympiä kuin ihmiset muissa maissa?

Vierailija
09.08.2024 |

Miksi olemme? Miten tuon voisi muuttaa?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruskohteliaisuus puuttuu. Ei tervehditä, sanota kiitos tai anteeksi. Toisen ihmisen noteeraaminen on ihan olematonta. 

Toisen ihmisen kunnioitus puuttuu täysin.

Vierailija
22/62 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva jos ystävälliset kiltit ihmiset voisi kohdata toisensa jossain. Jotka eivät hauku toisiaan koko ajan hulluksi tai hoitaa tulisuutensa eri tavalla. Sellaiset lyttäävät jäisi taakse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80- ja 90-luvulla moni tuntui ystävällisemmältä, asialliselta. Vaikka oli ikävä puoli joillakin. Osattiin käytöstapoja eikä kukaan yrittänyt "ajaa päälle" kerrostalon pihassa, törveltämistä oli vähemmän.

Varmasti koska nykymeininki on niin epäinhimillistä että se on itsetuhoista, mikään yhteiskunta ei voi selvitä näin hillittömän vihamielisestä ympäristössä. Narsistipsykopaateilla on varmaan juhlaa.

Vierailija
24/62 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruskohteliaisuus puuttuu. Ei tervehditä, sanota kiitos tai anteeksi. Toisen ihmisen noteeraaminen on ihan olematonta. 

Mä otan paljon mieluummin suomalaisen murahduksen kuin ranskalaisen teennäisen ja hyisen tervehdyksen. Kumpaakin on tullut koettua ihan riittämiin, ja minusta tämä meidän tapamme on kohteliaampi. Sanat ovat vain kuorrutus, aito tunne joko on tai ei ole. Ranskalaiseen kohteliaisuuteen riittää, että sana on oikea ja tulee oikeaan aikaan, ilme voi sitten olla norsunv-lla ja äänensävy tympeä, mutta heistä se on silti kohteliasta.

Vierailija
25/62 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen suoraan päin naamaan v ttuilu aiheuttaa ulkomailla välittömän reaktion joko tulisi suomalaisten tyypillisestä päänaukomisesta ja ilkeilystä iso julkinen kohtaus tai suoraan vaan pataan. Siksi suomessa varmaan on niin tiukat rajat pahoinpitelyissä koska kun muuten täällä saisi näsäviisautta jakavat älykääpiöt pataan alituiseen.

Vierailija
26/62 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä otan paljon mieluummin suomalaisen murahduksen kuin ranskalaisen teennäisen ja hyisen tervehdyksen. Kumpaakin on tullut koettua ihan riittämiin, ja minusta tämä meidän tapamme on kohteliaampi. Sanat ovat vain kuorrutus, aito tunne joko on tai ei ole. Ranskalaiseen kohteliaisuuteen riittää, että sana on oikea ja tulee oikeaan aikaan, ilme voi sitten olla norsunv-lla ja äänensävy tympeä, mutta heistä se on silti kohteliasta.

Suomalaisten aito tunne on viha toisia suomalaisia kohtaan. Joka ilmenee passiiviagressiivisena käytöksenä.

Vierailija
27/62 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on erittäin ilkeää kansaa

Miksi? Millä tavalla? Oletko sinäkin? Mitkä kansat eivät ole?

No en minä ole mutta hyvin suuri osa on. Suomalaiset rakastavat kiusaamista ja heikompien nujertamista. Ja voihan jotkut muutkin kansat olla.

Kouluissa ja työpaikoilla ei kiusaamista ole kielletty koska se on kansanhuvi. Olennainen osa suomen kulttuuria.

Vierailija
28/62 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tylyys omia kansalaisia kohtaan on yksi merkittävimpiä orjakansan ominaisuuksia.

Omia lyödään ja vieraille ollaan nöyristeleviä armopalojen ja huomion toivossa.

Vahva ja itsenäinen kansakunta pittä huolta omistaan ja haistattaa pitkät paskat muukalaisten palvomiselle.

Suomalaisista suurin osa "edustaa" orjakansan viheliäisiä piirteitä.

Esimerkkinä nyt vaikkapa tämä "oma kansa ensin ajattelu on vaarallista- ajattelu".

Erittäin hyvin sanottu.

Vierailija
29/62 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80- ja 90-luvulla moni tuntui ystävällisemmältä, asialliselta. Vaikka oli ikävä puoli joillakin. Osattiin käytöstapoja eikä kukaan yrittänyt "ajaa päälle" kerrostalon pihassa, törveltämistä oli vähemmän.

Suomalaiset on aina olleet v ttuilijoita. Suomalainen ei vastaa kysyttäessä mutta vastaa jos ei kysytä.

Vierailija
30/62 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua, tuollainen on ihan hirveää. Inhoan yli kaiken jo Suomessakin, jos joku sanoo jotain näennäisen positiivistä, mutta selkeästi halveksien tai ivallisesti. Arvostan paljon enemmän jos reilusti sanoo että haista huilu.

Vierailija
31/62 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen suoraan päin naamaan v ttuilu aiheuttaa ulkomailla välittömän reaktion joko tulisi suomalaisten tyypillisestä päänaukomisesta ja ilkeilystä iso julkinen kohtaus tai suoraan vaan pataan. Siksi suomessa varmaan on niin tiukat rajat pahoinpitelyissä koska kun muuten täällä saisi näsäviisautta jakavat älykääpiöt pataan alituiseen.

Eikös tuo todista ennemmin päinvastaista? Jos siis muissa maissa on ihan ok ja normaalia käyttää väkivaltaa, kun toisen ilme ei miellytä? Minusta väkivalta ei kuulu hyvään käytökseen.

Vierailija
32/62 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua, tuollainen on ihan hirveää. Inhoan yli kaiken jo Suomessakin, jos joku sanoo jotain näennäisen positiivistä, mutta selkeästi halveksien tai ivallisesti. Arvostan paljon enemmän jos reilusti sanoo että haista huilu.

Piilovidduilua pidetään suomessa suuressa arvossa, se on selvä ylemmän luokan merkki että toivottaa sanoa toisen mielen pahoittaneelle ivallisesti hyvää päivän jatkoa.

Vierailija
33/62 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo todista ennemmin päinvastaista? Jos siis muissa maissa on ihan ok ja normaalia käyttää väkivaltaa, kun toisen ilme ei miellytä? Minusta väkivalta ei kuulu hyvään käytökseen.

Suomi on euroopan väkivaltaisin maa.

Vierailija
34/62 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sellainen ihminen on säälittävä raukka, joka kätkeytyy kohteliaiden sanojen taakse, ja sieltä käsin turvallisesti antaa halveksuntansa kuulua äänensävyssä ja ilmeissä. Reilu ja rehellinen sanoo suoraan, mutta äänessä on silti kunnioitusta.

Vierailija
35/62 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten aito tunne on viha toisia suomalaisia kohtaan. Joka ilmenee passiiviagressiivisena käytöksenä.

Venäläiset eivät osaa suomea kovin hyvin, vaikka osaavat haukkua suomalaisia suomeksi. 

Vierailija
36/62 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä ole kokenut sen enempää vihaa Suomessa kuin Ranskassakaan. Tai ehkä enemmän Ranskassa, missä miespuolisten kavereiden oli ihan normaalia nostaa kätensä eleeseen ikäänkuin lyödäkseen minua ja sanoa vihaisesti "lyön sua", kun jokin mielipiteeni ei miellyttänyt (olen nainen). Olen puhunut ihan samalla tavalla siellä ja Suomessa, mutta koskaan ei Suomessa ole kukaan miespuolinen kaveri uhannut lyödä minua. Siellä sitä pidettiin normaalina naisen paikan osoittamisena.

Passiivisaggressiivisuuttakin koin enemmän Ranskassa. Mielenkiintoista kuitenkin on, että Suomessa olen kokenut tylyyttä ja passiivisaggressiivisuutta eniten pääkaupunkiseudulla, vähemmän pienemmissä kaupungeissa. Eli ilmeisesti mitä tiiviimmin ihmiset asuvat, sitä stressaantuneempia heistä tulee ja sitä kautta tylympiä muille.

Vierailija
37/62 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilme on hieman eri asia kuin päin naamaa ilkeily. Näkee sen eron hyvin vaikkapa fight club elokuvassa kun siinä ne aukoo randomisti päätä saadakseen tappelun aikaan, suomessa ihan normaalia ja jos toinen vetää tuuttiin aletaan vinkua poliisia paikalle.

Vierailija
38/62 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosialismissa tapellaan yhteisestä hyvästä ettei toinen saa enempää. Demokratiassa jokainen saa sen minkä itse ansaitsee.

Vierailija
39/62 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä ole kokenut sen enempää vihaa Suomessa kuin Ranskassakaan. Tai ehkä

Suomalaiset on sellaisia rääväsuita että en ihmettele että joku ranskin nostaa käden ylös. Ei vaan mene läpi ulkomailla. Itsellä ei koskaan moisia ongelmia ole ollut vaikka pitkin maailmaan olen mennyt, suomessa sitäkin enemmän.

Vierailija
40/62 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä piireissä liikkuu. Jos onnistuu välttelemään poliittisia hörhöjä ja aiheita niin ihmiset ovat varsin ystävällisiä toisilleen. Samoin yleisesti idiooteista kaukana pysyminen auttaa. Ja tietenkin se seuran valitseminen on varsin tärkeässä roolissa siinä kuinka elämässä viihtyy. Kannattaa vältellä hankalia ihmisiä parhaansa mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme