Reseptin uusiminen.
Kävin apteekissa hakemassa verenpainelääkkeitäni, farmaseutti kertoi, että lääkäri, (terveysasema), oli jättänyt viestin, että täytyisi käydä verikokeissa. Olen vuosia uusinut reseptin netissä. Yritin tilata aikaa terveysasemalle kyseisiin kokeisiin, niin sanottiin, että meillä ei ole aikoja. Saanko seuraavat lääkkeet, vai pitääkö olla ilman?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Verikokeisiin pääsee lähes aina. Netistä vaan tilaamaan aikaa, tai menet sitten labraan jonotusnumerolla jonottamaan.
Lähete pitää olla lääkäriltä. Julkisella.
Hyvin täällä maalla pääsee lääkäriin. Viime vuonnakin menin keskiviikkona päivystykseen ja perjantaina oli leikkaupöydällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi varata aikaa labraan? Sen kun menet jonottamaan.
Täytyyhän sinne lähete olla vaikka menisi "pikakoppiinkin."
No onhan se ap: n lekuri lähetteen tehnyt, kun jättänyt viestin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verikokeisiin pääsee lähes aina. Netistä vaan tilaamaan aikaa, tai menet sitten labraan jonotusnumerolla jonottamaan.
Lähete pitää olla lääkäriltä. Julkisella.
Tietysti pitää, sehän aloittajalla on.
Vierailija kirjoitti:
Maisa taitaa olla Hussin juttu. Meidän hyvinvointialueella oma kannan kautta uusitaan reseptit ja nähdään käynnit, labrat yms.
Omakannassa Maisan alueella olevatkin uusi reseptit. En vaan itse ole mistään koskaan löytänyt niitä lähetteitä, en edes Omakannasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maisa taitaa olla Hussin juttu. Meidän hyvinvointialueella oma kannan kautta uusitaan reseptit ja nähdään käynnit, labrat yms.
Omakannassa Maisan alueella olevatkin uusi reseptit. En vaan itse ole mistään koskaan löytänyt niitä lähetteitä, en edes Omakannasta.
Olen myös kannasta hakenut, ei nöy, käyntikertomuksessa voi olla että vuoden päästä labrat. Aina olen joutunut silti hoitajille soittamaan, lähetettä ei ole ollut kun olen yrittänyt labrasta varata aikaa.
Täällä tuon neuvonnan eli hoitajien kanssa kyllä sujuu asiat hyvin, takaisinsoitto voi tietty vasta seuraavana päivänä. Mutta näitä resepti/labra-asioita ei pidä viime tinkaan jättääkään kun kyse on kroonisesta asiasta.
Ainakin meillä labraan pääsee jonottamalla vain päivystyspotilaat, muuten pitää varata aika ja ilmoittautua koneelle.
Miksi sä terkkarista mitään aikoja kyselet.Sulla on lääkärin lähete, jolla voit mennä suoraan labraan, aina sinne pääsee, kymmenen minuutin aikoja. Netistäkin oit varata, ainakin mihin tahansa HUSLABIN labraan.