Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reseptin uusiminen.

Vierailija
09.08.2024 |

Kävin apteekissa hakemassa verenpainelääkkeitäni, farmaseutti kertoi, että lääkäri, (terveysasema), oli jättänyt viestin, että täytyisi käydä verikokeissa. Olen vuosia uusinut reseptin netissä. Yritin tilata aikaa terveysasemalle kyseisiin kokeisiin, niin sanottiin, että meillä ei ole aikoja. Saanko seuraavat lääkkeet, vai pitääkö olla ilman? 

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi samoin, kyse oli eri lääkkeestä. Soitin puhelinlääkärille, kerroin asian, hän kirjoitti reseptin 2vuoden ajaksi. Kiitos Purra ja Orpo, nykyään ei pääse lääkäriin julkisella puolella.

Vierailija
2/28 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verikokeisiin pääsee lähes aina. Netistä vaan tilaamaan aikaa, tai menet sitten labraan jonotusnumerolla jonottamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi varata aikaa labraan? Sen kun menet jonottamaan.

Vierailija
4/28 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kertoisin huoleni terveyskeskuksen hoitajalle joka vastaa puhelimeen. Hän laittaisi lähetteen laboratorioon ja antaisi soittoajan.

Verenpainelääkkeeseen yleensä tehdään 4 -7 päivän verenpaineen tarkkailu mutta sinulla tietysti oma sairaushistoriasi..

Vierailija
5/28 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verikokeisiin pääsee lähes aina. Netistä vaan tilaamaan aikaa, tai menet sitten labraan jonotusnumerolla jonottamaan.

Pitää olla lähtee.

Vierailija
6/28 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyyhän sinne lähete olla vaikka menisi "pikakoppiinkin." 

Vierailija
7/28 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla lähtee.

No jos lääkäri on jo ilmoittanut, että pitää mennä verikokeisiin. Kai se nyt sitten on sen lähetteenkin jo labroihin tehnyt.

Vierailija
8/28 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko käydä yksityisellä uusimassa reseptin, jos se on kirjoitettu terveysasemalla?

Vierailija
9/28 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sä nyt sieltä Maisasta tai Kannasta näe onko se lääkäri tehnyt lähetteen?

Vierailija
10/28 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle uutta että apteekin kautta saisi lääkärin terveisiä. Siis reseptiä on apteekki yrittänyt uusia ja siksi sieltä tieto?

Itse uusin Kannassa, tekstiviesti tulee kun se on uusittu. Ei ole koskaan sattunut ettei olisi uusittu. 

Vierailija
11/28 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sähköisesti Maisan kautta pyyntö verikokeisiin. Sano, että on kiire. Yleensä terveydenhoitaja vastaa saman päivän aikana. On siis jo jutellut lääkärin kanssa labralähete asiasta.

Vierailija
12/28 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se lähete on siellä labrassa, vaikka sä et sitä näekään. Ei se lääkäri huvikseen laita reseptiin mainintaa, että pitää käydä labrassa.

Vierailija
13/28 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko käydä yksityisellä uusimassa reseptin, jos se on kirjoitettu terveysasemalla?

Jos kyse on kroonisen esin verenpainelääkityksestä täällä ainakin sujuisi soittamalla terveyskeskuksen neuvontaan eli sinne minne aina soitetaan ajanvarauksissa 

Mt-lääkkeistä, kipulääkkeistä en tiedä mutta uusisiko niitä yksityinekään toisen lääkärin reseptiä näkemättä potilasta 

Vierailija
14/28 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Labralähetteet ei näy tuolla. Mulla ollut kerran vastaava tilanne, että apteekissa sanottiin, että pitäisi käydä labrassa. Laitoin Maisassa viestiä ja kysyin, kun lähetettä ei näy missään, niin vastasivat, ettei se näykään minulle noissa järjestelmissä, mutta se on siellä HUS-labissa.

Vierailija
15/28 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita labran ajanvarausnumeroon ja kysy onko lähete tehty. 

Vierailija
16/28 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Labralähetteet ei näy tuolla. Mulla ollut kerran vastaava tilanne, että apteekissa sanottiin, että pitäisi käydä labrassa. Laitoin Maisassa viestiä ja kysyin, kun lähetettä ei näy missään, niin vastasivat, ettei se näykään minulle noissa järjestelmissä, mutta se on siellä HUS-labissa.

Mulla anakin näkee Kannasta lääkärin omista kirjoituksista onko lähete jo tehty.

Vierailija
17/28 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se lähete on siellä labrassa, vaikka sä et sitä näekään. Ei se lääkäri huvikseen laita reseptiin mainintaa, että pitää käydä labrassa.

Lähetettä ei näe missään. Kyllä se joskus on tekemättä, siihen ei voi luottaa. Esim lääkäri kirjoittanut, kokeet puolen vuoden päästä mutta lähetettä ei ole kirjoitettu. Hoitajan kautta se on järjestynyt. 

Soittamalla labraan siellä näkevät onko lähetettä, ei tule turhaa käyntiä. Ja aikaahan ei voi varata jos ei lähetettä. ( Paitsi itse maksaen)

Vierailija
18/28 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita labran ajanvarausnumeroon ja kysy onko lähete tehty. 

Järkevä neuvo.  Se miten hussissa toimitaan ei välttämättä päde kaikissa hyvinvointialueissa. 

Vierailija
19/28 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä uusintapyyntösi on mennyt sinua tuntemattomalle kesälääkärlle, joka on pannut tuon labrakontrolliedellytysmerkinnän ja jättänyt uusimatta. Eivät ne peruslabrat vaadi lääkärinvastaanottokäyntiä, joten olisiko sinua palvellut joku vastaavanlainen kesäsijainen siellä keskuksessa tmv.? Luulen, että nuo peruslääkkeesi kyllä uusitaan, kun saat puhelimeen jonkun kokeneen polin hoitajan, joka vie asian eteenpäin. Vastaanotolle ja labraan ehtii sitten, kun sinne pääsee.

Vierailija
20/28 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisa taitaa olla Hussin juttu.  Meidän hyvinvointialueella oma kannan kautta uusitaan reseptit ja nähdään käynnit, labrat yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi