Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihotautilääkärit hoi: mitä kosmetiikkaa itse käytätte? ov

Vierailija
10.09.2008 |

Ajattelin kysäistä jos täällä vaikka olisi joku ihotautilääkäri paikalla... Eli mitä kosmetiikkasarjaa tms. käytät, ja mitä tuotteita?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihotautilääkäreitä oli v. 2006 alussa suomessa 186 joiden keski-ikä kaikista erikoislääkäriryhmistä vanhimmasta päästä eli ikäjakauma sellainen, ettei kaikki varmaan palstaile vauva-palstalla. Osa näistäkin miehiä, jotka eivät käyttäne hirveästi meikkejä. Mikähän on todennäköisyys saada vastausten tulva?

Vierailija
2/6 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla maailman paskin pv takana, nyt hymyilin ekan kerran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten aina kandee kokeilla kepillä keväistä jäätä. Tiedä, vaikka tiedossa olisi valtava vastaustulva, kun Suomen kaikki 118 ihotautilääkäriä iältään 64-89 vastaisivat kyssäriin :-)

Vierailija
4/6 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää 35v., rasvainen iho, jkv. aknearpia lukioiältä, ryppyjä ei toisaalta sitten vielä juuri näy eli jotain plussaa.... Ihon puhdistus Neutrogenan kuorivalla puhdistusvoiteella iltaisin, aamulla pesu Natusan pesunesteellä (se jossa on kosteusvoidetta mukana, pieni pumppupullo). Kosteusvoiteena Nivean youngline tms. mattapinnan jättävä voide. Silmäympärysvoiteena välilllä Lumene, välillä Bepanthen, välillä ei mitään....Meikkaan joka aamu, koska haluan peittää isohkot huokoset ja aknearvet (sen mitä nyt pystyy) ja estää ihoa kiiltämästä. Aika hyvä tulos Max Factor colour adjust meikkivoiteella ja Lumenen irtopuuterilla, muut meikit sitten Lumenea, Rimmeliä, mitä milloinkin. Olen kyllä kokeillut Joe Blascot, Ella Bachet ym. hinnakkaammat mutta ei ollut kyllä tulos hinnan väärti.

Koulutus estää uskomasta kaikkea kosmetiikkajargonia, vaikka välillä tekee niin mieli uskoakin.... sitten taas palaa maan pinnalle, kun lukee sen "testattu kymmenellä vapaaehtoisella, 80%:lla iho oli mielestään parempi....." että diipadaapa siitä tieteestä sitten... Niin tai mitähän on lähdevesitiiviste? "1000l vettä tiivistetty pieneen meikkipulloon"? Hydrauliikan lait kyllä kertoo, että nestettä ei voi juuri puristaa ja tislaamalla se vesi taas haihtuu.... eli jäljelle jää ne veden ns. epäpuhtaudet sitten - erilaisia suoloja ja raskasmetalli- ym. jäämiä, kenties jotain orgaanisiakin yhdisteitä - mutta käytännössä vesi, niinkuin ei nämä muutkaan aineet, ei imeydy ihon kautta lainkaan - kantsisi nekin mineraalit sitten ottaa suun kautta....

Vierailija
5/6 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, enpä osannut arvata että ihotautilääkäreitä on noin vähän... Hienoa että olen itse tavannut melkein 3% Suomen ihotautilääkäreistä!!! :)

Tuota juuri ajattelin, että lääkäreillä (totta kai muillakin kuin ihotauti-) on tajua noihin "kliinisesti tutkittuihin" tuotteisiin. Kosmetologeillä sun muilla "ammattilaisilla" kun harvoin, anteeksi vain, on kapasiteettia/koulutuksen antamia edellytyksiä syvemmin ymmärtää kosmetiikkatutkimuksia.

Ihotautilääkärin näkökulma olisi tietenkin mielenkiintoisin, joten pidän kirjoituksen esillä.

t. ap

Vierailija
6/6 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihan vaan tavallinen lääkäri.

Vaikka aine onkin melko tujua, olen huomannut hyväksi Wicne-tuotteet, joita saa apteekista. Myös kempparin Kanebon Sensai-tuotteet on olleet ihan hyviä.

Yleensä olen yrittänyt etsiä paksulle akne-iholleni kuorivia tuotteita, missä on esim. salisyylihappoa, triklosaania ja ureaa.

Kosteuttavina ja korjaavina itsellänikin on Bepanthenia, Bevitaa ja Ceridalia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan