Voiko kassakaunotar antaa silmää vahingossa? (Elintärkeä kysymys)
Elinympäristössäni vaikuttaa kassakaunotar johon olen palavasti rakastunut jo melkein vuosi sitten, hän on ihan mykistävän kaunis, pikkuinen nuori neitokainen. Näen häntä todella usein.
Nyt kävi niin, että tervehdimme taas iloisesti ja hymyillen, mutta sitten hän antoikin minulle silmää, ensikerran koskaan, syvä katsekontakti kesti noin 1,5 sekuntia, vaikka se tuntui ikuisuudelta, näin hänen sieluunsa ja sisimpäänsä, ihan joka ikiseen sopukkaan. Sitten hän irrotti katseensa, ja heti perään, noin 1 sekunnin ajan, hän mutristi oikeaa suupieltään vasemmalle. Sen jälkeen hän oli taas kujeilevan iloinen, hymyili ja säteili. Tiedän tietenkin, että hymyt ovat (yleensä) kaupallisia. Luulen että minulle hänen hymyissään olisi extraa, ja hän tuntuu olevan aina extra iloinen kun palvelee minua.
Tarkoittiko mutristus että: Oho, kävipäs vahinko? Vai tarkoittiko ehkä, että: Nooh, kyllähän tuokin saattaisi kelvata.
Onko mahdollista että katsekontakti tapahtuu vahingossa?
Kommentit (25)
Odota kaupan takaovella että hän pääsee töistä ja pyydä autosi kyytiin.
Tule sitten kertomaan kuinka kävi
Vierailija kirjoitti:
Antaa silmää? Erikoinen ilmaisu
Älä. Mä oletin että se pyllisti.
Ehdotetut väijymiset olisivat creepyjä. Voisin pyytää ulos, mutta kun siinä on tässä vaiheessa suurena vaarana, että haavekuvani menee tuhansiksi säpäleiksi.
-
Suomenkielessä tietääkseni ei ole kelvollista ilmaisua käsitteelle "antaa silmää" ("give/giving the eye", virallisemmin "copulatory prolonged eye gaze"). joka tarkoittaa lempeää katsetta, joka on pitempi kuin vilkaisu, ja jossa on hyväksyvä seksuaalinen vihje/viesti ja jota täydentää kasvojen lempeä tai ihaileva tai antautuvainen ilme ja erityisesti, se on molemminpuolinen, mies pyrkii katsekontaktiin ja tyttö antautuu siihen. Se ei missään nimessä ole tuijotus.
Myöskään silmän leimahduttamiselle ("flash/flashing the eye") ei taida olla kuvausta. Se ei ole pelkkä vilkaisu, vaan ihaileva tai kysyvä, ja siihen liittyy kasvojen ilme, mutta "silmän leimahduttaminen" ei ole ollenkaan niin vahva vihje kuin "silmän antaminen". Kun silmät leimahtavat, on se nopea sivusuutaan tapahtuva vilkaisu, jonka tarkoituksena on herättää ihailun kohteen huomio, väläyttämällä silmien valkuaisia.
No joo, jos tosiaan olet jo vuoden tyttöä rakastuneena ihmetellyt ja vielä täällä tarvitsee näitä kysellä, niin olet aivan varmasti täydellinen esimerkki b luokan miehestä. Suosittelen ihan tosissaan että tee tytölle suurin mahdollinen palvelus ja jätä hänet rauhaan. Jopa ihan niin rauhaan että vaihda kauppaa jossa asioit.
Toivon todella että yksikään nainen ei ikinä erehdy suhteeseen sinun kaltaisen miehen kanssa
Jaa-a, naiset ainakin haluaa esitellä pakaroitaan ihan tahallaan. Viattomampaahan tuo on. Mutta siitäkin voi uhriutua. Siis se paljastelija.