Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoliso ei osallistu mitenkään raskausaikaan

Vierailija
09.08.2024 |

H-hetki lähenee ja puoliso ei ole osallistunut mitenkään raskausaikaan. Ei ole tullut mukaan neuvolaan (ei olisi ehkä töiltään ehtinytkään), ei ole tullut mukaan yhteenkään ultraan vaikka olen pyytänyt, ei ole koskettanut vauvavatsaa/tunnustelut potkuja jne. Ei ole ottanut raskautta kertaakaan itse puheeksi eikä siitä sitten paljon puhutakaan. Olen yrittänyt avata keskustelua tavarahankinnoista tai lapsen nimestä mutta puoliso välttelee keskustelua esim. sanomalla että pitää katsoa nimiä kalenterista tmv. mutta ei sitä kuitenkaan tee.

Meillä on jo aiempia lapsia ja tämä on toivottu ja kauan odotettu lisä meidän perheeseen. Välissä on ollut useita keskenmenoja. Aiemminkin on ollut aika tunnekylmä ihminen. Synnytyksissä ei ole aktiivisesti mukana. Tulee kyllä synnytyssaliin mukaan, mutta istuskelee sohvalla odottaen ja vasta kätilön kehotuksesta siirtyy ponnistusvaiheessa lähemmäs tukemaan synnytystä.

Kateellisena luen juttuja pariskunnista, jotka odottavat yhdessä - itse olen aivan yksin. Tuntuu että työkaverinikin ovat enemmän kiinnostuneita raskaudestani kuin puolisoni. Olen ottanut asian puolison kanssa monta kertaa puheeksi ja kertonut kuinka tuo loukkaa minua, mutta muutosta ei ole tullut. Mitähän tuossa voi olla taustalla ja miten tässä pitäisi itse toimia?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan tehdä lisää lapsia ihmisen kanssa, joka ei niitä halua. Uutta putkeen vaan kun tämä on syntynyt.

Vierailija
2/9 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on sulle jo tuttua. Miksi teit useamman lapsen ihmisen kanssa, jota sanot tunnekylmäksi?

Pidätkö edes miehestäsi, vai onko hän vain siittäjä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että siitä on kyse. On todella hyvä isä ja hoitaa lapsia / touhuaa isompien kanssa paljon (enemmän kuin minä). Lapset ovat harkittuja ja toivottuja.

ap

Vierailija
4/9 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välittääkö mies edes niistä syntyneistä lapsistaan - jos ne nyt ovat hänen?

Kysymys kuuluukin miksi ap lisääntyy tuollaisen miehen kanssa.

Vierailija
5/9 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pelkää jos mahdollisesti tulee uusi keskenmeno?

Vierailija
6/9 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies on kyllä mukana, mutta ei hirveästi suunnittele tai puhu vauvasta, luulen, että pelkää keskenmenoa, sillä exänsä kanssa elävää lasta ei tullut ja lapsi on pitkäaikainen haave.

Voin itse pahoin, ja olen huomannut että oksentaessani mies pakenee paikalta. Neuvolassa mies sai kakaistua, että häntä ahdistaa pahoinvointini, kun ei voi tai osaa tehdä mitään auttaakseen. Saa nähdä, miten synnytys sujuu, mutta omasta miehestä tiedän, ettei kyse ole "kylmyydestä". Vaikea sanoa, mistä sinun miehesi käytös johtuu - jotkut miehet, kuten oma exäni, ovat kyllä ihan rehellisesti vain mulkkuja. 

Oletko ottanut asian puheeksi? Niin kuin kunnolla? 

Vierailija
7/9 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että siitä on kyse. On todella hyvä isä ja hoitaa lapsia / touhuaa isompien kanssa paljon (enemmän kuin minä). Lapset ovat harkittuja ja toivottuja.

ap

Okei, mikä nyt sitten on se ongelma? 

Vierailija
8/9 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsooko yleensä kännykkää tai tietokonetta? Nettiaddiktion lisäksi keskenmenot voivat vaikuttaa.

Voitko pyytää miestä valitsemaan toisen etunimen? Valitset itse ensimmäisen. "Mites eka etunimi X, käykö? Haluatko ehdottaa toista nimeä? Mikä sopisi X kanssa?"

Vierailija
9/9 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmat lapset täyttävät jo hänen lapsitarpeensa. Sen takia ei jaksa innostua uudesta. Kyllä se into tulee sitten kun uusin tuhisee sylissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan