Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rajoittaako kylmyys sinun elämääsi? Haluaisitko asua lämpimässä maassa?

Vierailija
06.02.2007 |

Jos haluaisit niin aiotko tehdä mitään asian eteen eli oletko muuttamassa/suunnittelemassa muuttoa?

Minua kyllä tämä kylmyys rajoittaa, kun ei ulkona voi mitään tehdä ja vaikka olisi vähän lämpimämpää niin siltikin elämä on hyvin rajoitettua, kun ei voi esim. puiston penkille istua, kun penkit jäässä jne. Luultavasti muutamme Englantiin eli edes vähän lämpimämpään maahan lähivuosina.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan jos nämä pakkaset eivät viikkokaupalla jatku, sitten rajoittaisi. Mutta talvesta en tykkää. Mulle sopisi paremmin vaikka se vesisade, niin kuin tänä vuonna alkutalvesta, kuin lumi ja pakkanen.

Mutta mieluummin asuisin talven esim. meidän perheen toisessa kotimaassa Välimeren rannalla. Kesällä siellä on liian kuuma, mutta lokakuusta huhti-toukokuuhun olisin mielelläni poissa Suomesta, jos se töiden puolesta olisi mahdollista.

Kesällä Suomikin on siedettävä, kun se tavallaan avautuu ulospäin. Voi istua torikahvilassa tai mennä meren rannalle piknikille. 8-9 kuukautta vuodesta suomalaiset ovat olosuhteiden pakosta hautautuneet betonikoppeihinsa. Eteläisemmissä maissa (ei tarvitse mennä kuin Keski-Eurooppaan) elämä on jotenkin.... enemmän elämää. Täällä ahdistaa.

Vierailija
2/20 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee mieli ulos, jos on harmaata ja räntäistä, kuten alkutalvesta, tai paukkupakkaset. Talvella on todella harvoin ihania päiviä, jolloin pakkasta muutama aste ja aurinko paistaa. Pakko raahautua ulos lasten takia muillakin keleillä, mutta ottaa päähän.

Mieheni on espanjalainen, ja säiden puolesta muuttaisin sinne heti. Harmi vaan, kun työajat ja -olosuhteet on lapsiperheelle niin paljon paremmat täällä Suomessa, että säitä on edelleen siedettävä. Ehkä muutaman vuoden kuluttua eri juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ns. lämpimässä maassa. Olihan se toki helppoa lasten kanssa, mutta tiedämme nyt tällä kokemuksella, että Suomi on meidän paikka.

Vierailija
4/20 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan juuri sitä että torit on auki ja ulkoterasseilla voi istua ja katsella ihmisiä. Ihmiset on lämpimillä ilmoilla muutenkin paremmalla tuulella. Eilen katselin ihmisiä ja kaikki oli vihaisen ja väsyneen näköisiä.

Kävelylenkkejä ei tosiaankaan huvita tehdä tuossa säässä ja jäällä liukastelleen. Helsingin kadut on kaikkialla jään peitossa.

Vierailija
5/20 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa syksy, talvi ja kevät ovat yhtä samaa harmaata pask....

Vierailija
6/20 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ottaa hermoon just tollaset urputtajat joille koskaan ei oo kohdallaan. jouluna odoteltiin talvea ja nyt kun on sää niinkuin helmikuussa kuuluukin olla niin ei hyvä tämäkään. ihmiset in ikäviä... jos ei ole mikään pakko lähteä ulos niin pysykää siellä sisällä ja räkikää siellä lenssuissanne...

Vierailija
7/20 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myös mahdollisuutensa. Yli 25 asteen pakkaset rajoittaa siten että ulkoilen lyhyempiä aikoja, ei muuten.

Yli 25 asteen helteet kiusaa yöunia ja sitten väsyttää. Myös valoisuus öisin kiusaa.

Vierailija
8/20 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaa teihin kun vasta pari päivää sitten oli ketju jossa kerroitte että ette ulkoile muutenkaan, ette lasten kanssa ettäkä juuri muutenkaan?

Vierailija
9/20 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa oli käydä yksinkin pitkillä kävelykenkeillä kun oli aivan kuin kauniita kevätpäiviä eikä tarvinnut palella.

Vierailija
10/20 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä huolimatta että mulla on astma ja teoriassa pitäisi haitata. mutta ei tää mun elämääni rajoita mitenkään. Lämpimiä vaatteita päälle, oikeaa ruokaa ja ulos vaan. Ja kyllä mä pystyn talvella istuskelemaan puistonpenkillä siinä kuin kallioillakin. Mulla on sellainen apuväline kuin istuma-alusta.

Mä olen asunut " lämpimämmissä" maissa, mutta jestas että esim siellä Englannissa oli talvella KYLMÄ, koska ne pahuksen patterit oli viritetty toimimaan vain pari tuntia yöllä (joo, toki jos olisi ollut oma asunto, olisi voinut virittää toisin, mutta vuokralla oltiin) ja ikkunanraoista tunki kyulmää niin että sänky, sohva ja vastaavat oli pakko pitää sillä ikkunattomalla seinällä. Roomassa taas oli kaiket talvet niin märkää, että villavaatteissakin hytisi sisällä. Kesällä taas siellä oli niin kuuma, että sai istua kaiket päivät varjossa ja käydä suihkussa vaatteet päällä että ne olisi viilentäneet. Englanti oli kyllä kesällä ihan ok, paitsi kun satoi aina. Jotta ei, en suunnittele siirtymistä lämpimämpin maihin, ainakaan sen " lämpimyyden takia" . Katsoo nyt mihin elämä ja työt kuljettaa, mutta täällä Suomessa on lämpötilan puolesta ihan hyvä olla.

Vierailija
11/20 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aina inhonnut talvea, ei tee mieli kovilla pakkasilla lähteä mihinkään. meilläkin muutto pois täältä suunnitelmissa, englanti käynyt mielessä ja italia, miehen sisko asuu siellä mutta sitten pitäisi opetella uusi kieli.. amerikkakin toisaalta houkuttaa, toisaalta ei..

Vierailija
12/20 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan tätä Suomen " neljän" vuoden ajan ihanuutta, etenkin kun niitä on oikeasti vain kaksi, kesä (3kk) ja talvi (9kk). VIHAANVIHAANVIHAAN!!

Vierailija
13/20 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkään ei oikein voi lähteä kun jäätyy välittömästi ulko-ovella. Ja kylmä on koko ajna, myös sisällä ollessa, ei tunnu lämpiävän ollenkaan vaikka on jo pitkän tovin ollut sisällä ulkona olon jälkeen. Muuten vuodenajat ok, mull asynttäritkin tammikuussa:) En haluaisi muutta mihinkään, kesä taas korvaa kaiken:)

Vierailija
14/20 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulos nukkumaan yli 10 asteen pakkaseen. Kuumia kesiä inhoan. ihanaa että on 4 vuodenaikaa!!!

Vierailija
15/20 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan Suomen talvea. Jatkuvaa pimeää, liukasta, luihin asti kylmää. Lumen näkeminen, vaikka vain kuvassa, saa inhon väristykset kulkemaan vartalon läpi. Hyyyyyyyiiiiiii!

Suomen sään takia muutin ulkomaille. Olen asunut nyt melkein kymmenen vuotta keski-Euroopassa, Ranskassa ja nyt Belgiassa. Enkä todellakaan voi kuvitellakaan muuttavani takaisin Suomeen!

Voisin päinvastoin asua hyvinkin jossain jossa on aina 10C-35C. (Tätä eivät suomessa asuvat ystäväni usko vieläkään, vaan väittävät että alkaisin kaivata vuodenaikoja. EN kaipaisi!!)

Täällä on hyvin englantilainen ilmasto, ts. sataa lähes joka päivä, mutta se ei haittaa yhtään, koska se tulee vetenä = plusasteita talvellakin :-)

Jokaiselle, joka oikeasti kärsii Suomen talvesta, suosittelen lämpimästi toteuttamaan unelmanne ja muuttamaan pois. Kielen kyllä oppii, jos kiinnostusta on. Itsellä on suunnitelmissa muuttaa vielä etelämmäksi, takaisin Ranskaan tai ehkä Espanjaan. Ja kesällä viettää kesäloma Suomessa :-) Koska Suomen kesä on kuitenkin se paras (joskin myös säälittävän lyhyt).

Vierailija
16/20 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko sinulla tyopaikka valmiina kun muutit? mä valmistun kohta ja mietin mitä kautta vois yrittää työpaikkaa saada.. muutitko yksin vai..?

Vierailija
17/20 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on pakkasta tällä hetkellä noin -30 astetta. Eilen kävillä rivakalla juoksulenkillä -20 asteen pakkasessa.

Minusta sää on asia, jolle ei mitään voi - turha siis murehtia. Lisäksi pärjääminen pakkasessa on asenne- ja pukeutumiskysymys.

Vierailija
18/20 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään talvesta ihan hirveästi.

Vierailija
19/20 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paukkupakkasilla ei välttämättä ulos mennä, mutta eipä niitä nyt ole vuodessa kuin muutama viikko tops. Mulla meinasi jo ahdistus iskeä, kun talvea ei näyttänyt tulevan ollenkaan. Ihan kuin multa olisi huijattu joku perusoikeus pois! Mulle talvi on sellaista rauhoittumisen ja oleilun aikaa, ja sitten kun kevät tulee ja ruoho alkaa puskea esiin, sitä uudistuu itsekin. :)

Olen asunut yhden talven maassa, jossa ei ollut " talvea" , ja kyllä kävi ahdistamaan. En voisi asua jatkuvasti niin, vaikka kokemuksena olikin ok.

Vierailija
20/20 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli työpaikka ja yksin muutin. En tiedä olisinko uskaltanut lähteä ilman duunipaikkaa, mutta toisaalta 3kk saa käsittääkseni vieläkin viettää missä tahansa eu-maassa työtä etsien.

Kannattaa aktiivisesti olla työkkärin kanssa yhteyksissä. Siellä on paljon tietoa eurooppalaisista työpaikoista.