Miehen äiti laittanut vauvamme kuvia fb ilman lupaa
Mitä teen kun miehen äiti on laittanut useamman kuvan vauvastamme fb ilman lupaa? Olemme myös sanoneet, että kasvot eivät saa näkyä kuvissa, mutta joissakin kuvissa näkyy. Voinko pyytää fb poistamaan kuvat? Meneekö poistopyynnöstä jokin ilmoitus hänelle, että minä olen tehnyt pyynnön?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? Kaikki vauvat on saman näköisiä. Minua ei ainakaan kiinnosta kenenkään lasten kuvat.
Jotain runkkaria voi kiinnostaa. Tai joku kidnapata lapsen. Tai käyttää kuvia mainos tarkoituksiin. Tai myydä kuvat kiinalaisille.
Joopa joo. Kuka kiinalainenkaan ostaisi suomalaisen haljun näköisen vauvan kuvan? Mainoksissakin pitäisi olla erityisen kaunis lapsi ja runkkareillekaan ei kelpaa mikä tahansa muksu.
Mites tuo kidnappaus?
Rikosilmoitus, lähestymiskielto, haukkumakirje. Siinä hyvä toimintamalli. Avioeroakin kannatta harkita, ihan kostoksi.
Jos asiasta kerta jo sanottu, niin sitten anopille kielto ottaa kuvia vauvasta. Vaadi vaikka puhelin pois jos tulevat käymään tai menette käymään.
Ja miehen tulisi kertoa asiasta äidellensä asiasta voimakkaammin.
Etkö osaa kommunikoida vai miksi pitää vetää noin vaikean kautta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? Kaikki vauvat on saman näköisiä. Minua ei ainakaan kiinnosta kenenkään lasten kuvat.
Jotain runkkaria voi kiinnostaa. Tai joku kidnapata lapsen. Tai käyttää kuvia mainos tarkoituksiin. Tai myydä kuvat kiinalaisille.
Tuo lapsen kidnappaus on erityisen iso riski Suomessa. Vasta viime viikolla naapurin Mirkun mukelo katosi lastenvaunuista viikkoa sen jälkeen, kun se sai oman FB-sivun.
Joko on tullut lunnasvaatimus? Ihan alkoi täällä mammalla sydänalasta ottamaan 🥺 Täytyy hakea parit nitrot lääkekaapista 💊💊
Laita anopille viesti, että kuvat pois nyt!
Jatkossakaan ei saa laittaa kuvia lapsista.
Ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Rikosilmoitus, lähestymiskielto, haukkumakirje. Siinä hyvä toimintamalli. Avioeroakin kannatta harkita, ihan kostoksi.
Ja kaikki yhteiset sukujoulut miehen sukulaisten kanssa on canceloitu hamaan tappiin asti!
Vierailija kirjoitti:
Jos asiasta kerta jo sanottu, niin sitten anopille kielto ottaa kuvia vauvasta. Vaadi vaikka puhelin pois jos tulevat käymään tai menette käymään.
Ja miehen tulisi kertoa asiasta äidellensä asiasta voimakkaammin.
Laita anopille eteiseen samanlainen kännykkäparkki, mikä nyt peruskouluissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kaikki yhteiset sukujoulut miehen sukulaisten kanssa on canceloitu hamaan tappiin asti!
Kuka helvetti nyt mitään sukujoulua haluaa muutenkaan viettää. Siinähän menee joulu pilalle.
Oikeesti. Tarvitaanko siihen kidnappaukseen jonkun randomin vauvan kuva facessa, en tajua. Selittäkää.
Mikä tässä nyt on näin vaikeaa? Miksi mies ei voi sanoa äidilleen, että nyt ne kuvat sieltä pois?
Vierailija kirjoitti:
Sano sille sääntö, että jos kuvat ei katoa, yhtän uutta kuvaa ei saa enää ikinä.
Mistä sitten saa ilmaisen lastenhoitajan, kun tarvitaan parisuhdeaikaa?
Tällaiset asiat saa vanhemmat päättää miten lapsen suhteen toimitaan somessa. Ei tulisi pieneen mieleenkään lisätä sukulaislasten kuvia someen ilman vanhempien lupaa!
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset asiat saa vanhemmat päättää miten lapsen suhteen toimitaan somessa. Ei tulisi pieneen mieleenkään lisätä sukulaislasten kuvia someen ilman vanhempien lupaa!
Mun työkaverit tai tutut ei edes tiedä, että olen isoäiti. Se ei näy eikä kuulu missään. Kerran miniä tuli pojanpojan kanssa kaupassa vastaan, mutta en tervehtinyt saati jäänyt juttelemaan. Siitä kun voi saada nykyisin lähestymiskiellon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano sille sääntö, että jos kuvat ei katoa, yhtän uutta kuvaa ei saa enää ikinä.
"Sano sääntö" 😂
Etkö ymmärtänyt vai mikä mättää?
Ei kai kukaan enää tekoälyn aikana ole niin naiivi, että laittaa lastensa tunnistettavia kuvia kaiken maailman sairaiden rosvojen manipuloitavaksi ja levitettävästi.
Jos ei anoppi poista heti kuvia, ota itse yhtys FB:hen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei miehesi voi sanoa tuota äidilleen?
Koska mies on järkevämpi kuin hänen muijansa eikä luule kaiken maailman outoja juttuja. Mies parka.
Isukista olisi varmaan kivakiva törmätä lapsestaan tehtyyn deepfakeen pimeän netin pedareille tehtynä, kun joku esim. viranomainen ottaisi asian tiimoilta yhteyttä. Ottaisivat varmaan äitinsä kanssa oikein voitonmaljat ja taputtelisivat toisiaan selkään. Ja muutenkaan ei ole hyvä asia lapsen tulevaisuuden kannalta, kun anoppi jakaa lapsenlastaan kuin omaa persettään globaalille yleisölle, ja kasvojentunnistusohjelmat on nousussa joka paikassa. Ja kun ne kasvot voidaan yhdistää mitä mielikuvituksellisimpiin ja randomeihin yhteyksiin.
Mitäpä täällä urputat? Sanot sille miehellesi, että hoitaa asian kuntoon.
Jos mies on sitä mieltä, että ei äipälle mitään voi sanoa, pelkkää hyvää se tarkoittaa, niin sitten ryhdyt suunnittelemaan hallittua eroa. Et tee sillä miehellä mitään, voi mennä äitinsä viereen piehtaroimaan.
T. Yksi mummo
Viattomat ihmiset ei välttämättä ymmärrä esim. mitä tekoäly pystyy kuville tekemään.
Ja isot korvaukset myös ap sinulle. Olethan elänyt nyt todella vaikeita hetkiä.