ylisuorittaja alainen, keskiverto esimies
Onko kokemuksia tällaisesta tilanteesta? Itse olen joutunut useamman kerran tilanteeseen, missä esimies on aliarvioinut suorituskykyäni ja olen joutunut puhutteluihin mm. töiden tekemättä jättämisestä, kun olen ollut liian nopea. Käytännössä työelämässä pitäisi siis olla huono työntekijä, jotta voisi saada hyvän työntekijän maineen
Kommentit (8)
Kuulostaa aika omituiselta. Oletko ehkä tehnyt työt muita nopeammin ja sitten haahuillut tyhjänpanttina? Joissain paikoissa ei sellaista katsella hyvällä, vaikka työt olisikin jo suorittanut.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet jättänyt töitä tekemättä ja joutunut jo puhutteluun, niin seuraava vaihe on potkut. Ei kukaan esimies tykkää että työt jätetään tekemättä. Missä tuossa on se ylisuoritus, kun menet riman ali.
Toisessa työpaikassa pyysin välittömästi työsuhteen purkamista ja jätin palauttamatta työt, joiden tekemättä jättämisestä minua epäiltiin. Jos minua kohdellaan kuin lusmua, ihan turha odottaa että kohtelisin työnantajaa hyvin
Toisessa työpaikassa ei ollut mahdollisuutta todistaa, että olin tehnyt työni kunnolla. Olin siis tehnyt ne, mutta koska olin liian ripeä, alisuoriutujat kuvittelivat minun jättäneen ne tekemättä. Irtisanouduin tästäkin työpaikasta
Miksi ihmeessä kukaan hyviin suorituksiin kykenevä työskentelisi paikoissa, missä häntä kohdellaan kuin kahden markan luuseria?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa aika omituiselta. Oletko ehkä tehnyt työt muita nopeammin ja sitten haahuillut tyhjänpanttina? Joissain paikoissa ei sellaista katsella hyvällä, vaikka työt olisikin jo suorittanut.
Kyllä. Ehdotin, että voin tehdä toistenkin töitä, jos se näkyy palkassa. Käytännössä olin omia vastuitani edellä yli 50%. Tämä ei sopinut esimiehelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ehdotin, että voin tehdä toistenkin töitä, jos se näkyy palkassa. Käytännössä olin omia vastuitani edellä yli 50%. Tämä ei sopinut esimiehelle
Jos häntä ärsyttää, että odotat erityiskiitoksia ja kultapojan/tytön mainetta. Kaikissa paikoissa tuollaisesta ei tykätä.
Ihan tuttua juttua. Teen asiantuntijahommia. Työpanokseni vastaa helposti tehtyä n. 2,5 keskiverto tekijää mutta teen sen mitä huvittaa ja milloinkin jaksaa, eikä touhuun puututa. Vaikka esimies on tietoinen potentiaalista.
Mä pystyn myös tekemään työni vähän nopeammin kuin muut, mutta siitä ei makseta penniäkään ekstraa. Teen sitten työt sitä vauhtia kuin teen ja käytän loput työajasta netissä roikkumiseen yms. Joskus etsin muita töitä.
Jos olet jättänyt töitä tekemättä ja joutunut jo puhutteluun, niin seuraava vaihe on potkut. Ei kukaan esimies tykkää että työt jätetään tekemättä. Missä tuossa on se ylisuoritus, kun menet riman ali.